hoeveel cc voorvork olie honda cr 250

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
plexter

wie kan mij vertellen hoeveel voorvork olie per poot er in moet heb nog een zoek optie gedaan werd er niet veel wijzer van

bedankt alvast voor de reacties

gegroet plexter nieuw op dit forum
honda cr 250 cc uit 1985
ebertus

Voor een cr 250 weet ik het niet juist maar ik weet wel dat dit voor mijn kx 250 tussen de 350 en de 400 cc ligt. Dit kun je in beperkte mate aanpassen naar je eigen wens, let bovendien goed op de dikte van je olie

groeten,

Ebertus
Wortel
Contacteer:

Eigenlijk moet je achterhalen hoe groot de luchtkamer moet zijn voor de type voorvork die jij hebt. Teveel olie zal je keerringen aan gort helpen en je vork zal aanvoelen als beton. En te weinig olie zal doorslaan en slechte demping veroorzaken.

De luchtkamer meet je in centimeters vanaf het oliepeil in de vork (geheel ingeschoven en zonder veer) tot aan de rand. Meestal is dat zo rond de 12-15cm. Let op dat voordat je meet alle luchtbellen uit het systeem zijn, dus een paar keer de vork in en uit trekken totdat er geen bellen meer omhoog komen.
Arnaud
Contacteer:

Ik heb een duidelijke beschrijving over het onderhoud aan je (USD) voorvork-poten op m'n site staan. Het gaat dus voornamelijk over de grootte van de luchtkamer boven het oliepeil, gemeten in mm. Als je die maat niet weet voor jouw fiets, moet je misschien even op dit forum onder "werkplaats handboeken" zoeken naar een handboek van jouw CR.

Succes!
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
pruus
Contacteer:

mijn cr was 100 mm lucht.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
plexter

ik ben er uit naar veel info er moet 530 cc per poot in
honda cr 250 cc uit 1985
Plaats reactie