crazywezel stelt zich voor

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

CrazyWezel
Contacteer:

Goede Avond,

Ik ben johan, 21jaar, woon in eindhoven,
sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van een DR800S uit '92,
ik ben de zoon van de kikker van hier op het forum,
de kikker wou zijn DR niet zo vaak uitlenen aan me, en zei dat ik er maar lekker zelf een moest gaan kopen, dus daar is nu gehoor aan gegeven,
en nu kan ik lekker zelf rondperen :lol:
ik zoek nu alleen nog even een adres om mn buddy te laten overtrekken, want die is rot aan de boven kant, voor de rest ziet heel de motor er goed uit, moeten nog wel even valbeugels en remblokjes besteld worden e.d, maar dat komt nog wel.

foto: zie bijlage, want n link mag ik nog niet :?

ik zie jullie vast wel n keer bij een allroad rit, want daar heb ik ook wel belangstelling voor :D

groeten,

Johan
zappa.suzuki

He Johan, mooie fiets!

Welkom hier en voor je zadel http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... ight=zadel

http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 8981f9dbbe

Voor een valbeugel ebay in de gaten houden en remblokken bij de motorboer :wink:

Er staan 2 ritten op de agenda maar daar heb je wel echte noppenbanden voor nodig [ en mischien de valbeugel :wink: ]

Mazzel Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Contacteer:

Ha Zappa,

Die valbeugel bij hessler had ik al zien staan, ze hebben ook nog een ander model voor de SR43, riky ofzo? iets duurder, maar schijnt nogwat steviger te zijn, misschien iemand die hem heeft? (foto's! )
die zadel overtrek ziet er inderdaad goed uit, misschien dat ik dat ook maar eens ga proberen, nog even zoeken naar een 2de handse buddy, want ik vind suzuki en 2 kleuren wel iets hebben :) maar anders is dat wel een mooi alternatief,
die noppenbanden komen er trouwens wel onder, maar dat duurt nog even, want die er nu onderzitten zijn nog vrij goed, daarna wil ik wel tkc80 er onder, maar ik vind het zonde om deze banden er al af te halen, hebben nog niet echt heel veel mee gemaakt..

p.s
misschien dat ze tegen september wel kaal gerede zijn.. wie weet :roll:
Leo

Hoi Crazywezel,

Welkom bij de club !
Chapter Einthovuh e.o. begint ondertussen behoorlijk groot te worden 8)

Mooie strakke fiets heb je gescoord.
De bijnaam van die kleur is hier "ranzige rooie" gevolgd door een nummer. Jij zou dan een RR4 hebben als ik me niet vergis :wink:

Het alloadrijden kan je leren van je vader ( zorg wel dat je bij slootjes uit de buurt blijft :D ) dus dat komt helemaal goed. Misschien is dit iets voor jullie.

Groeten en hopenlijk tot ziens op de meeting in september,
Leo
leeuwarder

Hallo Johan,

Ik heb enkele weken terug de Hepco&Becker valbeugel gemonteerd van Hessler.

http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 8981f9dbbe

Is een heel mooie stevige beugel met een geweldige pasvorm, ik kan je die echt aanraden, als je wil plaats ik even wat foto's.

Jan,
CrazyWezel
Contacteer:

Leeuwarder,

mn vader heeft die beugels ook, zijn inderdaad mooie stevige beugels, maar op de site staan ook nog andere, en die heb ik nog nooit gezien.. dus ben eigelijk opzoek naar foto's van die Riky beugels.. en evt ervargingen er mee.
toch bedankt :D

@ LEO
ik hou niet zo van slootjes.. :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
800S

welkom op dit forum

juiste adres voor toffe ritjes, technische info, en andere wetenswaardigheden.

greetz sander
zappa.suzuki

He Sander, loopt je BIG wat mooier nadat we die hele slappe balansasketting gespannen hebben?
CrazyWezel
Contacteer:

vanmiddag even met meneer de kikker een stukje over zandpaden geweest enzo, die banden werken niet echt in het zand,
toen even avond gegeten, daarna ging ik nog even weg, 10minuutjes gereden, lekke band.. in de achterband zat een mooi spijkertje,
hij was langsaam aan het leeglopen, want voelde wel dattie een beetje begon te zwabberen, toen over een drempel, en PFff leeg..
dus toen was het over met de pret..
morgen de boel uit elkaar slopen, maandag naar de bandenboer, dus count me in voor september, want nu komen er dus ook meteen tkc 80's onder, dan hou ik deze gewoon reserve, nu ligt het toch uit elkaar, dan maar meteen goed.

edit:
hoe krijg je in hemels naam een geklonken ketting los, thuis in je schuurtje, en hoe krijg je daarna hem ook weer fatsoenlijk stevig aan elkaar? :D een nieuwe schakel zal zoiezo wel moeten denk.. want deze is er niet erg professioneel ingezet geloofk..
zappa.suzuki

Bestel je banden via internet, stuk goedkoper en monteer ze zelf.
Balaceren hoeft niet bij de snelheid die we rijden op [semi]noppen.
Kijk maar eens hier;
https://mopedreifen.biz/V2/nl/splash2/fs2_splash2.html

TKC80 is niet echt een band die je wilt hebben, doet het niet echt hier in NL [modder/zand]
Ga voor Michelin T63 of Mefo stonemaster bij 1 set wielen.. http://www.africanqueens.nl/pagina/banden
[ mefo achter was iets van E60.-]

Het best vind ik de kenda K760 maar die heb ik op een extra set wielen, doe ik geen woon/werk/ plezier asfalt mee. http://www.kendausa.com/motorcycle/dual_sport.html

Deze kan je goedkoop krijgen via noppenforum :wink:
CamoKat

Hya johan,

Welkom hiero :D
CrazyWezel schreef:edit:
hoe krijg je in hemels naam een geklonken ketting los, thuis in je schuurtje, en hoe krijg je daarna hem ook weer fatsoenlijk stevig aan elkaar? :D een nieuwe schakel zal zoiezo wel moeten denk.. want deze is er niet erg professioneel ingezet geloofk..
Wiel los ... wiel naar voren ... naar buiten toe ketting van het achtertandwiel af halen ... achteras eruit ... wiel naar achteren eruit ... klaar :P

cheers,
Dennis 8)
zappa.suzuki

CrazyWezel schreef:
edit:
Waarom wil je je ketting los halen?
Hoeft alleen bij een nieuwe ketting, dan slijp je de oude door als je een D.I.D klink ketting gaat gebruiken of je haalt je achterbrug los als je een ketting uit 1 stuk monteerd..

Maar als ie echt uit elkaar moet heb je een ketting pons nodig [als er geen visje in zit] en een nieuwe schakel, als het een D.I.D ketting is kan je deze klinken met een griptang of id. anders heb je een kettingklinker nodig.. [ Geen visje monteren, te veel PK's]

Maar je kan je ketting is z'n geheel verwijderen door de a-brug los te halen..
zappa.suzuki

CamoKat schreef:Hya johan,

Welkom hiero :D
CrazyWezel schreef:edit:
Wiel los ... wiel naar voren ... naar buiten toe ketting van het achtertandwiel af halen ... achteras eruit ... wiel naar achteren eruit ... klaar :P

cheers,
Dennis 8)
Da's je wiel er uit halen Dennis, hij wil z'n ketting splijten, dat hoeft idd niet om een wiel er uit te halen.. [gelukig maar anders kon ik geen set wielen wiselen in 13 minuten :P ]
CamoKat

ah okay .... hij had het over nieuwe wielen dus vandaar.
CrazyWezel
Contacteer:

Ha jongens,
dat achterwiel moet dr zoiezo uit, maar het lijkt me stug dat ik die ketting zo van dat tandwiel afkrijg, want het is een praktisch nieuwe ketting, en staat nog vrij aardig opgespannen, en op het begin van die spanners, dus heb niet veel ruimte.
ik zal morgen is kijken hoe ik het ga doen, losse schakels voor een o-ring ketting zijn denk ik wel los te verkrijgen bij de motorboer toch?
bedankt voor de reacties, scheelt wel alweer wat gepiel denk ik :)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Als je achteras er uit haalt moet er genoeg ruimte zijn om de ketting van het a-tandwiel te laten lopen, ook al is hij nieuw.

Gaat dat niet dan zit er een niet orgineele ketting lengte op [ 116 schakels] en is de tandwiel verhouding niet orgineel [ 15 voor 47 achter]

Als er een nieuwe schakel in moet kijk dan wat voor merk ketting het is, staat op de schakels..
Regina heeft bv een andere pinlengete dan D.I.D.
CrazyWezel
Contacteer:

heb net is even gekeken, op de schakel staat dit:
EK520 SRO
en dan op de volgende schakel:
JAPAN

neem aan dat SRO het merk is en EK520 de versie?
mja ik zal eerst even proberen straks de achter as er uit te halen, en kijken of ik het dan haal qua ruimte.
denk trouwens dat ik gewoon alleen even een andere binnenband haal, want als ik er nu noppen onder leg zijn ze voor september alweer aardig richting slicks denk ik.
zappa.suzuki

Hoop niet dat het deze ketting is, dan zou ik me zorgen gaan maken :?
http://www.motorcycle-atv-chains.com/si ... t/ek520sro

De TKC, en Mefo gaan wel 4000km+ mee, de T63 is iets zachter.
CrazyWezel
Contacteer:

:shock: dat istie wel.. das echt niet handig.. :roll:
hij ligt er net 700km op volgens die man, ja nu 1000 dus..

sniet goed?

OMG
->
features: 8000 lb tensile strength, Max 400 cc street, 250 cc dirt

edit3:
ik begin me nu inderdaad zorgen te maken.. :cry:

edit4:
gaat nu kijken naar de ketting en tandwielen van de kikker en is kijken of er veel verschil in de tandwielen zit, anders haal ik ook maar een nieuwe ketting.. want als die breekt slaat ie denk echt vanalles kapot..
800S

zappa.suzuki schreef:He Sander, loopt je BIG wat mooier nadat we die hele slappe balansasketting gespannen hebben?
ben muis-stil naar huis gecruised....... :lol:
had drukte met werk(vakantie tijd) en rb motordrive knutselen

ik heb ook nog nieuw setje tandwielen/ketting nodig: misschien samen bestellen en korting bedingen?
bij ronny`s ride-out uitwisselen?

greetz sander
zappa.suzuki

Sorry voor het slechte nieuws, als het die ketting is zou ik er geen gas op durven zetten :(

Er is kennelijk een nog wat betere versie http://www.motorcycle-atv-chains.com/si ... /ek525sroz
Mischien staat er nog een kleine z achter?

De 520 aanduiding staat voor de breete van de ketting, dus je zou in principe gewoon een DID 520VM o of x-ring ketting er op kunnen leggen..

Hier een DID 520VM x-ring 116 schakels erg goedkoop http://www.maxmotorsportcollection.com/ ... jnnic908f1

Bestel een ketting uit 1 stuk of met een klink sluiting, DID klink sluiting heeft zachte uiteinden die je met een griptang of aangepaste fiets ketting pons kunt klinken :wink: [ Vis sluiting niet gebruiken]

Volgende vraag is, zijn de tandwielen ook van die goedkope rommel?

Zo ja zullen die erg snel slijten.. maar er is niet echt veel wat op de BIG past.. orginele vertanding 15T voor en 47T achter.
Tandje meer of minder is geen ramp, 42T rijd vervelend, moet je heel vaak naar z'n 1e versnelling..
14T voor vreet je ketting op en 16T voor geeft het zelfde resultaat als 42t achter..

Gebruik het liefst DID ketting en dan is X weer beter dan O, de BIG sleurt nog al hard aan ketting en a-band.. per klap 55PK :wink:
En dat merk je vooral bij lage toeren aan je ketting en a-band :?
zappa.suzuki

800S schreef:
zappa.suzuki schreef:He Sander, loopt je BIG wat mooier nadat we die hele slappe balansasketting gespannen hebben?
ben muis-stil naar huis gecruised....... :lol:
had drukte met werk(vakantie tijd) en rb motordrive knutselen

ik heb ook nog nieuw setje tandwielen/ketting nodig: misschien samen bestellen en korting bedingen?
bij ronny`s ride-out uitwisselen?

greetz sander
He Sander, goed te horen dat je niks meer hoort en voelt :wink:
Heb verloopig nog geen ketting nodig [hoop ik] hoewel die wel hard gaat met z'n 2 weekelijkse modderbad :wink:
staat nu op 5.000km [X-ring]
en heb al een nieuw v-tandwiel liggen om de tussen door te wisselen :wink:
Andre
Contacteer:

Jongens ik rij op DID - ketting en tandwielset inclusief sluitschakel bestaande uit : Kettingtype DC520MZO Special X-ring -Tandwielmaten VTW S E438K-15 ATW S 0828T-47 Kettinglengte 116-schakels.
De ketting van Johan voor de BIG te dun zeker af te raden. NIet doen.

Andre
CrazyWezel
Contacteer:

@andre
nou.. niet doen.. dat is het punt.. die ligt er al op :?
maar daar komt een andere voor in de plaats morgen.

@zappa
ik heb net even gekeken, op het achtertandwiel staat nr. 3212 48,
zal wel een 48T zijn dan, voor nog niet gekeken,
er staat niet toevallig een z achter die ek520 :(
het tandwiel ziet er opzich wel degelijk uit, maargoed dat merken we ook weer vanzelf, die ketting heb ik gistere toch al aardig op zn godverdoeme gegeven, al lang blij dattie toen heel is gebleven, was nog even samen met de kikkert wezen rijden hier in de buurt.

@sander
ik heb n aardig lijstje, sommige dingen wat dringender als andere, die ketting en mn binnenband hebben haast, dus ik denk dat ik die morgen gewoon al haal, want ik wil weer zo snel mogelijk kunnen rijden,
ik en de kikkert geloof ik ook, hebben nog wel remblokken nodig.
ook wou ik nog valbeugels bestellen, waarschijnlijk bestel ik alles bij hessler, dus ik weet niet of je dan nog interesse hebt om het samen te doen?
ronny's ride out ga ik waarschijnlijk niet mee doen, aangezien ik dan heel waarschijnlijk aan het survivallen ben in de ardenne.
maar daar is nog lichte onduidelijkheid over.
Andre
Contacteer:

Sorry Biggers dat is geen DID maar een DC zie website:
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... ts_id=3936

Bij Roukama.nl gekocht. rij er reeds 2 jaar op.

Kettingtype DC520MZO Special X-ring -Tandwielmaten VTW S E438K-15 ATW S 0828T-47 Kettinglengte 116-schakels
Prijs Euro 154,-
Model : DC-K582
Fabrikant DC Chains
Aankoop bij Roukama.nl (Wormerveer)

Andre
Plaats reactie