Ben ik lekker aan het rommelen aan mij honda nx 250 uit ' 91
Nieuw luchtfilter,oliefilter,nokkenas spanner(foto volgt nog van de oude het was echt nodig).
Nieuwe kettingset. Tandwielen gemonteerd voor en achter maar nu wou ik de ketting er op doen en vastklinken wat blijkt moet ik mijn ketting VAST PONSEN!!!!!!! Hadden ze dat niet eerder kunnen vertellen dat wist ik niet ik doe dit ook voor de eerste keer.
Dus mijn vraag wie heeft er een kettingpons voor mij die ik even kan lenen?
Kettingtype DC520MDO Super O-ring -Tandwielmaten VTW S 4005K-13 ATW S 0245C-41 Kettinglengte 102-schakels
Kettingpons
Moderator: ghulst
Ikke, maar dat is wel erg ver om te halen of brengen!!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Een paar grote hamers en een drevel werkt ook prima hoor.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Sluiten na het opleggen!!
Sluiting aanknijpen.
Een houten of stalen blok aan de achterzijde iemand tegen laten houden. Met een hamer en eventueel een pons de sluiting dichtslaan.
De DID sluitingen hebben een gaatje in de uiteindes, waardoor ze makkelijker te ponsen zijn.
Een houten of stalen blok aan de achterzijde iemand tegen laten houden. Met een hamer en eventueel een pons de sluiting dichtslaan.
De DID sluitingen hebben een gaatje in de uiteindes, waardoor ze makkelijker te ponsen zijn.
gewoon ketting opleggen.
klinkschakel op het achtertandwiel erop zetten
mokertje/vuisje er achter houden
Eerst zeker zijn dat de plaat echt goed op de schakel zit (evt erop tikken met een dopje oid
paar klein tikjes op de klinkpennen (met dreveltje als je zo'n DID ketting heb).
Je hoeft helemaal niet vreselijk hard te slaat/ uiteinde erg te pletten: Een klein beetje is genoeg, 't is alleen maar om te zorgen dat de sluitplaat er niet afvalt.
succes.
klinkschakel op het achtertandwiel erop zetten
mokertje/vuisje er achter houden
Eerst zeker zijn dat de plaat echt goed op de schakel zit (evt erop tikken met een dopje oid
paar klein tikjes op de klinkpennen (met dreveltje als je zo'n DID ketting heb).
Je hoeft helemaal niet vreselijk hard te slaat/ uiteinde erg te pletten: Een klein beetje is genoeg, 't is alleen maar om te zorgen dat de sluitplaat er niet afvalt.
succes.
Gizmo schreef:als de ketting om het eerste tandwiel ligt dan kunnen we de ketting niet plat op de grond leggen om de sluiting er op te rammen.
Ik heb destijds de ketting om het vtw gelegd, en hem daarna op de grond geklonken (zijdelings).
stukje spoorbiels op de grond gelegd als tegenhouder voor het klinken, en om het "wegslaan" van de spoorbiels te voorkomen deze afgesteund naar de schuurmuur met een houten paaltje wat ik nog ergens had liggen.
(motor dus vlak langs een muur op de bok zetten).
Het klinken heb ik gedaan met een gewone bankhamer (smalle kant).
ging prima, ketting heeft daarna 30000 (weg) kilometers dienst gedaan
met een mokertje erachter en een kleine bankhamer sla je makkelijk 2 kleine platte kantjes aan ieder pin. Je doet snel te veel is mijn ervaring.
succes.
succes.
Ik heb de klinkschakel erbij op zitten. Ik heb hem met een klein mobiel bankschroefje op de pinnen kunnen krijgen. Ga morgenavond verder om hem verder erop te tikken en te borgen. En nu maar hopen dat het een beetje mooi weer wordt volgend weekend dan kan ik even gaan rijden.