dilemma....

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

zit de laatste dagen wat te denken en na te zoeken... Ik ben een speelse rijder die graag wat technische klimmen en dergelijke uithaal, maar ook iemand die graag wheelies doet en kortom graag speelt :)
nu komt het: ik rij nu met een yamaha YZ426 die op originele yamaha papieren staat, is super om mee te spelen,heeft bergen snelheid en power maar het nadeel is dat hij je snel moe maakt (ben niet groot,net 1M70) en hij is ook zo net wat te hoog ,dus als ik in een dieperikje men voet moet zetten lig ik op de grond (is al heel wat verbeterd nadat ik vanvoor de vorkpoten wat heb laten doorsteken en de achtervering wat lammer gezet heb) maar het is dat nog niet.
Eens die beer wilt klinken, mag ik beginnen wroeten (om en bij de 130KG moet je toch rekenen (benzine,reserveband,sleutelgerief,....)) voor die recht te houden.

Nu ben ik zowat op allerhande fora gaan kijken en wat ik merk is dat de lichtere 2takntjes in populariteit beginnen steigen, in de VS stappen ze allemaal terug op hun lichtere 2takt voor technische delen en stuntelen. En heb me zo is op een YZ250 2T gezet en dat beestje voelt eens zo licht aan,is meer dan speels,heeft snelheid genoeg, maar is hij goed voor technische stukken??? mits aanpassingen natuurlijk (pakkingske onder de cilinder,uitlaat voor meer macht in lage toeren +demper, grote naftbak op,lichtspoel+lichten, andere tandwielverhouding,....)

Ben vorig weekend naar beaujolais geweest en heb toch enkele gasgas300 bezig gezien en die hebben blijkbaar minder moeite met klimmen als ik met men zware 4takt
Is het een gedacht of klopt men stelling????

wie o wie kan me helpen... is dit de juiste keuze???... wie van de gasgas rijders kan de 2takt aanmoedigen op 2taktniveau voordelen en dergelijke
(gas gas is ook een goede optie inderdaad of ktm ook maar aangezien ik voor yamaha werk kan ik men baas dit niet aandoen)
had gedacht van ne YZ250 2005,6,7 op papieren te krijgen (ja weet dat dit onmogelijk is maar heb men eigen zijroute daarvoor waar ik niet verder wil op ingaan)
wie kan me helpen bij men theorie...
groetjes Robby
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Kijk eens naar eem ktm 300exc. Mooie korte 1e versnelling voor trailwerk, een mooi koppel voor het klimmen en licht in gewicht. Verder is een 300 ongelofelijk sterk en betrouwbaar. Een ieder die zijn kleuterschooldiploma heeft kan hem onderhouden en op route repareren met een zip-tie en ijzerdraad.
Onlangs in Polen gereden met enkele forumleden waaronder JWR-Tuning hij rijdt ook een 300. Niets anders dan (lange) klimmen en technische stukken. HELEMAAL PERFECT!!! We waren er in totaal met z'n drieen op een 300 en de overige deelnemers waren allen onder de indruk van de prestaties.
Voordeel van een KTM of GasGas is dat je meteen een goede zijstandaard, demper, versnellingsbak en ontsteking(lichtspoel) hebt. Mijn keus zou niet moeilijk zijn :wink:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

a) 2takt is inderdaad de toekomst :wink: , ook al willen de fabrikanten ons iets anders laten geloven
KTm komt niet voor niets met de EXC 300-E uit in december (is ook om aan Euro 3 normen te voldoen in de toekomst)

b) als je dan toch een Yamaha "moet" kopen, en als je dan toch je "wegen" hebt --> Yamaha France heeft nog originele 250 WR's staan. Dus de originele enduro uitvoering van de 250 YZ. Veel goedkoper dan het illegaal ombouwen.

Jo VdB
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Jo VdB schreef:a) 2takt is inderdaad de toekomst :wink: , ook al willen de fabrikanten ons iets anders laten geloven
KTm komt niet voor niets met de EXC 300-E uit in december (is ook om aan Euro 3 normen te voldoen in de toekomst)

b) als je dan toch een Yamaha "moet" kopen, en als je dan toch je "wegen" hebt --> Yamaha France heeft nog originele 250 WR's staan. Dus de originele enduro uitvoering van de 250 YZ. Veel goedkoper dan het illegaal ombouwen.

Jo VdB
ja had ik al willen zien, de wr250Z maar vind er nergens iets van weer,enkel tot 2002 heb jij misschien een ander linkje???
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ja voor mij zou de keus ook niet moeilijk zijn. Als je eenmaal op een 300 2takt hebt gereden wil je NOOIT meer anders! Tenminste, diegenen die ik ken met een 300 zoals Redski zullen het met mij eens zijn.
Een 300 heeft kracht genoeg om een dikke 4takt bij te houden, stuurt als een mes door de boter en onderin genoeg koppel maar tegelijk heel fijn hanteerbaar! Vooral in de bossen met het kruip door sluip werk zul je zien dat je met een 300 2takt het beste uit bent!
Een GasGas of KTM, die keuze moet je zelf maken. Zelf zou ik kiezen voor de KTM maar dat is persoonlijk. Ik rij al wat jaartjes KTM en blijf daar voorlopig ook bij. Al heb ik eerlijk gezegd nog nooit op een GasGas of TM gereden....
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

KTM 300 te koop

Nog eentje te koop

Mooie prijzen en goede kilometerstanden (voor de BPM).

Noppy[/url]
Laatst gewijzigd door Noppy op zo jul 30, 2006 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
:toost:
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

KLX,
stap weg van die crossmachines als je wat fatsoenlijk enduro wil rijden
Ik heb samen met Gusty al 4 keer de Beaujolais gedaan,
en inderdaad,
crossmachines zijn daar helemaal niet voor gemaakt.
Spijtig dat Yam geen echte 2T enduro meer maakt,
maar d'Ieteren zal dit gebrek aan loyauteit wel toelaten :wink:

de GG300 is een verrekt fijne machine (kameraad heeft een 2006),
maar staat qua afwerking en betrouwbaarheid bijlange niet op het niveau van een KTM

ik kom van een 200 KTM (waarmee ik samen met Gusty nog 2400 Km in de Spaanse Pyreneën gaat rijden ben)
en nu 2 KTM 400's verder blijft dit nog steed de tofste motor die ik ooit gehad heb (ben ook maar 1m75)

ik ben de 4T hype in 2001 gevolgd,
en zou zo'n nieuwe 250 EXC-F kortelings gaan aanschaffen,
maar de berichten die ik hoor bevestigen dat het een hoogtoerig race monstertje is...
daarom durf ik ook stilletjes uitkijken naar een nieuwe 2T (misschien wel die 300 EXC-E zoals Jo zei)

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Gery400 schreef:KLX,
stap weg van die crossmachines als je wat fatsoenlijk enduro wil rijden
Ik heb samen met Gusty al 4 keer de Beaujolais gedaan,
en inderdaad,
crossmachines zijn daar helemaal niet voor gemaakt.
Spijtig dat Yam geen echte 2T enduro meer maakt,
maar d'Ieteren zal dit gebrek aan loyauteit wel toelaten :wink:

de GG300 is een verrekt fijne machine (kameraad heeft een 2006),
maar staat qua afwerking en betrouwbaarheid bijlange niet op het niveau van een KTM

ik kom van een 200 KTM (waarmee ik samen met Gusty nog 2400 Km in de Spaanse Pyreneën gaat rijden ben)
en nu 2 KTM 400's verder blijft dit nog steed de tofste motor die ik ooit gehad heb (ben ook maar 1m75)

ik ben de 4T hype in 2001 gevolgd,
en zou zo'n nieuwe 250 EXC-F kortelings gaan aanschaffen,
maar de berichten die ik hoor bevestigen dat het een hoogtoerig race monstertje is...
daarom durf ik ook stilletjes uitkijken naar een nieuwe 2T (misschien wel die 300 EXC-E zoals Jo zei)

Gery
hey gery, met deze uitleg word men vermoeden dus eigenlijk wat bevestigd. Zoals nu met men 426 na een reeks aanpassingen op tandwielgebied en uitlaat en dergelijke valt er ook heel treffelijk enduro mee te rijden.
Mijn idee was dus een YZ250 2takt gehomologeerd te zien krijgen, lichtspoeltje op en lichten. grotere tank. cilinderkop wat bijwerken voor wat meer macht te krijgen (heb iemand die dat kan voor me) voetpakkingske meer. Een compleet nieuwe uitlaat (uit de vs) die vooral macht in ondertoeren en midden toeren ontwikkeld (en geen schel schreewend geluid maakt) En dan wat prutsen met tandwielverhoudingen he... dus eigenlijk krijg ik dan een enduro 2-takt

wat die pure crossen betreft geen ik je geen ongelijk, de 1ste keer dat ik beaujolais deed heb ik enorm afgezien, had het wat "onderschat", te lange tandwielverhouding, "nieuwe moto" die ik nog niet onder controle had zoals het moest.
Maar nu door men kennis die ik toen opgedaan heb ben ik vorig weekend samen met nog iemand naar beaujolais gereden, de baantjes en klimmen gedaan die ik me zowat herrinerde en dat viel best te doen, enige nadeel was da men motor niet harder dan 85 reed.
Ben nu net terug van bilstain en heb die ktm's aan het werk gezien, ook gas gas was er talrijk aanwezig. Men allereerste moto was een 2takt en herinner me nog goed hoe ik daarmee moest jengelen en die moderne 2takten die draaien blijkbaar op ralenti naar boven (wijze van spreken)
dusja,denk dat ik maar ff men boeltje te koop zet en ff naar wat anders zoek :)
ben geen ktm freak,dus die zul me niet kunnen aansmeren, maar blijf nog twijfelen voor een gasgas300... En anders zal het effectief die YZ250worden....
we shall see
groetjes en alvast bedankt
Robby
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Is benzine verbruik van zo'n 300 geen probleem?
Wat is de actieradius met een 8..9 liter tankje?
smurf.
ktm_gs300
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 06, 2004 14:00
Locatie: NB

Actie radius van mijn 300 met 10 liter tank was ongeveer 75~80 km
Honda crf 250
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

TTT schreef:Is benzine verbruik van zo'n 300 geen probleem?
Wat is de actieradius met een 8..9 liter tankje?
Ik geloof dat ik in Polen met de 525 zelfs iets eerder op reserve moest dan die stinkwielen..
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Vanaf 2004 zijn de blokken van de 250 en 300 KTM exc's veranderd. Sindsdien zit er een Keihin 36 mm carburateur op. Dit scheelt alleen in verbruik en niet in vermogen. Oudere 300's verbuikten veel meer en hadden een kleine actieradius. Ik rijdt met 1 tank vlot een rondje als Bertrix zonder te tanken. Vorig jaar, met de "2004- 300 -", was het rondje langer maar ook toen kwam ik over.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Offroadlover
Berichten: 26
Lid geworden op: wo mei 17, 2006 09:50
Locatie: Limburg

zelfs met mijn Exc200 haal ik vlot de 100km grens , je motor moet dan wel niet te rijk staan hé , perfect afstellen is de bootschap , het aktie radius van een viertakt is niet veel meer hoor , dat hebben we al dikwijls kunnen vaststellen .
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

Offroadlover schreef:zelfs met mijn Exc200 haal ik vlot de 100km grens , je motor moet dan wel niet te rijk staan hé , perfect afstellen is de bootschap , het aktie radius van een viertakt is niet veel meer hoor , dat hebben we al dikwijls kunnen vaststellen .
idd,
mijn 200 haalde in normale omstandigheden ook een dikke 100 km
voor mijn 400 EXC is 120-140 km geen probleem (op Belgisch grondgebied wel te verstaan)
op meer open terrein zal dat wel serieus lager liggen...

Robby,

hoeveel je ook wijzigt aan een standaard crossmachine,
het blijft een crosser,
met een kostenplaatje dat de prijs van een echte enduro overtreft
Ik zou niet durven proberen om jouw een KTM aan te smeren :roll:
die GG's zijn prima dingen, en comfortabeler afgeveerd dan een KTm (zeker als je niet van plan bent om vaak crossterreinen te bezoeken)


Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Gery400 schreef:
Offroadlover schreef:zelfs met mijn Exc200 haal ik vlot de 100km grens , je motor moet dan wel niet te rijk staan hé , perfect afstellen is de bootschap , het aktie radius van een viertakt is niet veel meer hoor , dat hebben we al dikwijls kunnen vaststellen .
idd,
mijn 200 haalde in normale omstandigheden ook een dikke 100 km
voor mijn 400 EXC is 120-140 km geen probleem (op Belgisch grondgebied wel te verstaan)
op meer open terrein zal dat wel serieus lager liggen...

Robby,

hoeveel je ook wijzigt aan een standaard crossmachine,
het blijft een crosser,
met een kostenplaatje dat de prijs van een echte enduro overtreft
Ik zou niet durven proberen om jouw een KTM aan te smeren :roll:
die GG's zijn prima dingen, en comfortabeler afgeveerd dan een KTm (zeker als je niet van plan bent om vaak crossterreinen te bezoeken)


Gery
kweet dat ik wat raad in de wind slaag, maar zal alles nu eerst is berekenen en zien wat me het best uitkomt,die gg of de yamaha... Heb al een YZ250 gevonden die ik eventueel als basis kan gebruiken. maar nu eerst alles berekenen :)
laat wel wat van me horen als ik er door ben :)
greetz Robby
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Moet ik allicht even reageren :D Mijn GasGas300 was na 110 uur (vooral enduro in Nederland) voor de zekerheid aan een nieuwe zuiger toe (hoor hetzelfde over KTM 300 hoor); heeft een korte 1 en een lekker vliegwiel en een goeie aktieradius. Dit jaar nog in Spanje gereden naast KTM 450/525 en die waren net zo snel leeg; halve liter olie in de rugzak (eerlijk gezegd in mijn LIDL camel bag) en gewoon gaan.
En voor de kenners: op nat gras gaat de GG300 makkelijker omhoog dan mijn vorige XR400.
Ik ben blij dat de discussie over/tegen Japanse race 4 takten flink op gang komt.
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Heb al een YZ250 gevonden die ik eventueel als basis kan gebruiken. maar nu eerst alles berekenen
Ik durf te wedden dat zelfs voor een hele hoop geld jouw "droom" YZ250 nog niet half de endurofiets is als een GasGas of KTM. Ik heb jaren lopen kloten met Honda's met kenteken (cr250). Voor cross perfect, voor Nederlandse maisplakritten super, maar een paar dagen in de bergen, mooi technisch werk in de Ardennen etc. wil ik een fiets met veel koppel, licht en wendbaar.
En wat te denken van verlichting die het hele jaar blijft branden(halogeen), een fatsoenlijke zijstandaard, een km teller die gewoon werkt, een luchtfilter dat je verwisseld in enkele minuten zonder gereedschap, een 18 inch achterwiel en een uitlaat die gewoon stil is.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Victor,
Hoe lang doe jij met je zuiger trouwens? Ik heb hem er nou 40 uur inzitten. Op mijn vorige EXC had ik geen urenteller en deed ik dat meestal op gevoel. Is 60 uur vroeg om een zuiger te vervangen?
Lees net dat Henzelf pas na 110 uur de zuiger van zijn GG300 had vervangen...
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Redski schreef:
Heb al een YZ250 gevonden die ik eventueel als basis kan gebruiken. maar nu eerst alles berekenen
Ik durf te wedden dat zelfs voor een hele hoop geld jouw "droom" YZ250 nog niet half de endurofiets is als een GasGas of KTM. Ik heb jaren lopen kloten met Honda's met kenteken (cr250). Voor cross perfect, voor Nederlandse maisplakritten super, maar een paar dagen in de bergen, mooi technisch werk in de Ardennen etc. wil ik een fiets met veel koppel, licht en wendbaar.
En wat te denken van verlichting die het hele jaar blijft branden(halogeen), een fatsoenlijke zijstandaard, een km teller die gewoon werkt, een luchtfilter dat je verwisseld in enkele minuten zonder gereedschap, een 18 inch achterwiel en een uitlaat die gewoon stil is.
verlichting is ingecalculeerd (spoel+regelaar) zijstandaard dacht ikzelf te maken,bestaan zelfs kitjes voor en geniepig past die van de WR250z. Een gps voor op de moto heb ik al,dus over die kilometerteller hoef ik me geen probleem te maken. 18" wiel vind ikzelf overbodig, kan goedkoper aan banden geraken op deze manier. en over stille uitlaten mag je gerust aan iedereen vragen die me kent, ben erzelf een grote voorstander van dat iedereen en alles gedempt rondrijdt. Uit een goede demper kan je ook koppel winnen dus is wel heel belangrijk.
Vroeger moest het schreeuwen en brullen, maar nu heb ik de voordelen gezien op men yz426f, mij zul je niet meer horen :)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

klein bijkomend vraagje voor de experten, nu voor enduro YZ250 zal ik men vliegwiel moeten verzwaren, nu bestaan er 3maten in
namelijk: 255g 311g 368g
welke zouden jullie nemen? of gewoon de gulden middenweg kiezen?
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

jwrtuning schreef:Victor,
Hoe lang doe jij met je zuiger trouwens? Ik heb hem er nou 40 uur inzitten. Op mijn vorige EXC had ik geen urenteller en deed ik dat meestal op gevoel. Is 60 uur vroeg om een zuiger te vervangen?
Lees net dat Henzelf pas na 110 uur de zuiger van zijn GG300 had vervangen...
om je een idee te geven in kilometers,
mijn '99 200 EXC had 6400KM op de teller staan toen ik de zuiger ging vervangen
bleek dat het ding nog binnen tolerantie was
voor de veiligheid toch maar vervangen...
een goede synthetische olie (Castrol TTX denk ik dat het was) doet blijkbaar wonderen
de 200 werd voor zowat alles ingezet: Raid in de Pyreneëen (2400 km op 1 week, BK enduro, cross terreinen, ...)

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Victor,
Hoe lang doe jij met je zuiger trouwens?
Bij mijn 2004 heb ik na 60 uur het zaakje losgehaald, alleen nieuwe veren erop en toen bij ruim 100 uur een nieuwe zuiger. En toen met 105 uur mijn motor gestolen :x , maar ja dat verhaal kennen we.
:cry:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
jwrtuning
Berichten: 309
Lid geworden op: zo jan 08, 2006 15:08
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ohw dat valt reuze mee! Ik kan er dus nog rustig de off the road ritjes mee gaan rijden straks in september lijkt me.
Binnenkort eerst eens banden gaan vervangen. Ben er nog niet uit welke. De standaard enduro banden van Pirelli bevielen me erg goed, ze slijten alleen zo hard. In ieder geval weer een voorband met zo'n schuin geplaatste nop er in. Achterband nog niet zeker. Denk toch maar weer een Trelleborg... tot nu toe de meest slijtvaste band die ik heb gehad.
Iemand andere suggesties voor banden?
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

antwoord op men vraag is dus gevonden :) rij nu al enkele weken met een YZ250 2T uit 2002, na wat gewone ritten hier ben ik vandaag wat steile stukken gaan opzoeken en wat technische... bij het klimmen had ik niks van problemen, mist nog wat gearing aanpassing moet dat super verlopen... technisch was ook geen probleem,was veel vinniger dan menne maat met zen xr400 tussen de boompjes, het enige nadeel vind ik dat de macht onderin wat mankeert, met V-force reedvalve en vliegwielverzwaring moet dat opgelost zijn...
nu verbruik ligt me moeilijker.. 7L op 85KM dus zou me n u een tank van 10L willen steken dan heb ik ook een actieradius van 110KM... die 7L op 85KM was wel enorm doorsleuren :)
Dus voor de mensen die graag een moto willen.. bekijk ook het 2takt gamma en niet aleen het 4T gamma, 2T is even degelijk en heeft dezelfde doeleinden... gewoon andere manier van rijden.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

2 takt voor zolang het nog duurt... Zoals het er nu uitziet zal de 2-takt liefhebber met een jaar of 2 alleen nog maar op KTM rijden.
Honda heeft deze week al aangekondigd dat 2007 het laatste jaar is dat ze 2-takt modellen verkopen. Alle ander Japanners plakken alleen nog maar een nieuwe sticker voor 2007.
Het wordt in ieder geval steeds moeilijke om een kenteken bij een 2-takt te krijgen ivm nieuwe emissie normen.
Plaats reactie