Je kunt hiermee je voorwiel, ik meen, 4 mm ttl verplaatsen.
Heeft dit waarde of....?
http://rekluse.com/e-Axle_mailer4.pdf
E-axle.....nieuwe waarde of aardigheidje?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Dat heeft een KTM niet nodig, die stuurt al als een scheermes.
Bij een Yamadrama is het wel lekker denk ik.
Bij een Yamadrama is het wel lekker denk ik.
Eerlijk gezegd heb ik ook nooit zo geloofd in dat ding anders had ik er allicht al lang eentje uitgeprobeerd
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
heb toch nou un Hondavork en kroonpltn. Hoe zit dat eigenlijk met de offset nou? Volgens mij is de Honda langer dan de Krentenmik? Niet dat ikkem weer terugzet...! Bevalt echt super.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Een Honda is idd langer dan een KTM.pruus schreef:heb toch nou un Hondavork en kroonpltn. Hoe zit dat eigenlijk met de offset nou? Volgens mij is de Honda langer dan de Krentenmik? Niet dat ikkem weer terugzet...! Bevalt echt super.
Orginele off set van een Honda is 24mm ( 2008 = 22mm )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 265
- Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:21
Lijkt me een heel handig ding voor op m'n Honda '94.
Zit nog altijd te stoeien met de ideale afstelling van de CR250.
Dan weer de vorkpoten door de kroonplaten laten zakken, na een tijdje toch weer niet.
Ideaal lijk mij een instelling waarbij de balhoofdhoek behouden blijft, en alleen de naloop wat minder. Of juist omgekeerd....
En dat lijkt allebij zooo mooi te kunnen met dit asje.
Iemand ervaring met zo'n ding op een CR250 '94.
@ Adje, heb je ook offset, balhoofdhoek en naloop gegevens van mijn brommert??
Zit nog altijd te stoeien met de ideale afstelling van de CR250.
Dan weer de vorkpoten door de kroonplaten laten zakken, na een tijdje toch weer niet.
Ideaal lijk mij een instelling waarbij de balhoofdhoek behouden blijft, en alleen de naloop wat minder. Of juist omgekeerd....
En dat lijkt allebij zooo mooi te kunnen met dit asje.
Iemand ervaring met zo'n ding op een CR250 '94.
@ Adje, heb je ook offset, balhoofdhoek en naloop gegevens van mijn brommert??
Er komt een tijd
dat iedereen op een Adventure rijdt
dat iedereen op een Adventure rijdt
Ik zal eens kijken of ik er nog wat van kan terugvinden.Fr@venture schreef: @ Adje, heb je ook offset, balhoofdhoek en naloop gegevens van mijn brommert??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Absoluut !huskie schreef:Je kunt hiermee je voorwiel, ik meen, 4 mm ttl verplaatsen.
Heeft dit waarde of....?
http://rekluse.com/e-Axle_mailer4.pdf
Heeft hetzelfde effect als tripleclamps met een andere offset.
Ik rij met SXS tripleclamps die instelbaar zijn in 20 of 18 mm.
Origineel is bij mij 20mm, ik rij met 18 mm waardoor mijn naloop wat groter wordt. Dit geeft meer gevoel in het stuur, terwijl de motor ook nog stabieler wordt. Voor mij bv onmisbaar in het losse zand.
Theorie:
De hartlijn door je balhoofd snijdt het wegdek een stukje voor het contactvlak van de voorband. De afstand tussen deze twee punten heet naloop.
De voorband wordt dus achter het scharnierpunt aangetrokken, net als een zwenkwiel onder een winkelwagen. Stel je voor wat er gebeurt als de zwenkwielen van een winkelwagen verder of minder ver onderuit zet.
Een ander goed voorbeeld is een roer achter een boot: als je geen naloop zou hebben, zou het roer evenveel oppervlak voor- als achter de roeras hebben. Het kost dan, ongeacht de snelheid van de boot, geen enkele moeite om het roer te verdraaien. De boot stuurt dus zeer licht, maar heeft geen enkel richtingsgevoel.
Daarom zit het meeste oppervlak van een roer achter de roeras: als de boot een beetje vaart krijgt heeft het roer nu de neiging om zijn middenstand op te zoeken. Er is nu een lichte kracht nodig om de boot van zijn koers te krijgen, je krijgt wat meer 'gevoel' in het roer.
Hoe verder je het roer nu van de as afzet, hoe effectiever het roer eigenlijk wordt. De boot reageert dus steeds beter op het roer, terwijl hij rechtdoor toch stabieler gaat. Het roer wordt daarbij steeds zwaarder te bedienen. Je kunt je dan ook het effect van teveel naloop voor proberen te stellen.
Ander experimentje om wat meer gevoel te krijgen: Meer sag achter geeft ook wat meer naloop. In niet helemaal hetzelfde als andere offset, omdat in dat geval ook je vorkhoek en gewichtsverdeling verandert.
Leuk ding zo'n E axle. Er zijn ook al diverse rip-offs in de markt.