probleem of niet is de vraag,
vertrek eind deze maand voor een weekje op eigen initiatief naar beaujolais, aangezien ik daar al enkele jaren heenga ken ik er de weg vrij goed en heb ik al enkele mooie routes op gps staan. andere jaren werkte ik met stafkaarten en men magellan explorist 210 wat perfect ging om me te orienteren en te navigeren.
nu heb ik een garmin streetpilot III en zou deze ook willen monteren kwestie om sneller te navigeren naar de dichtsbijzijnde tankstations en dergelijke,maar het tracken wel te houden op de explosrist 210.
nu men probleem, aangezien ik met een 2taktje rij heb ik geen batterij om deze gps aan te koppelen, heb wel stroom en werkende lichten.
als ik gas geef gaan men lichten wat harder branden wat normaal is, kan het dan kwaad om mijn gps op deze stroom aan te sluiten? de gps werkt ook op batterijen,maar is handiger als je die niet hoeft mee te sleuren he.
alvast bedankt.
probleem of niet...
Moderator: ghulst
De SPIII is niet erg gevoelig voor de spanning. Kijk even in de manual, volgens mij mag hij tot 40V hebben. Dus als je lampjes het overleven, zal de SPIII het ook wel redden.
Bij mij werkt het iig prima op een XR650R, ook zonder accu. Batterijen zijn wel fijn om ook als je stilstaat te kunnen bladeren (of bij problemen).
Bij mij werkt het iig prima op een XR650R, ook zonder accu. Batterijen zijn wel fijn om ook als je stilstaat te kunnen bladeren (of bij problemen).
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Ik rij al een paar jaar met een 60Csx op mijn TTR, zonder accuutje. Werkt prima. Ik heb m ook op een WR400F gehad, ok zonder problemen. Idd even kijken hoeveel spanning de GPS mag hebben (mijn eerste poging een Etrex te monteren was niet zo succesvol, want daar mocht max 3v doorheen ...)
Ik ook (2taktje) en heb in de luchtfilterkast een accuutje gebouwd voor mijn GPSMAP60 (en roadbook). De GPS aansluiten op de accu Is op de GG eigenlijk niet nodig, maar op m'n vorige (kx250 en YZF400) wel. Die trilden een stuk meer, waardoor de GPS nog wel eens uitviel. Aangezien ik de accu voor de roadbook toch nodig heb, sluit ik de GPS er ook maar op aan.Klx300R schreef:probleem of niet is de vraag,
nu men probleem, aangezien ik met een 2taktje rij heb ik geen batterij om deze gps aan te koppelen, heb wel stroom en werkende lichten.
Als je hem via de stroom van de spoel wilt laden, zou ik er voor de zekerheid een kleine spanningsregelaar tussen zetten en die zijn bij Conrad voor een paar Euri te koop.
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
ok,bedankt voor de reacties, aangezien de streetpilot zen eigen batterijen heeft, kan het dus geen probleem zijn. wel laad deze zen batterijen niet zelf op....
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300