Collelagues,
I got second set of wheels and wanted to put Pirelli MT21s on. But MT21 rear tyre only comes in or 120/90-17 or 130/90/17
Did anybody put this size knobby tyre on and if so - what is better to put, 130/90/17 or 120/90/17? From offroad point of view, but I still have to ride 300 km each way for example on asphalt before going offroad?
Achterband vraag
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
I have a used (but not by me...yet) mt21 rear tyre in my garage, which is 120 wide. In my opinion is looks too small and the next mt21 i would buy would be an 130mm wide one.
The rear rim is designed for 130 i think as well, since the wall ange of the rim match exactly on the wall of and 130 wide tyre.
The rear rim is designed for 130 i think as well, since the wall ange of the rim match exactly on the wall of and 130 wide tyre.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hi Ihor, depends on the way the size is taken, by nobby's it's the tyre with out the nob's..
Normal is the compleet with profile..
Smaller is better for taking corners
Normal is the compleet with profile..
Smaller is better for taking corners

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Thank you! Since I more concerned of cornering on knobby on asphalt I'll take 130 to keep contact patch a bit bigger...and offroad I probably will not feel much difference as I am novice offroad
On asphalt 180 tyre would be good for cornering
but no such choice for DR Big

On asphalt 180 tyre would be good for cornering

-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
van mij ook nog even een kort banden vraagje:
gisteren een trackmaster op mn velg geschoven,
met veel gevloek die oude stonemaster er weer afgehaald eerst..
maargoed, hij zit.
nu de vraag, hoeveel luft doen jullie in die trackmaster bij tijdelijk asfalt gebruik? want zo hard laat ik hem, laat m eigenlijk nooit af als ik ga spele..
groeten, en alvast bedankt
gisteren een trackmaster op mn velg geschoven,
met veel gevloek die oude stonemaster er weer afgehaald eerst..
maargoed, hij zit.
nu de vraag, hoeveel luft doen jullie in die trackmaster bij tijdelijk asfalt gebruik? want zo hard laat ik hem, laat m eigenlijk nooit af als ik ga spele..
groeten, en alvast bedankt

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Als je wil dat ie op het asfalt een beetje lekker rold en wat langer mee gaat rond 2- 2.2 bar..
Maar als je boven de 110 km/h op de weg gaat slijt ie erg snel..
eerst even een keer rustig warm rijden en af laten koelen zo dat het rubber kan aanpassen voor gebruik... [structuur word dan anders]
Maar als je boven de 110 km/h op de weg gaat slijt ie erg snel..
eerst even een keer rustig warm rijden en af laten koelen zo dat het rubber kan aanpassen voor gebruik... [structuur word dan anders]
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik durf toch nooit harder als 80 te rijden, dus ik gok dattie wel n maand mee gaat 
zal dr zo is 2.2 inmikke.. en kijke hoe da gaat

zal dr zo is 2.2 inmikke.. en kijke hoe da gaat

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !