anti cross/ off road verkeersborden.
Moderator: ghulst
-
- Contacteer:
In welke gemeente zijn deze (op mijn lachspieren werkende) borden te vinden. Ik zou wel eens de exacte inhoud van dit apv willen lezen. Er zijn voor dit soort discriminerende verboden geen officiele borden.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
-
- Contacteer:
Kunt toch ook zeggen dat het een enduro motor is
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Contacteer:
Die is goed, ik neem hem meteen op in mijn wetboek van offroadstrafrecht
-
- Contacteer:
Uitspraak door Kantonrechter M.de Boer te Tilburg op 7 april 1993 aangaande apv borden verboden voor motoren op onverharde wegen.
Hieronder volgt de ingekorte uitspraak:
Het komt erop neer dat vrijwel alle onverharde wegen in de gemeente Oost-West en Middelbeers ontoegankelijk zouden zijn voor deze categorie weggebruikers. Een dergelijk verbod grijpt dermate diep in in het beginsel dat ieder vrij is om aan het normale verkeer deel te nemen, dat het onderhavige besluit van B en W als onverbindend moet worden beschouwd. Daaraan doet niet af de omstandigheid dat het besluit blijkbaar beoogt (o.m.) overlast of schade aan flora en fauna te voorkomen. Een gerechtvaardigd en wettelijk geregeld doel dat evenwel wordt gediend met een ongerechtvaardigd-want buitenproportioneel-middel
De kantonrechter spreekt de verdachte vrij van het telastegelegde feit.
Zes jaar later probeert een grote gemeente in Brabant nog hetzelfde. Dit keer met borden "verboden te crossen". Na de gemeente met een "vriendelijk" briefje om de oren geslaan te hebben met de onvolkomendheden in hun besluit, werd ik uitgenodigd bij de wethouder op het gemeentehuis. Om een lang verhaal kort te maken zei deze wethouder op een gegeven moment: we kunnen een soort deal maken. Er staan nu 75 van de geplande 150 borden. Ik laat de rest in de schuur staan als je/jullie akkoord gaan met een legale route door onze gemeente. Na deze diender duidelijk gemaakt te hebben dat ik wegenbelasting, bpm, belasting over benzine, belasting over mijn onderdelen enz enz betaal en hij rustig alle borden neer mocht zetten,
werd ik de deur gewezen. Gevolg, we rijden alweer vele jaren in deze gemeente zonder problemen.
Twee jaar geleden werd ik aangehouden door een diender van Natuurmonumenten (je weet wel, die club die het liefst 4 meter hoge hekken rond hun gebieden zet, zodat niemand er meer in kan). Hij had het ei van Columbus uitgevonden. Hier kan niet meer gereden worden want dit is "stiltegebied" riep hij. Na ongeveer een minuut stilte na zijn pleidooi begon hij zich af te vragen waarom ik niets terug zei. Toen zei ik hem op een fluistertoon, noteer snel mijn kenteken en vermeld a.u.b op het verbaal dat ik niet gepraat heb. Dit komt me op een dubbele bekeuring te staan in een Stiltegebied neem ik aan. Ik starte mijn motor en liet hem verbouwereerd achter. Ook daar rijden we nu alweer tijden vrolijk rond. Net als alle tractoren, auto's op de verharde wegen enz.
p.s is er iemand in het bezit van de Dikke van Dale, zodat hij/zij eens kan opzoeken of off-the-roadmotoren een nederlands woord is.
Hieronder volgt de ingekorte uitspraak:
Het komt erop neer dat vrijwel alle onverharde wegen in de gemeente Oost-West en Middelbeers ontoegankelijk zouden zijn voor deze categorie weggebruikers. Een dergelijk verbod grijpt dermate diep in in het beginsel dat ieder vrij is om aan het normale verkeer deel te nemen, dat het onderhavige besluit van B en W als onverbindend moet worden beschouwd. Daaraan doet niet af de omstandigheid dat het besluit blijkbaar beoogt (o.m.) overlast of schade aan flora en fauna te voorkomen. Een gerechtvaardigd en wettelijk geregeld doel dat evenwel wordt gediend met een ongerechtvaardigd-want buitenproportioneel-middel
De kantonrechter spreekt de verdachte vrij van het telastegelegde feit.
Zes jaar later probeert een grote gemeente in Brabant nog hetzelfde. Dit keer met borden "verboden te crossen". Na de gemeente met een "vriendelijk" briefje om de oren geslaan te hebben met de onvolkomendheden in hun besluit, werd ik uitgenodigd bij de wethouder op het gemeentehuis. Om een lang verhaal kort te maken zei deze wethouder op een gegeven moment: we kunnen een soort deal maken. Er staan nu 75 van de geplande 150 borden. Ik laat de rest in de schuur staan als je/jullie akkoord gaan met een legale route door onze gemeente. Na deze diender duidelijk gemaakt te hebben dat ik wegenbelasting, bpm, belasting over benzine, belasting over mijn onderdelen enz enz betaal en hij rustig alle borden neer mocht zetten,
werd ik de deur gewezen. Gevolg, we rijden alweer vele jaren in deze gemeente zonder problemen.
Twee jaar geleden werd ik aangehouden door een diender van Natuurmonumenten (je weet wel, die club die het liefst 4 meter hoge hekken rond hun gebieden zet, zodat niemand er meer in kan). Hij had het ei van Columbus uitgevonden. Hier kan niet meer gereden worden want dit is "stiltegebied" riep hij. Na ongeveer een minuut stilte na zijn pleidooi begon hij zich af te vragen waarom ik niets terug zei. Toen zei ik hem op een fluistertoon, noteer snel mijn kenteken en vermeld a.u.b op het verbaal dat ik niet gepraat heb. Dit komt me op een dubbele bekeuring te staan in een Stiltegebied neem ik aan. Ik starte mijn motor en liet hem verbouwereerd achter. Ook daar rijden we nu alweer tijden vrolijk rond. Net als alle tractoren, auto's op de verharde wegen enz.
p.s is er iemand in het bezit van de Dikke van Dale, zodat hij/zij eens kan opzoeken of off-the-roadmotoren een nederlands woord is.
-
- Contacteer:
Inderdaad 80 km/uur tenzij je andere bospadgebruikers daarmee in gevaar brengt of overlast veroorzaakt. In Belgie 90 km/uur, dat komt al meer in de goede richting. In Belgie hoef je op een onverharde weg zelfs niet rechts te houden. Inhalen moet wel links gebeuren. Hoe dat in Nederland zit zou ik even moeten natrekken.
Ja,ja mij valt het ook tegen... Van Dale Hedendaags Nederlands:
off-the-road·mo·tor
de off-the-roadmotor (mannelijk)
motorfiets voor onverhard terrein
betekenisverwante termen
hyperoniem:
motorfiets
Maurice
"Maar oom Agent, mijn KTM is helemaal niet voor onverhard terrein!"
off-the-road·mo·tor
de off-the-roadmotor (mannelijk)
motorfiets voor onverhard terrein
betekenisverwante termen
hyperoniem:
motorfiets
Maurice
"Maar oom Agent, mijn KTM is helemaal niet voor onverhard terrein!"
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Er staat: verboden voor off-the-road. Dan rij je toch gewoon on-the-road. Daar is een weg ook voor. What's the problem. Je kan ook zeggen dat je geen buitenlandse talen beheerst, oftewel helemaal ingeburgerd bent.
Groetjes, Theo.
Groetjes, Theo.
-
- Contacteer:
Kawaatje kopen dan........
Dit is het gebied wat tussen Uden en Nistelrode ligt (NB) waar men nu probeert een snelweg "A50" neer te leggen.Ad Ketelaars schreef:In welke gemeente zijn deze (op mijn lachspieren werkende) borden te vinden.
Dus als de motoren dadelijk verdwenen zijn komen er per dag 10.000 auto`s langs dat paadje.
Is veel beter voor de rust daar. Kontinue herrie wen je namelijk makkelijker aan dan die 25 motoren op een zondagochtend.
Hoe meer ik tiep des bozer ik eigenlijk word, dus ik hou er maar mee op.
Gelukkig zijn we afgelopen zondag met ongeveer 100 motoren zonder problemen over dat paadje gereden. Ik deed het in het rood en zonder nummerplaat (voor de zekerheid )
LEO
-
- Contacteer:
even uit mijn hoofd betekend crossen, "het zich van het ene punt in het terrein verplaatsen naar het andere punt" dus eigenlijk doorkruisen van een gebied. Maar niet perse met een motorfiets dus.
Van Dale Hedendaags Nederlands:
cros·sen
onovergankelijk werkwoord; afleiding(en): crosser
1
croste, heeft gecrost
(sport) aan een cross deelnemen
betekenisverwante termen
hyperoniem:
sporten
2
croste, heeft/is gecrost
(informeel) wild rijden, scheuren
betekenisverwante termen
synoniem:
scheuren
Zolang je niet wild rijdt, is er niets aan de hand....
cros·sen
onovergankelijk werkwoord; afleiding(en): crosser
1
croste, heeft gecrost
(sport) aan een cross deelnemen
betekenisverwante termen
hyperoniem:
sporten
2
croste, heeft/is gecrost
(informeel) wild rijden, scheuren
betekenisverwante termen
synoniem:
scheuren
Zolang je niet wild rijdt, is er niets aan de hand....
Maurice
Dat klopt..........ik heb dat bord namelijk ook gezien tussen Uden en Nistelrode.
Alleen ben ik er gisteren rond 19:00 uur voorbij gereden.
Rond die tijd is het lekker rustig (geen wandelaars) in het bos.
Ik heb een vermoeden dat dit bord over een tijd bij mij in de schuur hangt.........hahahahahahahahahahha.
Alleen ben ik er gisteren rond 19:00 uur voorbij gereden.
Rond die tijd is het lekker rustig (geen wandelaars) in het bos.
Ik heb een vermoeden dat dit bord over een tijd bij mij in de schuur hangt.........hahahahahahahahahahha.
Nog altijd breukloos
Ha die Leo!
Eindelijk ook 't Noppenforum ontdekt!
Ja, je neemt 't me zeker nog steeds kwalijk dat ik even een jump over je losvliegende kentekenplaat maakte, vorige week zaterdag, toen ik achter je aan scheurde... Hangt nu vast bij een Dikke Duitser in de schuur als aandenken, naast z'n mooie stempelkaart-met-varkentjes...
Was een toffe rit; jammer dat ik er die zondag niet bij kon zijn Volgende keer NO EXCUSES!!!
Heb nu trouwens wel heel veel zin gekregen in dat flitsende ROOD / ROAD waar jij, Ferry en Martin mee reden... 'ns zien of ik er nog ergens een taktje of 2 bij kan schroeven.
Heb vanaf zaterdag 4 weken vakantie; zal 'ns kijken of ik gauw van die -achterband af kan komen zonder 'm nou gelijk in de fik te steken!
Groeten & tot kijk,
Arnaud.
*PS staat dat 'eentje' nou aan de linker- of rechterkant??
Eindelijk ook 't Noppenforum ontdekt!
Ja, je neemt 't me zeker nog steeds kwalijk dat ik even een jump over je losvliegende kentekenplaat maakte, vorige week zaterdag, toen ik achter je aan scheurde... Hangt nu vast bij een Dikke Duitser in de schuur als aandenken, naast z'n mooie stempelkaart-met-varkentjes...
Was een toffe rit; jammer dat ik er die zondag niet bij kon zijn Volgende keer NO EXCUSES!!!
Heb nu trouwens wel heel veel zin gekregen in dat flitsende ROOD / ROAD waar jij, Ferry en Martin mee reden... 'ns zien of ik er nog ergens een taktje of 2 bij kan schroeven.
Heb vanaf zaterdag 4 weken vakantie; zal 'ns kijken of ik gauw van die -achterband af kan komen zonder 'm nou gelijk in de fik te steken!
Groeten & tot kijk,
Arnaud.
*PS staat dat 'eentje' nou aan de linker- of rechterkant??
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
Arnaud schreef: Ja, je neemt 't me zeker nog steeds kwalijk dat ik even een jump over je losvliegende kentekenplaat maakte, vorige week zaterdag, toen ik achter je aan scheurde...
Had de maandag na de ritten vrij genomen om uit te slapen sta ik om 08.30 bij blonde tante agent een aangifte van vermissing nummerplaat te doen.
Vraagt ze met een stalen gezicht : "welk merk en type was de nummerplaat ? "
Ik zeg: "aluminium en kwijt" ......duurde even maar toen viel ie.
Daarna naar het postkantoor voor een nieuw kenteken a 29.50 euro.
das toch 300 km of fun down the drain. En daar komt nog de kosten voor een mooi "nr1" plaatje boven op.
Ik kan het nog steeds niet begrijpen dat er minimaal 50 malloten overheen gerost zijn en NIEMAND hem heeft zien liggen !!!
Kweet niet wanneer ik mijn nieuwe papieren kan verwachten en tot die tijd maar ff met de mountain bike door de bossen denk ik
LEO
-
- Contacteer:
of gewoon even naast de boutjes een tweetal gaatjes extra boren waar een tie-ripje doorheen gaat....Ne pas un problem.........
Iemand enig idee hoelang dat duurt bij de RDW om nieuwe papieren te maken en te verzenden ?
De 29.50 euro hebben ze al lang binnen
LEO
btw: ik vind het een wereld idee om nummerplaat op 50% sticker achterop te plakken (maar dan voor iedereen) maar het zal denk ik niet gewaardeerd worden als ik ooit aangehouden wordt, wel ?
De 29.50 euro hebben ze al lang binnen
LEO
btw: ik vind het een wereld idee om nummerplaat op 50% sticker achterop te plakken (maar dan voor iedereen) maar het zal denk ik niet gewaardeerd worden als ik ooit aangehouden wordt, wel ?