Welke olie voor magura koppeling
Moderator: ghulst
Als het een Magura is, dan enkel minerale olie.
Je kan gerust heel dunne voorvorkolie gebruiken (2.5 of 5 W). Olie die Citroën gebruikt in hun hydraulische vering is ook ideaal.
Zeker geen remvloeistof gebruiken !!
Jo VdB
Je kan gerust heel dunne voorvorkolie gebruiken (2.5 of 5 W). Olie die Citroën gebruikt in hun hydraulische vering is ook ideaal.
Zeker geen remvloeistof gebruiken !!
Jo VdB
Dat is geen olie, maar REMvloeistof...jan2 schreef:geen dot olie gebruiken .
Jo VdB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Bij de trapfietsen gebruikt Magura alleen minerale olie, ga er maar van uit dat ze dat bij alles gebruiken.
Voordeel is dat het geen vocht aan trekt en lang goed blijft
Voordeel is dat het geen vocht aan trekt en lang goed blijft
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hoezo niet ?Jo VdB schreef:Zeker geen remvloeistof gebruiken !!
Is mij namelijk aanbevolen door de importeur. Alleen wel uitkijken bij het kiezen van de kwaliteit (geen siliconenbasis).
Volgens mij kan remvloeistof (kwaliteit 5.1 van Putoline : boiling point 265 °C) iets meer temperatuur hebben dan vorkolie.
Er is overigens van Putoline speciale Hydraulic Clutch Fluid voor Magura.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Stond gisteren toevallig met een bus voorvork olie SAE 10 in mijn handen, maar de eigenaar van die tent had nog nooit gehoord dat dat voor een hydrolische koppeling gebruikt werd. Volgens de handleiding moest er SAE 10 in, dus dan haal ik wel een bus van die zooi, heb ik voor de eerste 10 jaar genoeg denk ik.
Omdat daar de rubber "cupjes" van gaan zwellen, zodat uiteindelijk de koppeling niet meer ontkoppelt.Sjokske schreef:Hoezo niet ?Jo VdB schreef:Zeker geen remvloeistof gebruiken !!
Jo VdB
van remvloeistof gaan alle dichtingen ook stuk bij een magura, onderdelen zijn er totaal niet op voorzien.
als alternatief kan je hlm olie gebruiken(groene bus), wordt gebruikt voor remmen en veringen van een oudere citroën. is even goed als magura olie.
greetz
als alternatief kan je hlm olie gebruiken(groene bus), wordt gebruikt voor remmen en veringen van een oudere citroën. is even goed als magura olie.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Maar dat geldt dan toch waarschijnlijk alleen voor Magura ?Jo VdB schreef:Omdat daar de rubber "cupjes" van gaan zwellen, zodat uiteindelijk de koppeling niet meer ontkoppelt.Sjokske schreef:Hoezo niet ?Jo VdB schreef:Zeker geen remvloeistof gebruiken !!
Jo VdB
Ik gebruik al jaren remolie (maar nogmaals, geen siliconenbasis) en nog nooit last gehad.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
deze is bij ieder tankstation te verkrijgen , hier in de buurt iig welKlx300R schreef:van remvloeistof gaan alle dichtingen ook stuk bij een magura, onderdelen zijn er totaal niet op voorzien.
als alternatief kan je hlm olie gebruiken(groene bus), wordt gebruikt voor remmen en veringen van een oudere citroën. is even goed als magura olie.
greetz
ik gebruik zelf de hlm olie van Total , ook speciaal voor het veersysteem van citroen , het magura spul is niet bestand tegen remolie en andere sythetische olieen .
4 strokes only !!
Heb voorvork olie gebruikt en de o-ring vervangen. Het opnieuw vullen en ontluchten van de leidingen had overigens niet het gewenste resultaat. Na het maken van een testritje was het probleem overigens grotendeels verdwenen. Volgens iemand die ik sprak zouden het wel eens de koppelingsplaten kunnen zijn die aan elkaar plakten. Dus wellicht voor jan &^$* aan het klooien geweest met de koppeling. Maar ja, weer wat geleerd zal ik maar zeggen.
ktmboven schreef:In het magura koppeling systeem mag alleen maar olie door magura geleverd. De naam is "magura blood"
als het stukgaat heb je er toch geen garantie op, en zijn meerdere opties om dat magura blood te vervangen, dus waarom zou je het niet doen...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300