monteren cilinderkop

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Lennaart
Contacteer:

Hallo,

Sinds kort heb ik mijn gereviseerde cilinder terug. Ik ben deze nu terug aan het monteren maar ik heb probleem. Moet ik, als ik de bouten voor de kop erin zet, locktight gebruiken? Als ik deze bouten dan vastzet in de cilinder bedoel ik. Ik heb al verschillende tegenstrijdige verhalen gehoord en weet nu niet meer wat doen.
Het gaat hier overigens over een Husqvarna cr125.

mvg

W
huskie

geen loctite, gewoon met moment sleutel vastdraaien.
Geen momentsleutel aanwezig. Tjsa, stoppen met aandraaien voordat je ze stukdraait :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Lennaart
Contacteer:

hmm even zeker maken dat we over het zelfde zijn aan t praten want ik meen da t toch net iets te duur is om er door trial en error achter te komen :)
Ik heb het over die bouten die in de cilinder zitten. Op deze bouten komt dan de kop met de vijzen om de kop vast te zetten.
No Limit YFZ
Contacteer:

Inderdaad geen loctite op de bouten, wel hittebestendige silicone (ook van het merk loctite, misschien vandaar de verwarring) als je het blok erop zet en er geen gasket gebruikt wordt.
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Kees

Werner,

Het beste kun je de draadeinden die boven in de cil. zitten waar de moeren van de kop opkomen met loct. in de cilinder monteren.
Hier voorkom je mee dat elke keer als je de kop loshaald de draadeinden verdraaien in de cilinder en de zachte aluminium schroefdraad in de kop beschadigd.
Op de moeren waar de kop mee vast gezet word geen loctite en uiteraard een momentsleutel.
huskie

Sorry werner, las het niet correct. Kees geeft de juiste mededeling.
Je bedoelde de draadeinde, nogmaals sorry.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie