Ik heb een VHM kopje aangeschaft voor m'n Honda CR125 uit 2004. Nu keek ik naar de het doosje van de zuiger die ik een tijdje terug gekocht heb en ben er achter gekomen via de website van Vertex dat dit een '05 '06 zuiger is.
Hij loop er op zich prima op. Maar de combinatie met een VHM kopje voor meer compressie (70-H binnen kopje) durf ik eigenlijk niet aan omdat ik het verschil niet weet met een originele '04 zuiger.
Weet iemand of het gebruikelijk is een '05 '06 zuiger in een type '04 te zetten ? Of heb ik gewoon een verkeerde meegekregen en moet ik in het vervolg gewoon beter opletten en thuis alles (beter) controleren ?
zuiger CR125 '04 icm VHM
Moderator: ghulst
Check je squish hoogte met soldeerdraad. Dan weet je in ieder geval of de hoogte goed is, of niet natuurlijk.
Ik zou de dealer even bellen, want misschien zit er helemaal geen verschil tussen die zuigers?!
Ik ben geen honda kenner, maar Adje is dat wel...dus....en Rudy.
Ik zou de dealer even bellen, want misschien zit er helemaal geen verschil tussen die zuigers?!
Ik ben geen honda kenner, maar Adje is dat wel...dus....en Rudy.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Meestal zijn de zuigers voor motoren voor een heel aantal model jaren precies hetzelfde.
Het zou mij verbazen als ze voor het 2004 model werkelijk een andere zuiger gebruikt hebben om het jaar erna weer een andere te gebruiken.
Voor zover ik weet heeft Honda in 2003 ofzo het blok een keer wat aangepast. Sinds die tijd hebben ze ook geen "HPP" powervalve meer.
Om te kijken of de kop goed past op je motor moet je zoals huskie zei je squish hoogte even opmeten met een tinnen draadje.
Het zou mij verbazen als ze voor het 2004 model werkelijk een andere zuiger gebruikt hebben om het jaar erna weer een andere te gebruiken.
Voor zover ik weet heeft Honda in 2003 ofzo het blok een keer wat aangepast. Sinds die tijd hebben ze ook geen "HPP" powervalve meer.
Om te kijken of de kop goed past op je motor moet je zoals huskie zei je squish hoogte even opmeten met een tinnen draadje.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Volgens mij zijn de 2-takten bij Honda niet meer veranderd sinds 2004.
De CR125 ook niet meer sinds de komst van de CRF250 in 2004.
Zeker weten doe ik het ook niet dus dan kan je het beste even bellen met een Honda dealer. ( Heli motors 0345573984 )
De CR125 ook niet meer sinds de komst van de CRF250 in 2004.
Zeker weten doe ik het ook niet dus dan kan je het beste even bellen met een Honda dealer. ( Heli motors 0345573984 )
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Thanks !
Na een tip op een ander forum even zuiger '04 en '05-'06 langs elkaar gehouden verschil is dat het slotje van de zuigerveer van de nieuwere in het midden zit. Dwz dat het slotje dus telkens het middelste spoelpoortje passeert. Ik heb er toch al enkele uurtjes opzitten nu, is niet kapot gelopen gelukkig (is ook maar een klein spoelpoortje).
Weet wel dat vroeger in m'n bromfietstijd soms mensen hun zuiger andersom moteerden met het gevolg dat de zuigerveer in de uitlaat poort bleef hangen (en vastliep).
Rij al ca 13 jr. viertakt (heb ook een KTM525 '07) ben echt niet zo bekent met 2-takt. Maar het rijdt wel geinig, zeker op een harde crossbaan (echt licht). Vermogen is waardeloos (tenminste op een zware zandbaan)vandaar de aanpassingen.
Na een tip op een ander forum even zuiger '04 en '05-'06 langs elkaar gehouden verschil is dat het slotje van de zuigerveer van de nieuwere in het midden zit. Dwz dat het slotje dus telkens het middelste spoelpoortje passeert. Ik heb er toch al enkele uurtjes opzitten nu, is niet kapot gelopen gelukkig (is ook maar een klein spoelpoortje).
Weet wel dat vroeger in m'n bromfietstijd soms mensen hun zuiger andersom moteerden met het gevolg dat de zuigerveer in de uitlaat poort bleef hangen (en vastliep).
Rij al ca 13 jr. viertakt (heb ook een KTM525 '07) ben echt niet zo bekent met 2-takt. Maar het rijdt wel geinig, zeker op een harde crossbaan (echt licht). Vermogen is waardeloos (tenminste op een zware zandbaan)vandaar de aanpassingen.