Red bull knock out 2008 Motor afstelling

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Zijn er hier nog krijgers die zich al ingeschreven hebben? :D
www.redbullknockout.com

Ik wel!
Ik doe mee met mijn Honda CRF 450 met als enige verandering een FMF uitlaat.

Nu komt natuurlijk de vraag voor de strandcross wat de betere afstellingen zijn voor een CRF 450.
Ik heb een standaard tandwielverhouding van 13(of14) voor en 49 achter.
Ik dacht er aan om voor de grootst mogelijk er op te gooien en dat dat genoeg moet zijn.
Sproeier bezetting...paar maten groter? Hoofdsproeier is nu 175

Wat denken de CRF kenners onder ons wat juist is?
verstand op nul en nadenken
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

misschien een stomme vraag.. maar alstie zo goed loopt, waarom zou je dan een grotere maat sproeiert er indouwe? :?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Noppy
Berichten: 2999
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Omdat een meer open uitlaat armer gaat lopen en dus heter. Gisteren hoorde ik van Powermotors dat een crosser zijn carbon Acrapovic gesmolten had vanwege een verkeerde sproeierbezetting.

Een hete 4-takt komt in de uitlaat op 1.200 graden uit, heb ik me laten vertellen.

Dat was dus een dure proefrit!
:toost:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

kdacht dattie zn sproeiert al had aangepast op zn uitlaat, in het geval dat dat niet is, is dat inderdaad wel nodig ja.. maar voor de rest zag ik er anders geen nut in :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Meer benzine= cooler.
Op het lange rechte stuk op top vermogen scheelt dit een vast loper :wink: ook in het mulle zand kan het geen kwaad..
Maar het rechte stuk is nu in 2e gedeeld.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Ik weet het niet mannen... Misschien is de sproeier wel goed... Voor mij is dit ook nieuw, je leest alleen overal dat er een grotere sproeier in moet? :?:.
Ook tandwielverhouding is mij totaal vreemd met strandcrossen
verstand op nul en nadenken
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Ik denk dat 14/49 goed is.
Rij zelf met 14/51 en dan loopt die hard genoeg.

Je zou 48 nog kunnen proberen, maar dan weet ik niet of je goed in zijn toeren komt in het zand.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Heb je enig idee welke snelheden je haalt met de huidige bakverhoudingen?. Volgens mij moet je op dat rechtestuk wel een 150km/h moeten kunnen halen (als je dat zelf aandurf ;)). Als je daar je tandwielverhoudingen op aanpas moet je een heel eind zijn denk ik.

Vastlopen door te warm worden op het rechtestuk zal niet zo snel gebeuren volgens mij, aangezien de koeling natuurlijk perfect is als jij 150km/h rij (ervan uitgaande dat je niet in de toerenbegrenser zit natuurlijk).
nielscr500
Berichten: 83
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
Locatie: Twente

Ik ben ook groter gegaan met de sproeier vorig jaar op de CRF.
Van 175 naar 185.

Tandwielverhouding had ik 14-45.
Beviel goed op rechte stuk, en de weg terug was ook nog te doen.
Ga niet té lang met je gearing, want dan brand je op de weg terug je koppeling op!

En héét word je motor daar hoor! Geloof me..
Je ziet heel wat stomende motoren daar staan! ;)

Nog meer vragen? :D
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
Plaats reactie