Nee, ik ga het niet al te sentimenteel maken, maar feit is dat hij me heeft gestraft. Ik dacht even te gaan rijden maar hij besloot anders.
Wat er aan de hand was?
Het begon met de carburateur. Die stond nog op winterstand, dus dat zei alweer genoeg. Zeker 3 maanden niet meer gereden met hem.
De vlotterbak eronder vandaan geschroeft en de sproeiers en naald aangepast. Meteen viel het op dat de bezine al aardig groenig aan het worden was. Een maand later en het zou gummie zijn geworden. De stationair sproeier was al dicht gaan zitten, maar met een beetje blazen en prikken met een bezem haartje ging die weer open.
Ok, nu dan maar even gaan rijden.
Nou, na een minuut trappen kreeg ik het sterke gevoel dat hij niet echt wilde. Ken je dat gevoel?! Helemaal aangekleed, helm op, bril al op de neus, harnas netjes over de kleren aan, handschoenen aan. Alleen nog maar even aantrappen. Bezine was vers, dus niets kon er verkeerd gaan.
Nou blijft die 250 van mij een .... motor om te starten koud, maar toch.
Na die minuut wist ik het wel weer. Zweten, helm af, harnas af, etc etc.
Sleutelen maar weer
Bougie eruit, ... geen vonk. Connectortjes een voor een lostrekken, en er weerop.... geen vonk. Uiteindelijk bougiedop eraf, ietsie pietsie vonk, maar het hield niet over. Boutje van de bobine aan frame losgedraait, schoongemaakt en ja hoor, mooie blauwe vonk op de bobine kabel. Dop er weer op geschroeft, bougie erin, dop erop en trappen. Hij doet het!
Dus mannen en vrouwen, rij trouw elke maand minstens een tankie leeg, dat is goed voor jouw, maar zeker goed voor je motor. Alles word weer een keer lekker heet, en daardoor blijft je motor langer vers.
Ps: denk nu niet, die Huskie rijdt wel erg weinig, want dat is zeker niet zo.
Het is gewoon dat ik meer aan het trainen ben op mijn trial motor en 125cc tje en die 250 gewoon af en toe vergeet. Dat ding is zoooo bruut. Ik heb er gewoon de kracht niet meer voor
Onderhouds Tipje, Te lang mijn motor niet aangekeken.
Moderator: ghulst
Tjee wat een verhaal.
Mijn motor een maand lang stil Dat kan niet.
Mijn motor een maand lang stil Dat kan niet.
# 442
Ja wat een verhaal, zeker.
Het ter lering en vermaak
Vaak lees ik die topicjes met een glimlach. Meestal beginnen ze inderdaad zoals dit topic begon.
Mijn motor wilde niet starten, bougie vonkt niet:Help svp of.... hij deed alleen maar blurp blurp etc.
En nu had ik het zelf een keer.
Ik dacht dat het bij mij niet zou kunnen gebeuren. Maar toch kreeg ik ook met een slecht aardkontakje te maken.
Dus aan de beginners onder ons: zorg dat je carb schoon is, verse bougie en goede kontakten in alle stekers. Dat scheelt een hoop zweet.
Het ter lering en vermaak
Vaak lees ik die topicjes met een glimlach. Meestal beginnen ze inderdaad zoals dit topic begon.
Mijn motor wilde niet starten, bougie vonkt niet:Help svp of.... hij deed alleen maar blurp blurp etc.
En nu had ik het zelf een keer.
Ik dacht dat het bij mij niet zou kunnen gebeuren. Maar toch kreeg ik ook met een slecht aardkontakje te maken.
Dus aan de beginners onder ons: zorg dat je carb schoon is, verse bougie en goede kontakten in alle stekers. Dat scheelt een hoop zweet.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?