hoi
Als ik mijn stuur heen en weer beweeg schuurt mijn balhoofd zit wat zand in. Dus nu wou ik de boel even openhalen en grondig reinigen. Ik heb hier alleen nog geen ervaringen mee. Nu zou ik graag een kleine uitleg willen hoe ik dit moet doen. Ik hoop dat jullie me hier mee willen helpen.
alvast bedankt
balhoofd schuurt
Moderator: ghulst
-voorwiel demonteren
-voorvork poten demonteren
-stuur demonteren
-nummerbord of voorlicht eraf halen
-grote moer op de bovenste kroonplaat losdraaien en dan kan je de bovenste kroonplaat eraf halen.
-voorspatbord eraf halen
-dan zie je nog een soort van moer zitten ook deze haal je los en dan kan je de onderste kroonplaat eruit halen
-dan de lagers eruit halen
en dan alles reinigen en goed invetten
en alles monteren in de andere volg orde.
-voorvork poten demonteren
-stuur demonteren
-nummerbord of voorlicht eraf halen
-grote moer op de bovenste kroonplaat losdraaien en dan kan je de bovenste kroonplaat eraf halen.
-voorspatbord eraf halen
-dan zie je nog een soort van moer zitten ook deze haal je los en dan kan je de onderste kroonplaat eruit halen
-dan de lagers eruit halen
en dan alles reinigen en goed invetten
en alles monteren in de andere volg orde.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
stuur van je t-stuk halen remklauw lossen+leiding in 1stuk, vijzen die je vorkbenen klemmen lossen en vork eruit schuiven (zie dat je fiets op een bokje staat,liefts nog hoger)
dan je bovenste T stuk lossen en eraf schuiven (kan zijn dat dit een tikje nodig heeft)
dan eronder zit zo een speciale moer heb je een speciaal sleuteltje voor nodig (zo een haakding maar lukt best met dikke platte schroevendraaier en hamer)
dan komt je onderste T-stuk met stang eruit
Nu heb je 2keuzes... oude lagers recupereren, of nieuwe erin en terug in volgorde monteren.
beste is alles uitkuisen met benzine of ontvetter,dan terug alles goed in het vet steken (terwijl het openligt kan je eventueel smeernippel op je kader monteren)
alles monteren,kopserie aanspannen zonder speling maar dat je toch nog vlotjes kan bewegen...
greetz
dan je bovenste T stuk lossen en eraf schuiven (kan zijn dat dit een tikje nodig heeft)
dan eronder zit zo een speciale moer heb je een speciaal sleuteltje voor nodig (zo een haakding maar lukt best met dikke platte schroevendraaier en hamer)
dan komt je onderste T-stuk met stang eruit
Nu heb je 2keuzes... oude lagers recupereren, of nieuwe erin en terug in volgorde monteren.
beste is alles uitkuisen met benzine of ontvetter,dan terug alles goed in het vet steken (terwijl het openligt kan je eventueel smeernippel op je kader monteren)
alles monteren,kopserie aanspannen zonder speling maar dat je toch nog vlotjes kan bewegen...
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za sep 17, 2005 15:59
bedankt zal kijken of het een beetje lukt.
anders horen jullie het wel weer
anders horen jullie het wel weer