Dat er benzine in het motorblok is gekomen,kan best....dat ligt doorgaans aan het blijven hangen van je vlotter of een lekkage aan een afdichtringetje van je carbarateur... bij die eerste modellen kon dat wel eens voorkomen..de latere modellen hebben een overloop.
Maar dat verhaal van die nokkenas en bobine vind ik wel sterk!
Kan best dat de bobine verrot is,hoor...maar dat zal dan toch zeker niet de oorzaak van de nokkenas zijn?
Als ie de nokkenas niet goed heeft gezet,zou het zomaar kunnen dat er wat klepjes naar de gallemiezen zijn...Ik zou hem in iedergeval lekker op het gemakje opengooien..wel leuk projectje,hoor....
ik weet niet hoe je engels is maar,dit had ik van een site gelezen...
The float bowl of the SR41 and SR42 have no overflow unlike the newer models SR43. So when some bad thing occurs like a sticking float valve or a leaking o-ring at the float valve seat, fuel can leak into the motor and the airbox, which can destroy the motor when you run it. Luckily there are early warning signs: when the bike begins to take more and more time to start especially after standing for a long time, you can help yourself by closing the fuel tap a couple of hundred meters before you stop the motor. If you havent changed the O-rings of the float valve seats already, just do it.