Nieuwe Husqvarna 250 4-takt 2009

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
kevin T
Contacteer:

Denken jullie dat de nieuwe husqvarna te250 een goede motor zal zijn?, wat ik wel vreemd vindt is dat de enduro waar Oblucki mee rijdt een 5-bak is en die in productie komt in 2009 een 6-bak.
Met WK MX2 gaat misschien Alex Salvini ermee rijden (Heb ik ergens gelezen, ik weet niet of het waar is)

Komt er eigenlijk ook nog een nieuwe 450 4-takt en wanneer?

Hieronder een plaatje van de 250 enduro van Oblucki:
Afbeelding
huskie

Kevin, na een jaar gebruik kun je een motor pas beoordelen, en dat Oblucki er al mee rijdt, vertelt in ieder geval dat Husqvarna het in de motor ziet zitten. Het motorblok is weer wat lichter geworden, zoals ze zelf aangeven, maar omdat er een 6 bak inkomt zal het gewicht wel niet veel minder worden.
Dat Oblucki een 5 bak rijdt, komt omdat hij alleen maar heel hard gaat, en niet zoals wij, rustige singletracks wilt berijden. Wij hebben een 1ste versnelling nodig, Oblucki heeft die niet.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
kevin T
Contacteer:

huskie schreef:Kevin, na een jaar gebruik kun je een motor pas beoordelen, en dat Oblucki er al mee rijdt, vertelt in ieder geval dat Husqvarna het in de motor ziet zitten. Het motorblok is weer wat lichter geworden, zoals ze zelf aangeven, maar omdat er een 6 bak inkomt zal het gewicht wel niet veel minder worden.
Dat Oblucki een 5 bak rijdt, komt omdat hij alleen maar heel hard gaat, en niet zoals wij, rustige singletracks wilt berijden. Wij hebben een 1ste versnelling nodig, Oblucki heeft die niet.
Dat vindt ik ook zo waardeloos aan tests in motorbladen, testen ze een motor die nieuw is, en dan komt KTM er meestal goed uit, dat wil ik nog wel een keer zien als ze een heel jaar met 1 motor doen, en met welke motor ze de meeste problemen hebben gehad (misschien KTM) staat dan niet meer bovenaan, en komen de mindere motoren omhoog, dat vindt ik een betere test.

of ze maken een 6-bak omdat mensen met een 5-bak te veel gas zouden geven, en dat de motor kapot gaat. (misschien, kan tegenwoordig wel met al die toerendingen, dat vieze harde rot geluid, als je er een middag tussenin sta ben je bijna doof!, doe mij maar een 2-takt, die janken wel maar vindt ik wel een mooier geluid.)
Gast

6-bak lijkt me voor enduro altijd beter dan 5-bak, heb een '88er en een '97 met 6-bakken en een 2001 met een 5-bak, maar deze gaat in de 5 ook wel hard maar 6 vind ik toch mooier. Maar in 2009 alleen nog maar 4-takts??
JoeBaR

kuiper_husky schreef:6-bak lijkt me voor enduro altijd beter dan 5-bak, heb een '88er en een '97 met 6-bakken en een 2001 met een 5-bak, maar deze gaat in de 5 ook wel hard maar 6 vind ik toch mooier. Maar in 2009 alleen nog maar 4-takts??
het verschil zit niet in de 5 en 6 , maar een 5 bak is meestal een 6 bak zonder 1e versnelling
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Plaats reactie