Rijden in privé bos ???

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
No Limit YFZ
Contacteer:

Vlak bij mij thuis is er een privé bosje van een hectare groot waar het wel tof is om eens door te rijden of om er een trial te rijden. Ken de eigenaar en zou met de club het terrein kunnen afhuren om er nu en dan eens met vrienden een uurtje te gaan spelen.

Als ik een huurcontract heb, mag ik er dan rijden, of mag je ook in een eigen bos niet rijden omwillen van één of andere groene wet ?

Ad of andere rechtsdeskunidgen, kun je mij hierop antwoorden ?
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
jo

vlak bij mijn deur woont een jong gastje dat competitie rijdt, hij traint op een veld vlak naast zijn deur, volgens mij hoeft hij alleen verantwoording af te leggen tegenover de eigenaar, btw, dat veld ligt in vogelvlucht zo'n 12 à 15 km van bij jou vandaan :lol: .

volgens mij hebben de groene jongens en de veldwachters niks te zoeken op een privé terrein, ze kunnen jou toch ook niks doen als je beslist om in je eigen tuin wat rondjes te draaien op je fiets

sorry als ik verkeerd zit, maar volgens mij is privé terrein nog steeds privé, zolang er geen klachten komen van omwonenden of zo

groetjes

jo

uit vlamertinge
Ad Ketelaars
Contacteer:

Ik denk dat het in eerste instantie valt en staat met het feit of er klachten binnenkomen. Anders zou het makkelijk zijn. We kopen met een clubje van een man of 30 gezamelijk een stuk grond zetten er een hek omheen en gaan er eens lekker rondcrossen.... Mooi niet dus. En met je eigen grond kun je (althans in Ned.) ook niet doen wat je wilt. Als je een bosperceel hebt en je vindt dat er eindelijk eens een grasmat moet komen voor je voetballende kinderen en hun vriendjes, dan kun je ook niet zomaar gaan kappen. In Nederland is alles zo'n beetje vastgelegd in bestemmingsplannen :x
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
No Limit YFZ
Contacteer:

Jo, we moeten eens afspreken. Kunnen eens samen wat rijden. Ken de streek intussen op mijn duim. Is dat het terreintje van Mesen waar je het over hebt ? Dat bosseltje ligt in Beselare. Denk toch dat de boswachter dit kan verbieden, maar ben het niet zeker. Professor Ad zal wel uitsluitsel geven hoop ik.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
wim

In Nederland ligt de toepassing van percelen vast in het bestemmingsplan. Daar ligt de sleutel omtrent wat wel en niet toegestaan is. Als de eigenaar van een stuk terrein jouw toestemming geeft om op zijn grond te rijden , dan ben jij gevrijwaard. Als in het bestemmingsplan echter niet staat dat de grond een motorsport bestemming heeft, zal hij een bekeuring krijgen.
Maak hierover goede afspraken met de eigenaar, zodat hij weet wat hem te wachten staat.
Kijk, als er niemand klacht, dan zal het allemaal wel meevallen, maar in nederland heb ik dat nog niet veel meegemaakt. De loyaliteit tov onze sport is niet zo groot (en dat is dan nog ruim uitgedrukt).
Freek
Site Admin
Contacteer:

Een Milieu groepering heeft in het verleden ook een enduro (Hellendoorn?)proberen tegen te houden op basis van het bestemmingsplan. Het is ze niet gelukt.

Ik denk als je een terrein inricht om te crossen, dit niet mag.

Als je gewoon de bestaande paden in dat bos gebruikt met toestemming van de eigenaar, zullen ze er weinig aan kunnen doen lijkt me.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Plaats reactie