Hallo,
Sinds een jaar ben ik in het bezit van een DR800.
Meteen vanaf de eerste rit heb ik er 10w40 olie in gedaan van Shell. Sindsdien (of misschien daarvoor ook al, maar heb ik daar geen erg in gehad) heb ik moeite met opschakelen van neutraal naar 1. Een enorme KLANG is dan hoorbaar (klinkt niet fris). Volgens mijn motorboer moet ik "hem in z'n 1 dwingen".
Hebben andere DR rijders dezelfde ervaring? Mijn motor had 1 jaar geleden pas 12000 km op de teller staan (bouwjaar 1990).
Heeft iemand enig idee of het vervangen van de koppelingsplaten een klus is die je zelf kan klaren, of is dat voor de specialist?
Overigens, wie weet waar ik een DR800 werkplaatshandboek kan bemachtigen? Niet bij Clymer en Haynes volgens mij.
Groetjes,
Cor du Fijn.
koppeling kapot? olie? werkplaatshandboek?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki