nieuwe noppenfiets aanschaffen

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
boer125
Contacteer:

hallo,
ik rij nu een half jaartje 125cc 2 takt en ben opzoek naar een wat nieuwere 4takt voor erbij (ja het klinkt meschien stom). ik kwam een honda crf 450cc bouwjaar 2003 tegen op marktplaats. alleen is er een mankement aan en dat is dat er een stukje carter is afgebroken (daarom wil ik ook zoiets voor erbij). nu vroeg ik me af of dan de vraagprijs van 1750,00 euro een goed bedrag is en wat me dat gaat kosten om te laten of zelf te repareren. het gaat om een stukje bij het voortandwiel. op de foto is niet goed te zien hoe erg het is. ik hoop dat jullie me goed kunnen adviseren bij deze aankoop.
staatscrossbeheer gaat als een speer
mark20v

Op zich is een dat gedeelte nog wel te vervangen zonder dat de kosten de spuigaten uitlopen. Maar wat ik me afvraag is waardoor dat stukje eruit is gebroken, de kans is groot dat er iets tussen de uitgaande as en het huis is gekomen (stukje tand oid) en dan kost het gelijk meer.

Ik zou dus eerst even gaan kijken en informeren wat er nu precies gebeurt is.

suc6
Sanne
Contacteer:

mark20v schreef: Ik zou dus eerst even gaan kijken en informeren wat er nu precies gebeurt is.

suc6
Mee eens!
Want wat er verder aan de hand is kan niemand je vertellen zonder de motor gezien te hebben en of gehoort.
De prijs is niet aan de hoge kant maar zodra er nogeens twee duizend euro aan uitgegeven moet worden ben je alsnog veel geld aan het uitgeven. En dit bedrag is zo uitgegeven aangezien een werkplaats 50 euro per uur rekent. Onderdelen als een aantal schakel assen en tandwielen, gaat het wel hard.
Er was laatst nog een lijntje over iemand die ook een CR450F had gekocht voor weinig. Hij heeft er misschien een paar uurtjes op kunnen rijden verder heeft die brommert alsmaar stil gestaan en heeft hij er een vermogen aan uitgegeven.
# 442
boer125
Contacteer:

ik denk dat ik zaterdagga kijken maar omdat het een motor word voor erbij, wil ik er niet meer als 2500 aan uitgeven. een vriend van me die sleutelt voor me. kan ik het met dit bedrag halen of is dit een te klein budgett?? heeft meschien al eens iemand gehad dat een stuk carter eraf brak toen de ketting eraf liep?? dit is namelijk het verhaal van die man.
Max_Kool

Blijft een verhaal, je kunt op afstand nooit zeggen wat je tegenkomt. Je koopt feitelijk een motor die niet loopt dus zelfs op het gehoor nagaan wat er mis zou kunnen zijn lukt zijn.

Waar is dat stukje uitgebroken trouwens, aan het carter zelf, of de ontstekingdeksel? Als het het carter zelf is, moet je dan beide carterhelften samen vervangen?

Ik heb begrepen dat een CRF bijvoorbeeld vrij gevoelig is op de kleppen (daarom vervangen veel mensen deze door RVS exemplaren), maar voor hetzelfde geld heb je mazzel.

Zomaar een paar vragen dus....
boer125
Contacteer:

de motor loopt wel zo zegt die meneer, het stukje is afgebroken bij de achterkant van de motor aan de binnekant van het tandwiel.
Plaats reactie