Acceleratie

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
Locatie: Leeuwarden

Big vrienden,

Ik vraag me af hoe je met de Big de beste stoplichtsprint kan maken, normaal zou je zeggen doortrekken tot het maximum toerental (hoe meer lucht hoe meer brandstof je kan toevoegen hoe meer explosief mengsel) maar ik heb het idee dat ik het snelst optrek als ik met de Big bij een 6.500 toeren schakel, weet iemand hoe de officiele metingen met de Big zijn vericht en wat de cijfers zijn?

Jan,
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De BIG heeft een heel gelijkmatige koppelcurve maar de max begint bij de 5.000 rpm.
Dus opschakelen rond de 6.500 klopt wel zo ongeveer :wink:

http://drbigclubholland.nl/history/page3.jpg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

zappa.suzuki schreef:De BIG heeft een heel gelijkmatige koppelcurve maar de max begint bij de 5.000 rpm.
Dus opschakelen rond de 6.500 klopt wel zo ongeveer :wink:

http://drbigclubholland.nl/history/page3.jpg
De koppelcurve zit op zijn max bij 5700 toeren, het max aantal paardjes zit bij de 6600...volgens die grafiek.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
Locatie: Leeuwarden

Vandaag op de GPS 169 gereden :D (snelheidmeterstand kan ik dan niet meer zien omdat boven de 160 mijn navigatie het beeld weg neemt, maar schat een 180) (ja stiekum ergens in Nederland) BIG stuurd dan best nog fijn, alleen wordt je pak en helm(en alles wat daarin zit) vreselijk mishandeld door de wind :evil: . Als ik bij een 140 inneens vol gas geef lijkt hij zich even te verslikken en houd even in, iets wat op die snelheden met een erg op de motor afremmende 1 pitter best wel even heftig is, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Op zich no big trobble omdat hij het niet doet als ik de kraan wat rustiger open draai.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

leeuwarder schreef:Als ik bij een 140 inneens vol gas geef lijkt hij zich even te verslikken en houd even in, iets wat op die snelheden met een erg op de motor afremmende 1 pitter best wel even heftig is, heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Op zich no big trobble omdat hij het niet doet als ik de kraan wat rustiger open draai.
Heeft die van mij ook, ff verslikken na een langere tijd dezelfde snelheid...

geen idee waardoor het komt? Mischien het membraam wat ff los moet komen?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
Locatie: Leeuwarden

Dat is nog eens een snel antwoord Shifty :D Ik ga er in ieder geval lekker niets aan doen en het beschouwen als 1 van de karaktervolle nukjes van een vette 1 pitter.
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
Locatie: Leeuwarden

Hij pikt zo lekker weer op als je wat vroeger schakeld, en omdat een verzetje hoger weer grotere stappen geeft heb ik het gevoel dat het een soort lood om oud ijzer verhaal is bij de BIG.
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Check ondertussen even je prive berichten 8)
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2052
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Yep...dat hikje ondervond ik ook toen ik lange tijd met 140 ff gas bij wilde geven (terugrit uit Assen)...was ff een vreemd gevoel omdat je geest denkt lekker te versnellen en het tegenovergestelde gebeurt... :lol:
Assumption is the mother of all fuck ups
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
Locatie: Leeuwarden

Goed omschreven Edwin.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ken dat hikje van toen ik Shiny net had, was weg na een nieuwe luchtfiter en grote beurt.. luchtfiter vervangen elke 12k km of eerder na veel off-road :wink:

Ook af en toe vlotterbaken leeg laten lopen [ vuil onderin] en benzinefilter vervangen..

Hier nog een intresant topic..

http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5388.0
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
leeuwarder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
Locatie: Leeuwarden

Heeft iemand ervaring met een K&N luchtfilter?
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

leeuwarder schreef:Heeft iemand ervaring met een K&N luchtfilter?
Kijk nog even in je prive berichten Jan :wink:

Camokat heeft er nog eentje te koop? En Big88 heeft er al eentje van camo gekocht, maar nog niet gemonteerd d8 ik?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Klein nadeel van die filters is dat je minder diep door het water kan, bij de 750 is het verschil niet zo groot maar wel bij de 800, dan steken ze een 20cm lager.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

en dèh moete we niet hebbbe of wel badmeester? :D
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie