temperatuur blok

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Ik heb opeens de indruk dat mijn blok erg heet wordt, gisterenavond in de regen 5 minuten van de sportschool naar huis en toen ik in het donker de schuur in reed zag ik de uitlaatbocht rood gloeien. Verder loopt hij prima.
Is dit een beetje normaal of moet ik me zorgen maken
pjlaurens
Berichten: 140
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 18:09
Locatie: spijkenisse

meet je olie temp ook eens op, als je teminste een meter hebt
ander even met een vleesthermometer van de slager

zit je luchtfilter niet dicht of staat je carbarateur niet te arm, kleppen te strak......
uitlaat dicht

groet peter
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Hij komt ook niet lekker snel terug als je het gas loslaat en hij verbruikt nogal veel ..... luchtfilter zou er wel eens al heeeel lang op kunnen zitten, bij mij zo'n 7000 km maar hij heeft nu ruim 40.000 gelopen en misschien is het wel de eerste. Ik heb al een nieuwe besteld en die komt morgen, ik hoop dat dat verbetering brengt
pjlaurens
Berichten: 140
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 18:09
Locatie: spijkenisse

ja dat kan zeker schelen,
even alles goed nalopen, dan moet zo,n dr gewoon goed lopen

groet en geluk
Zeeuwse Klei
Berichten: 198
Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
Locatie: 's-Heerenhoek

Zit er een RVS uitlaatbocht op?
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Nee, gewoon de originele uitlaat
baartie
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mar 09, 2005 22:46
Locatie: eindhoven

door een dicht zittend lucht-filter loopt hij niet te heet want heet is te arm trekt hij nergens valse lucht (rubbers carburateur -blok ) of zit er een niet origineel (open) demper op?kijk maar
maar in ieder geval een lucht-filter dat dicht zit geeft een rijker (aan benzine) mengsel dan normaal. bij een arm mengsel loopt hij warm en klappert hij met het gas dichtdraaien in de uitlaat volgens mij.
aart
MuddyWater
Berichten: 130
Lid geworden op: vr aug 19, 2005 19:04

Ik ben er uit hoor,
Bij DJ Motors geweest en daar hadden ze het binnen een minuut door, lekkend inlaat spruitstuk .... slim uitgevondn ook, door de motor stationair te laten lopen, heel klein spuitje remmen reiniger (erg ontvlambaar) op beide spruitstukken gespoten .... en links was het bingo, het stationair toerental ging rap omhoog doordat de ontvlambare vloeistof door het lekkende rubberen spruitstuk in de cilinder en tot ontbranding kwam.
Een slimme truc geleerd en eindelijk helder wat er aan schort.
Plaats reactie