Ik heb onlangs een kx 250 van begin de jaren '90 bijgekocht voor stukken maar nu kreeg ik het lumineuze idee om deze misschien toch terug op te knappen. Nu zit ik met twee probleempjes, ten eerste is er de cilinder die blinkt aan de binnenkant (heb ergens eens opgevangen dat dat is omdat de nicasil opgebruikt is?) en ten tweede is er de powervalve die foetsji is. Heeft iemand een idee van wat de beste (wat in mijn geval wil zeggen de goedkoopste) oplossing is voor het opknappen van de cilinder (nicasil of cilinderbus) en eventueel wat adresjes hiervoor. En weet ook iemand wat het effect is van rijden zonder powervalve?
alvast bedankt!
grtz, ebertus
kx 250 1992 verdwenen powervalve en opgebruikte cilinder?
Moderator: ghulst
Zonder powervalve moet hij het ook wel doen.
Trekt hij onderin iets minder hard, maar niet zo'n probleem.
Cylinderwand moet je nieuwe Nicasil inzetten.. Stalen bus werkt niet in zo'n cylinder.
Dat hij glimt wil normaal gesproken zeggen dat de Nicasil nog goed is. Als die versleten zou zijn, zou je doffe slijtplekken zien.
Trekt hij onderin iets minder hard, maar niet zo'n probleem.
Cylinderwand moet je nieuwe Nicasil inzetten.. Stalen bus werkt niet in zo'n cylinder.
Dat hij glimt wil normaal gesproken zeggen dat de Nicasil nog goed is. Als die versleten zou zijn, zou je doffe slijtplekken zien.
Zonder powervalve zou ik niet gaan rijden.
Heb één keer op een zo goed als nieuwe 250 gereden waarvan de powervalve losgetrilt was. Zoiets wil je niet! Dat rijd gewoon bagger.
Je wilt hem toch opknappen? Powervalve zou ik dan zeker niet overslaan.
Misschien heeft van de Vegt nog wat liggen? Of kijk eens op de amerikaanse ebay. Daar worden onderdelen vaak voor spotprijzen aangeboden.
Succes!
Heb één keer op een zo goed als nieuwe 250 gereden waarvan de powervalve losgetrilt was. Zoiets wil je niet! Dat rijd gewoon bagger.
Je wilt hem toch opknappen? Powervalve zou ik dan zeker niet overslaan.
Misschien heeft van de Vegt nog wat liggen? Of kijk eens op de amerikaanse ebay. Daar worden onderdelen vaak voor spotprijzen aangeboden.
Succes!
In de grasbaan was het heel gewoon dat de powervalve werd verwijderd, of vast gezet. Als het maar een bewuste keuze is en inderdaad niet dat het je halverwege overkomt, want je bent je top-end power dan kwijt, als ze niet meer openen.
Van der Vegt is prijzig...maar wel het adres. Andere mogelijkheid is Henk Pel in Grootegast ( wel goed opletten!) of Klaas Hofstede in Staphorst.
Hofstede heeft alles toen overgenomen van Sloperij Piepers en ik heb wel Kawa cylinders bij hem zien liggen en ook al eens gekocht.
Van der Vegt is prijzig...maar wel het adres. Andere mogelijkheid is Henk Pel in Grootegast ( wel goed opletten!) of Klaas Hofstede in Staphorst.
Hofstede heeft alles toen overgenomen van Sloperij Piepers en ik heb wel Kawa cylinders bij hem zien liggen en ook al eens gekocht.