YZF 450 carburateur vraagje

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hallo

Ben hier nog steeds bezig met mijn yzf 450. die ik niet aan het lopen krijg.had er al eerder een topic over laatst.
Als de carburateur gewoon op de cilinder kop zit en ik haal de luchtfilter gedeelte los en schuif hem wat op zij zodat ik aan de achterkant van de carburateur kan kijken wat er gebeurd als ik gas geef,dan moet hij natuurlijk benzine krijgen ook al loopt de motor niet, dus als ik gas geef spuit ie heel even benzine en dan stopt dat weer.. maar moet hij niet blijven lopen,heb alles al schoongemaakt ook de acceleratiepomp van de carburateur... heb veel nieuw aan de motor krukas cilinder, zuiger,lagers enz..kop heb ik na laten kijken.. alles is goed verder staat ook op tijd enzo.. de hoofdsproeier is nu 175.. hoord volgens mij 165 in volgens het boek.. ook staat de naald op stand 3.. moet op stand 4 zijn.. maar het gekke is dat ie hiermee allemaal tocg gelopen heeft.

Weet iemand dat als je gas geeft de benzine inspuiting moet blijven lopen?


Gr michael
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Moet niet blijven spuiten.
Alleen als je gas geeft moet ie even wat benzine inspuiten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Gix
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 04, 2007 00:58
Locatie: Grembergen

Zoals je het ziet moet het zijn.
Stel je voor dat hij zo constant zou spuiten.
De tank zal snel leeg zijn vrees ik.

Dat is enkel de acceleratiepomp doe zijn werk doet.
Enkel bij plots gas geven treedt ze in werking.
De benzine "loopt" enkel als de motor draait.
Deze wordt dan aangezogen door het vacuum, lees luchtversnelling, in de carburateur bij draaiende motor.

Succes verder.
Husky WR 250 #405
Husqvarna Vangenechten
MC Scheldeland
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Zit je uitlaat niet verstopt of je demper ?
Misschien is de tailpijp in de demper wel gebroken en kunnen er daardoor geen uitlaatgassen uit.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hey bedankt voor de snelle reaktie allemaal.

De uitlaat zit niet dicht, het gekke is dat ie gelopen heeft een dikke minuut hij liep eigenlijk best goed.. sloeg af en krijg hem niet meer aan de gang.. wel drie keer de kop eraf gehaald en alles nagekeken, ook me naar de zaak geweest die zeiden dat ie wel goed was.. en dat ie daar zeker op moest lopen de kleppen waren niet zoveel ingeslagen. ik weet het onderhand echt niet meer, de boudie vonkt gewoon heel goed nieuwe bougie uiteraard..heb hem zelf al eens achter de auto gehangen en zelfs dan wil ie nog niet eens.. heel af en toe een plof uit de uitlaat dat is alles.

bougie word wel wat nat..vreemd dat zoiets niet meer loopt na revisie..

gr michael
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Heb je de spie in het vliegwiel nog nagekeken ?
Het kan zijn dat het vliegwiel de spie heeft doorgedraaid en dat de ontsteking daardoor niet meer op tijd staat = wel vonk maar niet meer aan de gang te krijgen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

hey adje

Heb hem net nog even eraf gehaald het vliegwiel om te controleren.. zag al eigenlijk met een zaklampje dat ie toch wel goed dat..maar toch even eraf gehaald.. had dat ook goed gecontroleerd toen ik hem erop zetten.. maargoed het zou inderdaad gekunt hebben.. maarja weer een punt dat ik zeker weet dat het goed zit.. er blijft weinig over.over wat het zou kunnen zijn..misschien toch de carburateur?. ik weet het niet.
Maar toch heel hartelijk bedankt.

Gr

Michael
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Misschien is het zoiets simpels dat je dat over het hoofd ziet.
Zoals de motorafzetknop die wel eens vol water en zand kan zitten en daardoor constant ingedrukt blijft.
Kijk dit ook maar eens na , maak die maar eens helemaal los.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Is je frame misschien opnieuw gespoten ?
Misschien dat de aarde ergens niet goed zit of dat er ergens verf zit wat je een beetje kaal moet schuren ??
Of dat een stoomdraad ergens tussen heeft gezeten of doorgeschuurd is ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

hij zegt de hij een goeie vonk heeft
dus je zit op een verkeerd spoor adje :wink:

is de auto decompressie in orde?
kan blijven hangen
zodat er een klep open blijft staan :?:
never drive faster then your angel can fly
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hey jake

De automatische decompressor blijft niet hangen, die werkt ook nog soepel, en het frame is niet gespoten,zal vandaag eens de uitlaat eraf halen maar die is volgens mij nog helemaal goed zoals ik met een zaklampje kon zien en luchtfilter is ook nog bijna nieuw.
dus het zal wel even zoeken blijven pfff :?

gr

Michael
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Of moet de automatische decompressor helemaal in het nokkenas verdwijnen dan? toch niet of wel? dat pinnetje moet er toch altijd een stukje uitsteken,en als je op het tandwiel het mechaniscme met de hand op en neer doet dan werkt dat allemaal nog soepel. heb wel ooit eens gehad dat dat pinnetje versleten was..dan is ie bijna niet meer aan te trappen. maar dat is in dit geval niet..hij heeft wel goeie compressie maarja nieuwe zuiger met veren en cilinder dat is dus normaal.

gr

Michael
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

als je motor loopt moet dat pinnetje helemaal gelijk zijn met je nokkenas

dus als je het heveltje aan je tandwiel naar buiten beweegt moet het pinnetje niet meer uitsteken
never drive faster then your angel can fly
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hey jake

Dat pinnetje werkt dan toch goed,want hij gaat helemaal naar binnen als ik het heveltje naar buiten duw. dus dat zit goed,bedankt

Gr

Michael
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

de mogenlijkheden beginnen op te raken :(
je heb tog geen condens in je tank :?
en wel verse benzine he
probeer het anders met startpilot (ik ben geen voorstander, maar heel soms, als je het bijna niet meer weet, mag het) :)
never drive faster then your angel can fly
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

mischien een waterdruppel in de vlotterbak? zelf ook weleens gehad.
stopknop vuil? uit eigen ervaring weet ik dat ie dan soms nog wel vonkt, maar als je de motor probeert te starten verdomt ie 't.

succes.
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

hey jake

heb in de tank natuurlijk verse benzine gedaan dus zit ook geen condends in lijkt mij..met startpilot heb ik ook al eens geprobeerd.. ikke dat dingen aantrappen en mijn vrouw in de luchtfilter laten spuiten... maar misschien beter als het luchtfilter eraf is ik weet het niet.. heb eergisteren de carburateur helemaal schoon gemaaktt.. deze keer ook de acceleratiepom.. maarja die werkte dus schijnbaar toch al goed..vandaag carburateur erop zetten en nog maar eens proberen.

Bedankt voor de reaktie's

Gr

Michael
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

michael32 schreef:Hey bedankt voor de snelle reaktie allemaal.

De uitlaat zit niet dicht, het gekke is dat ie gelopen heeft een dikke minuut hij liep eigenlijk best goed.. sloeg af en krijg hem niet meer aan de gang.. wel drie keer de kop eraf gehaald en alles nagekeken, ook me naar de zaak geweest die zeiden dat ie wel goed was.. en dat ie daar zeker op moest lopen de kleppen waren niet zoveel ingeslagen. ik weet het onderhand echt niet meer, de boudie vonkt gewoon heel goed nieuwe bougie uiteraard..heb hem zelf al eens achter de auto gehangen en zelfs dan wil ie nog niet eens.. heel af en toe een plof uit de uitlaat dat is alles.

bougie word wel wat nat..vreemd dat zoiets niet meer loopt na revisie..

gr michael
drie keer de kop eraf gehad... ik neem aan dat de nokkenas timing goed is?
Ik bedoel: dat ie de 1e keer na 1 minuut afsloeg kan een heel andere reden gehad hebben dan waarom die nu niets meer doet.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Kijk voor de zekerheid toch maar eens naar je stopknop :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Alleen loshalen en dan starten (zodat ie geen kontakt maakt met je stuur) zou in dat geval genoeg moeten zijn.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

van waar ben je michael? indien dit niet te ver is wil ik wel een kijkje komen nemen
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

doet tie het al?
of durf je niet te zeggen dat je een foutje hebt gemaakt :lol:
never drive faster then your angel can fly
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hey jake

Nee hoor haha..was het weekend weg dus heb niet veel tijd gehad..maar heb weer vanalles geprobeerd vandaag..ook met de carburateur naar de expert geweest in de buurt..ik krijg dat ding nog steeds niet aan de praat.. word er eerlijk gezegt echt niet goed van..ik weet er opzich best wel wat van..heb ook het boek ervoor enzo..maargoed ik trap me eigen wezenloos op dat ding.. gewoon niet meer normaal..heb er net nog even met startpilot ingespoten onder het starten.. uh ja mijn vrouw zelf gaat dat dan niet he :lol: dan dus starten en dan maar wat van dat spul in de carburateur spuiten.. maar nee hoor niks.
Alles nagekeken van de carburateur. sproeiers enzo. naald, pompje vlotter .. is allemaal goed.. en alles is op en top schoon gemaakt
hij vonkt ook gewoon goed. onder het starten gooit ie er natuurlijk ook benzine uit via de overlopen omdat ie niet verbrand.
bougie word ook nat.
heb ook verschillende keren met de lucht stelschroef onder de carburateur geprobeerd.. maar niks.. alles staat zeker weten op tijd..zal nog eens een keer de kleppen speling meten voor de zekerheid.. of zou die toch moeten starten als ze niet echt helemaal goed staan, heb er toen andere opvulplaatjes in gedaan.. shims...IK WEET HET NIet meer. pfffff

Gr michael
michael32
Berichten: 71
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 17:11

Hey kx300r
Kom uit brabant

Someren.. omg eindhoven

Gr michael
mx jake
Berichten: 223
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 13:06

wat jij de luchtstelschroef noemt is een mengselschroef
deze werkt exakt andersom
bij en luchtschroef word je mengsel armer als hem uit draait
bij een mengsel schroef word je mengsel rijker hem uit draait
1½ tot 2 slagen open om te beginnen
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie