Hallo allemaal.
Ik heb sinds een paar maand mijn dr650 rse verkocht en een 800s gekocht
toen ik hem net had liep hij erg slecht bleek achteraf een probleem met de bekabeling te zijn.
hij heeft een tijdje goed gelopen en nu als ik vol gas geef houd hij heel erg in en begint te stotteren.
heb de carborateurs eraf gehad en schoon gemaakt maar hij blijft het doen.
wie kan mij helpen om dit probleem optelossen.
groetjes .patrick
inhouden van mijn dr 800s
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
he patrick, heb zelf gehad dat er troep in de vlotter kamers zat, en een keer zat m'n benzine filter verstopt. heb ook vuil in de tank, als ik een tijd op reserve rijd geeft m'n benzine pomp kuren [lekt dan aan de onder zijde van de pomp]. bij 1993 modelen zou er ook wat op je lucht filter kunnen liggen[of deze is erg vies] onder het zadel. zou ook in de draadjes kunnen zitten maar dat heb ik nog niet gehad succes zappa
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
nee volgens mij niet, heel mischien waar het doorzichtige slangetje je carbs ingaat, kijk daar ook of er lucht belletjes te zien zijn als je motor loopt, dan heb je inderdaad een benzine toevoer probleem.. kan proberen een slangetje van je kraan direkt op je carb te zetten, als ie het dan goed doet is het je pomp. kan zo wel rijden alleen de laatste liters krijgt ie er dan niet uit.. krijg wel een pomp binnen, kunnen die er eventueel wel op schroefen om te kijken of dat help
zappa.suzuki schreef:nee volgens mij niet, heel mischien waar het doorzichtige slangetje je carbs ingaat, kijk daar ook of er lucht belletjes te zien zijn als je motor loopt, dan heb je inderdaad een benzine toevoer probleem.. kan proberen een slangetje van je kraan direkt op je carb te zetten, als ie het dan goed doet is het je pomp. kan zo wel rijden alleen de laatste liters krijgt ie er dan niet uit.. krijg wel een pomp binnen, kunnen die er eventueel wel op schroefen om te kijken of dat help
oke ik ga eers een rechtstreekse verbinding op mijn carb maken en dan kijken of het dan werkt.bedankt
heb vandaag een rechtstreekse verbinding gemaakt met mijn carbs en dus de pomp omzeild.
heb er een kilometer mee gereden en ik dacht dat het beter was,
maar na die kilometer was het weer plof sputter plof.
heb hem 10 min latenstaan en weer geprobeerd maar weer het zelfde liedje.
ik heb dus denk ik nu uitgesloten dat het een brandstof probleem is???//??/
wie weet er meer help help help.
Bougie's al verwisseld? Deze kunnen ook voor de meest gekke mankementen zorgen.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
jammer, ander probleem dus, heb ooit gelezen dat er in een of andere spoel van de big een draadje kan door branden. deze maakt dan koud wel kontakt maar als hij warm word
vraag het eens op deze site;
http://www.foren-dienst.de/cgi-bin/fore ... y=&others=
die andreas-v schijnt er echt veel van te weten..
mischien wel net zo veel als de legende HANS H.
laat weten hoe het af loopt met de BIG
maak en hou hem heel zappa
ps kijk ook op;
http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html
vraag het eens op deze site;
http://www.foren-dienst.de/cgi-bin/fore ... y=&others=
die andreas-v schijnt er echt veel van te weten..
mischien wel net zo veel als de legende HANS H.
laat weten hoe het af loopt met de BIG
maak en hou hem heel zappa
ps kijk ook op;
http://home.arcor.de/avehrenb/DR800maintenance.html
misschien staat hij veel te rijk, koud lust hij dat wel maar warm verzuipt hij er in
zelf heb ik met de 750 eens gehad dat de CDI eenheid nog maar één bobine aanstuurde als hij opwarmde
maar dat kun je het beste testen door hem uit te wisselen met een goed lopende big
zelf heb ik met de 750 eens gehad dat de CDI eenheid nog maar één bobine aanstuurde als hij opwarmde
maar dat kun je het beste testen door hem uit te wisselen met een goed lopende big
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Een bobine doet het dacht ik OF niet OF wel.
Loopt een BIG ook op één bougie?
Wellicht als hij weer die kuren vertoont kan je een bougiekapje los trekken en daar een andere bougie op aansluiten, kijk dan even of die nog wel vonkt bij het start of als hij stationair blijft lopen op één bougie die er nog inzit. Hou het schroefdraad van de losse bougie wel even tegen een stuk cilinder aan anders zou die nog niet gaan vonken.
Als hij wel vonkt kan je hetzelfde doen voor de andere bougie/kant.
Eigenlijk weet je alleen meer als hij in de bovenstaande test duidelijk niet goed vonkt, mocht hij visueel wel gewoon goed vonken dan sluit je hierbij dus nog niet uit dat de bobine wél goed werkt.
Tevens zou je het één en ander te weten moeten komen over het mengsel als je direct na het volgas rijden je bougie's eruit draait en kijkt wat voor een kleur ze hebben. Als ze érg nat zijn dan kan het inderdaad zijn de het mengels veel te ruim staat, en als hij juist echt licht van kleur is dan zuigt hij mischien wel valse lucht ergens aan. Koffiebruin is de beste kleur overigens die je kan krijgen.
Dat zou je dus ook nog eens moeten controlen, of hij ergens valse lucht aanzuicht. Een koude motor heeft altijd meer lucht nodig, daarvoor is dus de choke. Moet jij de choke gebruiken om te starten of gaat het net zo goed zonder? Volgens mij las ik hier ergens op het forum dat als je remrijniger op je kaberateurs spuit of spreidstukken tussen je cilinder en kaberateurs je stationair toerental omhoog gaat als je een lek hebt.
Succes
Loopt een BIG ook op één bougie?
Wellicht als hij weer die kuren vertoont kan je een bougiekapje los trekken en daar een andere bougie op aansluiten, kijk dan even of die nog wel vonkt bij het start of als hij stationair blijft lopen op één bougie die er nog inzit. Hou het schroefdraad van de losse bougie wel even tegen een stuk cilinder aan anders zou die nog niet gaan vonken.
Als hij wel vonkt kan je hetzelfde doen voor de andere bougie/kant.
Eigenlijk weet je alleen meer als hij in de bovenstaande test duidelijk niet goed vonkt, mocht hij visueel wel gewoon goed vonken dan sluit je hierbij dus nog niet uit dat de bobine wél goed werkt.
Tevens zou je het één en ander te weten moeten komen over het mengsel als je direct na het volgas rijden je bougie's eruit draait en kijkt wat voor een kleur ze hebben. Als ze érg nat zijn dan kan het inderdaad zijn de het mengels veel te ruim staat, en als hij juist echt licht van kleur is dan zuigt hij mischien wel valse lucht ergens aan. Koffiebruin is de beste kleur overigens die je kan krijgen.
Dat zou je dus ook nog eens moeten controlen, of hij ergens valse lucht aanzuicht. Een koude motor heeft altijd meer lucht nodig, daarvoor is dus de choke. Moet jij de choke gebruiken om te starten of gaat het net zo goed zonder? Volgens mij las ik hier ergens op het forum dat als je remrijniger op je kaberateurs spuit of spreidstukken tussen je cilinder en kaberateurs je stationair toerental omhoog gaat als je een lek hebt.
Succes
Heb een glijkaardig probleem gehad nadat ik de carbs had afgehaald om proper te maken. Met het demonteren/hermonteren was er een vlotter geblokkeerd binnen 1 vd carbs. Even opengemaakt, correct geassembleerd en probleem was opgelost.
Hopelijk kan dit je wat verder helpen.
Hopelijk kan dit je wat verder helpen.
Heb een glijkaardig probleem gehad nadat ik de carbs had afgehaald om proper te maken. Met het demonteren/hermonteren was er een vlotter geblokkeerd binnen 1 vd carbs. Even opengemaakt, correct geassembleerd en probleem was opgelost.
Hopelijk kan dit je wat verder helpen.
Hopelijk kan dit je wat verder helpen.
Ik weet nu niet waar het aan lag maar hij doet het weer perfect!!!!
Ik heb gisteren voor de 2e keer de carbs er afgehaald en schoongemaakt.
heb er een nieuw luchtfilter ingedaan,inelkaargezet en hij deed het.
bedankt voor alle reacties.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
goed man, kan je weer spelen
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 13:19
- Locatie: Leuven
wat is de cdi? is dat de dynamo in het karterdeksel? ik heb ook wat problemen met inhouden rond vanaf 4500 rpm, en een hoog verbruik...