kan iemand mij ongeveer vertellen wat ik kwijt zou zijn per jaar om te kunnen crossen met een cr 125
daarmee bedoel ik dus wat een zuigertje ong kost hoelang zoiets meergaat. gemiddelde verbruik enz.
alvast bedank stefje.
kosten?
Moderator: ghulst
vreemde vraag voor iemand met zo`n onderschrift
je weet nooit vantevoren wat er stuk gaat (motorisch), en zeker bij een oudere motor is de kans dat er wat stuk gaat groter.
ook zijn van een oudere motor de onderdelen vaak incourant geraakt , vaak kan de prijs dan per dealer flink verschillen .
dan kan er nog schade komen van valpartijen , ook dit is vantevoren niet qua kosten in te schatten
je kunt brandstof en olie verbruik niet echt mee rekenen , je hebt het nou eenmaal nodig om te kunnen rijden .
als je uitgaat van het aantal banden , zuigers , en ketting en tandwiel setjes , en remblokjes je per jaar verslijt kun je slechts een ruwe schatting maken ... vaak valt het duurder uit dan je denkt ...
oplossing : niet nadenken over het geld dat je in de hobby steekt , dat bederft deels de pret.
je weet nooit vantevoren wat er stuk gaat (motorisch), en zeker bij een oudere motor is de kans dat er wat stuk gaat groter.
ook zijn van een oudere motor de onderdelen vaak incourant geraakt , vaak kan de prijs dan per dealer flink verschillen .
dan kan er nog schade komen van valpartijen , ook dit is vantevoren niet qua kosten in te schatten
je kunt brandstof en olie verbruik niet echt mee rekenen , je hebt het nou eenmaal nodig om te kunnen rijden .
als je uitgaat van het aantal banden , zuigers , en ketting en tandwiel setjes , en remblokjes je per jaar verslijt kun je slechts een ruwe schatting maken ... vaak valt het duurder uit dan je denkt ...
oplossing : niet nadenken over het geld dat je in de hobby steekt , dat bederft deels de pret.
4 strokes only !!
ja heel raar onderschrift, maar als ik een ruwe schatting mag maken?! Ik heb wel eens m'n kosten bij elkaar geteld en kwam op ruw 1000 euro onderhoud. En daar zaten geen grote kosten bijJoeBaR schreef:vreemde vraag voor iemand met zo`n onderschrift
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hoezo kosten
Ik geef ongeveer 1500 euro uit per jaar aan onderhoud en licenties etc.
Daar heb ik dan voor ongeveer 100.000 euro aan plezier voor, dus reken uit je winst
Ik geef ongeveer 1500 euro uit per jaar aan onderhoud en licenties etc.
Daar heb ik dan voor ongeveer 100.000 euro aan plezier voor, dus reken uit je winst
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
- Contacteer:
Het is ook nogal afhankelijk hoe oud (of beter de status van de motor) een motor is. Als je een crosser hebt die aardig wat gelopen heeft, heb je sneller ook echt wat groter onderhoud en dan maakt het snel wat duurder.
En dat is niet alleen motorisch, maar ook gewoon kwa veersysteem lagers etc..
En dat is niet alleen motorisch, maar ook gewoon kwa veersysteem lagers etc..
Laatst gewijzigd door Rudy op do mar 22, 2007 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
vrouwen of motoren.. ze kosten geld
ja maar een motor zet je in de schuur als je dr geen zin in hebt , en je hoeft m ook niet te voeren zolang die daar staat .. weet niet of je dat met je vrouw ook zo doet?zappa.suzuki schreef:vrouwen of motoren.. ze kosten geld
4 strokes only !!
-
- Contacteer:
kosten onderhoud....
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Kosten wil ik niet eens weten.
Er is altijd wel weer iets wat vervangen of verbetert moet worden.
-
JoeBaR schreef
wel geprobeerd, maar ivm met het gebrek aan een schuur weigerde ze buiten te slapen , ze zit wel graag achter op verder staat m'n DR BIG op z'n hoogst een dag in de maand stilja maar een motor zet je in de schuur als je dr geen zin in hebt , en je hoeft m ook niet te voeren zolang die daar staat .. weet niet of je dat met je vrouw ook zo doet?
Hmmmmm, idee ken ik.oossie schreef:Kosten wil ik niet eens weten.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Hey Stefje,
Je begint in herhaling te vallen, deze vraag heb je al gesteld!!
Hieronder jouw berichten uit een ander topic.
hallo ik ben stef 15 jaar en scholier (niet al te veel money)
ik rij nu pitbike 125 cc omdat het een alternatief. omdat ik het liefst natuurlijk om een crossmotor rijdt.
eerst had ik een crosspuch toen een honda mtx 80cc (wegedaan wegens gewecht 120 kilo te zwaar dus)
nu wil ik toch graag naar een 80cc crossmotor of 125 cc.
ik zoek natuurlijik niet iets wat veelste duur is dus bw tussen 1995 en 2000.
welk mer raden jullie me aan. het hoeft echt niet de snelste van de baan te zijn. en het oog wil ook wat. maar ik ben niet zo iemand die naar 10 uur een zuigertje wil verwisselen.
al vast bedankt.
mvg stef nelissen
hah grappig maar. mountainbike intreseert me niet.
helm crosslkleding bescherming heb ik al. en mijn ouders willen rijden.
das dus geen probleem.
maar welk mer adviseren jullie me op betrouwbaarheid enz.
mvg stef
Jij moet niet crossen want je kan het helemaal niet betalen en je ouders ook niet. oke ze kunnen het wel betalen maar het mag geen geld kosten.
Ga lekker knikkeren man.
Je begint in herhaling te vallen, deze vraag heb je al gesteld!!
Hieronder jouw berichten uit een ander topic.
hallo ik ben stef 15 jaar en scholier (niet al te veel money)
ik rij nu pitbike 125 cc omdat het een alternatief. omdat ik het liefst natuurlijk om een crossmotor rijdt.
eerst had ik een crosspuch toen een honda mtx 80cc (wegedaan wegens gewecht 120 kilo te zwaar dus)
nu wil ik toch graag naar een 80cc crossmotor of 125 cc.
ik zoek natuurlijik niet iets wat veelste duur is dus bw tussen 1995 en 2000.
welk mer raden jullie me aan. het hoeft echt niet de snelste van de baan te zijn. en het oog wil ook wat. maar ik ben niet zo iemand die naar 10 uur een zuigertje wil verwisselen.
al vast bedankt.
mvg stef nelissen
hah grappig maar. mountainbike intreseert me niet.
helm crosslkleding bescherming heb ik al. en mijn ouders willen rijden.
das dus geen probleem.
maar welk mer adviseren jullie me op betrouwbaarheid enz.
mvg stef
Jij moet niet crossen want je kan het helemaal niet betalen en je ouders ook niet. oke ze kunnen het wel betalen maar het mag geen geld kosten.
Ga lekker knikkeren man.
# 442