ktm640 schreef:Zo erg is t gelukkig niet, maar dit jaar van 7 OTR's 3 keer uitgevallen door : gebroken koppelingskabel, scheur in olieslang, kapotte bougie. Gelukkig allemaal kl%%tdingetjes, maar het effect is toch dat je moet stoppen. En dat is dat nog met de meest betrouwbare motor die er is (:LC4).
Wil nu toch iets lichters, maar moet minimaal even betrouwbaar zijn als de LC4. ![Vrolijk/Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ooo, dat is het ! Maar die kl%%tdingetjes kun je ook met een nieuwe meemaken, maar idd lichter is tegenwoordig makkelijk te realiseren.
Btw ik ben me ook aan het orienteren op wat anders. Mijn KTM van 85 heeft me in
de afgelopen 20 jaar (behalve de lekke banden, kapotte membraanplaatjes, lekke krukaskeerring, kapotte gaskabel, kapot lager uitgaande as en een lege tank) nog nooit in de steek gelaten. Over betrouwbaar gesproken, maar toch wil ik nu ook een 4T ivm de dingen die Klei al noemde. Alleen gaat bij mij de voorkeur uit naar een 250 . In Bernheze met de Yam250 en 450 gereden en moet meteen zeggen; de 250 kan ik "alles" mee en nog beter dan met mijn huidige KTM. Ik kreeg weer het gevoel dat ik op een 125 zat ,gezien de handelbaarheid.
Het verschil in gewicht tussen de 450 en 250 was meteen merkbaar , tevens had de 250 meer dan genoeg koppel tov mijn KTM.
Ik moet alleen nog met wat andere merken gaan testen.