Voortandwiel WR400F

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
STTEVE
Contacteer:

De borgmoer van het voortandwiel van mijn WR400f zit muur en muurvast. ik heb geprobeerd

Borging eraf, dop verlengd met een stukje pijp, warmgestookt, 2 dagen in de WD40, iemand op de motor vol op de rem, houten stok tussen te spaken (stok in tweeen), metalen pijp tussen de spaken (spaak gebroken).....Hoe krijg ik dat ding los??? Stukslijpen is mijn volgende optie, maar ik hou niet zo van dat zinloze geweld zo dicht bij de uitgaande as en mijn dure carter....
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
stimpie

moeren splijter. staan in de beta boek .
de gewone koste 45 euro en die kan maximum een moer splijten van 17 mm of te wel M 10
en dan nog eentje van 48 euro en die kan een moer splijten 27 mm oftewel M18

of een hydraulische moerensplijter die kan max. een moer splijten van 22 mm oftewel M14 maar is wel kostelijk. 160 euro.

Ofwel met een lucht ratel proberen
Laatst gewijzigd door stimpie op do apr 13, 2006 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Klx300R

zware luchtdruksleutel al geprobeerd? schrikeffect werkt nog altijd het beste.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
huskie

Ok, dan nog maar een keer echt heet maken. De rest goed afdekken.
En ja, een lucht sleutel lenen zou ook een optie zijn, want met achterrem etc houdt je toch wel wat speling met kracht zetten. Je hebt vast wel iemand met een luchtsleutel in je vrienden kring, toch?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
sinterklaas

nu vraag ik me af, hoe heb je die in godsnaam dan zo ontiegelijk goed vast gekrege?
STTEVE
Contacteer:

sinterklaas schreef:nu vraag ik me af, hoe heb je die in godsnaam dan zo ontiegelijk goed vast gekrege?
Zo gekocht.....alles zit heel goed vast, ik heb al een kapitaal aan imbusboutjes uitgeboord.

Maatje van me heeft een luchtsleutel, dus zaterdag warmstoken tot ie bijna vlam vat en dan nog eens proberem, lukt dat niet dan dremel ik de moer stuk....zo'n moeren splitser vind ik te duur voor eenmaliggebruik (hoop ik dan) . Heeft dit alles nog geen zin dan stook ik m warm tot ie echt vlam vat :evil:
Steve

Arnaud
Contacteer:

STTEVE schreef:Heeft dit alles nog geen zin dan stook ik m warm tot ie echt vlam vat :evil:
Hé, hé WR400 Rijder, beetje respect voor De Blauwe Techniek :!:
Maarrr.... ik weet precies waar je 't over hebt :evil:
SUCCES!!

Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Fox-kid
Contacteer:

Suggestie: Zou het een linkse draad kunnen zijn :?:

Ik zou voorzichtig zijn met heet stoken. Denk aan je keerringen. Straks kun je je hele blokje loshalen om de keerring te vervangen (of kun je daar van buitenaf bij? Ik heb helaas mijn bike hier niet staan waardoor ik bovenstaande dus niet even kan bekijken.

Hoe dan ook, de slagmoersleutel er op of anders loshakken met een goeie scherpe beitel. Daarna de slijptol proberen.

Succes
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
STTEVE
Contacteer:

Hij is los!!! Flink stoken en de luchtsleutel hielp niet, maar daarna met een beitel wel. Toen bleek de nieuwe moer niet te passen, maar de oude was nog te gebruiken, dus die zit er voorlopig nog even op.

Tks allemaal!!!
Steve

maxwr450f

Handvast hoop ik en alleen goed geborgt met het behorende plaatje? :lol:
MaxWR450F

2fast4you
STTEVE
Contacteer:

maxwr450f schreef:Handvast hoop ik en alleen goed geborgt met het behorende plaatje? :lol:
Flink schoongemaakt, vet erop, handvast + beetje, nieuw borgplaatje. nieuwe moer is onderweg
Steve

nupke

Wat zit zo'n Yamaha toch lekker degelijk in elkaar hé :wink:
Plaats reactie