![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
velgen spaken
Moderator: ghulst
Het is zelf te doen.
Bij Haan wheels hebben ze ook een Moment sleutel van Excel, dus kapot draaien valt dan wel mee!!
Bij Haan wheels hebben ze ook een Moment sleutel van Excel, dus kapot draaien valt dan wel mee!!
-
En als je daar komt dan zeggen ze dat je die niet nodig hebtRolando schreef:Het is zelf te doen.
![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Maar goed... ik had dan ook al heel wat wieltjes gespaakt in mijn verleden. Ongelijkmatig aandraaien gebeurt me niet zo snel
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Sla met een sleutel of schroevendraaier tegen de spaken en luister naar de toon. Daaraan hoor je perfect hoe strak de spaak staat.Rolando schreef:Het is zelf te doen.
Een pianostemmer kan de was doen..
-
Kijk even hoe ze gekruist zijn [ 1 spaak kruist 2 of drie spaken]
merk 1 van de spaken die gelijk naast het ventiel gat zit en degene die daarna komt of zelfs de eerste 4..
weet je hoe je beginnen moet
Daarna alle nippels opdraaien tot het eind van het schroefdraad, dan allemaal steeds 1-2 slagen geven tot ze bijna op spanning zijn, dan evt slagen er uithalen en dan goed opspannen.
na het monteren en pompen van de band spanning weer controleren..
Suc6 Zappa
merk 1 van de spaken die gelijk naast het ventiel gat zit en degene die daarna komt of zelfs de eerste 4..
weet je hoe je beginnen moet
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Daarna alle nippels opdraaien tot het eind van het schroefdraad, dan allemaal steeds 1-2 slagen geven tot ze bijna op spanning zijn, dan evt slagen er uithalen en dan goed opspannen.
na het monteren en pompen van de band spanning weer controleren..
Suc6 Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
hey, ben van opglabbeek (genk)stimpie schreef:phino van waar ben je ergens ? ik kan ze wel uit en in spaken voor je als je wil.
het probleem is dat het een supermotard velg is, dus die moet snelheden aankunnen van 170+. de velgen zijn uitgebalanceerd en alles. dus ze moeten echt HEEL recht gespaakt worden, en terug uitgebalanceerd.
wat is je prijs hiervoor?