Benzineverbruik van een tweetakt

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
solexcross

Wie kan mij vertellen wat zijn gemiddelde benzineverbruik is bij een offroad rit.
Ik hoef alleen maar gegevens te hebben van tweetakten want daar rij ik zelf ook op.
Ik heb een 250 ktm uit 1993 en kom uit op ongeveer 1 op 5.
Dit lijkt mij rijkelijk veel want bij lange tochten met veel modder zou het weleens niet genoeg kunnen zijn om weer bij de auto te komen.
Tips om dit verbruik naar beneden te krijgen zijn welkom.

Groetjes Luc
Joop

solexcross schreef:Wie kan mij vertellen wat zijn gemiddelde benzineverbruik is bij een offroad rit.
Ik hoef alleen maar gegevens te hebben van tweetakten want daar rij ik zelf ook op.
Ik heb een 250 ktm uit 1993 en kom uit op ongeveer 1 op 5.
Dit lijkt mij rijkelijk veel want bij lange tochten met veel modder zou het weleens niet genoeg kunnen zijn om weer bij de auto te komen.
Tips om dit verbruik naar beneden te krijgen zijn welkom.

Groetjes Luc
1 op 5 is wel erg veel. Mijn mijn 300 reed ik meestal 1 op 10 en onder extreme bagger condities bij offroad ritten kon dat dalen naar 1 op 6/7, dus 1 op 5 lijkt mij wel heel erg veel. Mijn huidige viertakt 450 loopt gelukkig wel zuiniger, alhoewel ik in Varsseveld met de OTR in de enorme bagger ook bleef steken op 1 op 6/7 :(
Rudy
Contacteer:

Bekijk/vergelijk de sproeier bezetting eens met de orginele maten
gassen

KTM250 uit 1985 , tijdens de ritten 1 op 6/7 , in het weekend 1:8/10 (in groepsverband "touren") 8)
Hier zitten dan wel veel lange stukken in waar je continue 70 - 80 km/u gaat en zo af en toe voluit.

Een "lotgenoot" had ook een hoger verbruik maar die vond het geweldig om bij elke bocht het gas open te trekken om het achterwiel opzij te zetten.

Je moet wat minder vallen :idea: :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Plaats reactie