MIRJAM POL
Hier een bericht van onze semi DTDster.... met dank aan JBtrading en MD Trucks
Groeten uit Atar
Hallo Hallo!
Ik heb de rustdag bereikt! Dat is de eerste stap, nu de rest nog! Ik heb in het pers centrum even een laptop met internet verbinding weten te bemachtigen van één van de Nederlandse journalisten. Ik hou het kort, want ik moet nog heel veel doen.
Dakar begon niet al te best. De eerste 3 dagen was ik niet lekker in orde. Ik was erg vermoeid en had het constant koud. Na de eerste 3 dagen kregen we een marathon etappe, waarbij we 's nachts buiten moesten slapen, terwijl het tegen het vriespunt aanzat. De volgende morgen werd ik wakker en toen was het helemaal raak, ik had koorts! En niet te zuinig ook. Dus waarschijnlijk dan toch gewoon een Hollandse griep. Gelukkig bleef dat maar 2 dagen, want sinds gisteren voel ik me weer een stuk beter.
Eergisteren ben ik een beetje geblesseerd geraakt. Ik had een prachtige etappe. Ik ging als 129e van start en kwam als 48e binnen. Ongehoord goed, al zeg ik het zelf. De etappe was machtig mooi. Veel open vlaktes, een paar kleine duintjes en verder heel veel zandpaden. Dit alles was makkelijk te navigeren wat er dus voor zorgde dat ik zo goed presteerde. Het was de hele dag plat op de motor en vol gas. Wel kwam ik ongeveer 30 km voor de finish tot de conclusie dat ik met 100 km/u nog kan springen en met 120km/u niet meer. Ik raakte een klein bultje, kwam los van de motor, landde nog wel weer op de motor, maar schoot met mijn rechter been van de voetsteun af. Dus terwijl ik 120 reed stopte ik mijn voet in het zand. En dat gaat niet.......... Mijn been klapte naar achter en ik merkte direct dat mijn knie en enkel een flinke klap hadden gekregen. 'S avonds dacht ik dat het nog wel meeviel, maar ik ben 's nachts een keer of 7 wakker geworden van de pijn. Gisteren gewoon weer gereden en gisteravond heeft dokter Van Erp (van team De Rooy) naar mijn knie en enkel gekeken. Mijn enkel is inmiddels goed ingetapet en wat mijn knie betreft, daar heb ik een goeie brace voor.
Door mijn goede klassering van eergisteren mocht ik gisteren als 48e starten. Ik zat tussen de snelle rijders. Ik startte met ene Luc (nr 13) en na hem 10 km gevolgd te hebben besloot ik dat ik zijn tempo aankon en dat ik bij hem zou blijven. Dat ging goed tot de tankstop. De route was redelijk vlak, met veel zand. Na de tankstop kwamen veel stenen, hier heb ik toen besloten toch maar rustiger te gaan rijden, ik wilde niet het risico nemen om toch te blijven volgen en dan ongelukken te krijgen. We hadden veel last van zandstormen en het was moeilijk te navigeren. De organisatie heeft besloten om de wedstrijd bij km 400 te stoppen in plaats van bij 550. Dit i.v.m. onze veiligheid, want de helicopters konden de lucht niet meer in, en die zijn bij ongelukken heel hard nodig.
Ik heb over 15 minuten briefing, dus ik moet nu afsluiten. Nog één laatste ding, morgen hebben we weer een marathon etappe. Een hele zware, vorig jaar heb ik daar meer dan 18 uur over gedaan, dus als jullie nu vast beginnen te duimen gaat het misschien nog goedkomen!!
Iedereen in Nederland de groeten en hopenlijk kan ik vanuit Dakar weer een keer berichten!
Ps. Ik zou vaak smsen, maar in de praktijk is dat erg moeilijk. Hier in Mauretanië heb ik geen bereik, dus kan ik ook niet smsen. Daarvoor hebben we een paar rare dagen gehad, waardoor ik ook niet kon smsen. Dus hier moet je het maar mee doen! Sorry....... http://www.dutchteamdakar.nl/