Dit kan natuurlijk voor onze sport ook grote gevolgen hebben.
Is er al iemand die er wat van heeft gehoord?
De KNMV zal er wel weer niks aan doen natuurlijk
![Kwaadaardig of Boos/Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Afbeelding](http://img149.imageshack.us/img149/4499/artikelfe5.jpg)
Moderator: ghulst
KLopt maar tijdens de gemiddelde offorad of enduro kom je toch over heel wat maisland.Sjokske schreef:In het bos groeit geen maïs
Tsja... Beetje naief want zo gaat dat in nederland. Ze zeggen dat ze er soepel mee omgaan en dan gaan ze over 5 jaar ineens actief controleren met het argument dat het al jaaaaren verboden was maar dat blijkbaar niemand zich er aan houdt. Ik vraag me toch werkelijk af wat de KNMV er aan denkt te gaan doen nu er een wet is aangenomen die een hoop van hun evenementen in principe onmogelijk maakt.henkzelf schreef:Overigens staat in mijn Gastenboek ook een citaat:
Minister: soepele mestregels.
Den Haag. Minister Veerman van Landbouw heeft de Tweede Kamer toegezegt dat soepel wordt omgesprongen met de regels in de nieuwe Mestwet, om zo evenementen op het platteland mogelijk te maken. 'Ik zie dus niet dat de huidige regels het organiseren van evenementen in de weg staan'. aldus de minister gisteren. De Mestwet verplicht tot het opnieuw inzaaien van de grond binnen enkele dagen na de maïsoogst. BRON: De Twentsche Courant Tubantia
Inderdaad zijn bij mij in de buurt ook al een hoop velden ingezaaid. Gisteren tijdens de OTR zag ik er niet zo heel veel. Zeker niet waar we reden.folie schreef:Dikke shit.
Natuurlijk kun je een dorpsfeest ook op een ingezaaid veld houden, maar voor de off road ritten wordt de drempel weer een stuk hoger.
Het was me al opgevallen dat een boel maisvelden inderdaad zijn ingezaaid met gras. Bij een aantal hebben ze er dan ook de stoppels maar vast uitgeploegd, dus ik vraag me af of de grond nou meer vasthoudt.