Bekeuring

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Flip

Gisteren lekker gespeeld met m,n aftandse XR op het terreintje bij Kampen tussen de N50 en het industrieterrein. Rij op een gegeven moment naar huis met een enorme grijns in mijn helm (wat is het toch leuk).
Die enorme grijns verdween gauw toen ik twee politie motoren zag staan (uiteraard niet zichtbaar vanaf het terreintje) en jahoor, ik ben gezien; te laat om me uit de voeten te maken.
Zo meneer....even bezig geweest? :roll: vraagt de, uiteraard, besnorde agent.
Om een lang verhaal kort te maken; belasting en verzekering uiteraard in orde maar een bekeuring voor een onleesbaar kenteken; 75 euro :( . ##$$%$%%%
Ik vergeet vanaf nu nooit meer om even de nummerplaat schoon te vegen voordat ik weer de weg op ga!!

Maar wat mij meeviel is dat ze niet begonnen over het ontbreken van spiegels en knipperlichten en dat de XR verder niet werd nageken op werkende verlichting e.d.

Ps
Als beginner zie ik inmiddels steeds meer de zin in van een goede uitrusting; rij wel met een bodyprotector en redelijke laarzen (oxtar infinity); maar ik rij in mijn gewone textielen motorpak en wat is dat ding ongelofelijk vuil geworden; daar kan ik met goed fatsoen niet meer mee op mijn GS naar mijn werk.
Guillaume

Flip schreef:Gisteren lekker gespeeld met m,n aftandse XR op het terreintje bij Kampen tussen de N50 en het industrieterrein. Rij op een gegeven moment naar huis met een enorme grijns in mijn helm (wat is het toch leuk).
Die enorme grijns verdween gauw toen ik twee politie motoren zag staan (uiteraard niet zichtbaar vanaf het terreintje) en jahoor, ik ben gezien; te laat om me uit de voeten te maken.
Om een lang verhaal kort te maken; belasting en verzekering uiteraard in orde maar een bekeuring voor een onleesbaar kenteken; 75 euro :( . ##$$%$%%%
Ik vergeet vanaf nu nooit meer om even de nummerplaat schoon te vegen voordat ik weer de weg op ga!!

Maar wat mij meeviel is dat ze niet begonnen over het ontbreken van spiegels en knipperlichten en dat de XR verder niet werd nageken op werkende verlichting e.d.

Ps
Als beginner zie ik inmiddels steeds meer de zin in van een goede uitrusting; rij wel met een bodyprotector en redelijke laarzen (oxtar infinity); maar ik rij in mijn gewone textielen motorpak en wat is dat ding ongelofelijk vuil geworden; daar kan ik met goed fatsoen niet meer mee op mijn GS naar mijn werk.
Maar ze hebben dus helemaal niks gezegd over het feit dat jij daar aan het rijden was op illegaal terrein? Wankt ik wil dar ook wel een keertje gaan rijden, maar vroeg mij dus af of je dan geen problemen met de politie kreeg. :?:
Flip

Heb nog speciaal gevraagd of het wel of niet mag wat ik daar deed. (als het me dan toch geld moet kosten dan wil ik er ook wel wat informatie voor terug :lol: )

Het officiele antwoord was: nee, het mag niet.

maar ....zolang ze geen klachten krijgen zullen ze niet ingrijpen. Ze hadden over dit terreintje nog nooit klachten gehad. Dus het wordt gedoogd.
Het terreintje ligt aan de rand van een industrie terrein; de bedoeling zal ongetwijfeld zijn om daar meer bedrijven neer te planten maar voorlopig niemand is er in de buurt die zich kan storen aam een paar motoren.

Laat even weten als je daar gaat rijden; kom ik ook als ik kan.
Guillaume

Flip schreef:Heb nog speciaal gevraagd of het wel of niet mag wat ik daar deed. (als het me dan toch geld moet kosten dan wil ik er ook wel wat informatie voor terug :lol: )

Het officiele antwoord was: nee, het mag niet.

maar ....zolang ze geen klachten krijgen zullen ze niet ingrijpen. Ze hadden over dit terreintje nog nooit klachten gehad. Dus het wordt gedoogd.
Het terreintje ligt aan de rand van een industrie terrein; de bedoeling zal ongetwijfeld zijn om daar meer bedrijven neer te planten maar voorlopig niemand is er in de buurt die zich kan storen aam een paar motoren.

Laat even weten als je daar gaat rijden; kom ik ook als ik kan.
Kunnen altijd wel ff kijken! :)

Heb het terrein al langer zien liggen en was altijd van plan er eens te gaan rijden. Maar moet eerst koppakking van m'n auto vervangen voordat ik weer ergens heen kan... :( En aangezien het de komende 2 weken vrij druk is met werk en studie duurt dat nog wel ff...
huskie

Flip schreef: Die enorme grijns verdween gauw toen ik twee politie motoren zag staan (uiteraard niet zichtbaar vanaf het terreintje) en jahoor, ik ben gezien; te laat om me uit de voeten te maken.
Dappere kerels die, handenwrijvend achter de bosjes, want makkelijk gescoort, een offroad rijder klem rijden als hij naar huis wil gaan en weer een bekeurinkje kunnen noteren op een maandstaatje.
Ze waren echt dapper geweest als ze in open vizier, jouw tegemoet rijdend door het zand, je hadden staande gehouden.
Hadden ze de ballen niet om je met een waarschuwing door te laten rijden: Meneer, u moet wel even dat kenteken schoon maken, voordat u de openbare weg op gaat.
#$#$%& Eikels
Flip schreef: Maar wat mij meeviel is dat ze niet begonnen over het ontbreken van spiegels en knipperlichten en dat de XR verder niet werd nageken op werkende verlichting e.d.
Ze waren best wel aardig, ja :evil:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Flip

Ja, ik vond ze ook heeeeeeel erg aaaaaaaaardig.

Tis inderdaad het maandelijkse bonnenboekje vol krijgen.
Geloof me ik ben het roerend met je eens. Het zijn zelfs enorme eikenboomvruchten.

Ik zou mezelf kapot schamen als ik meende zo te moeten optreden.
Ik verdenk zulke 'gezagsdienaaren' toch stiekum van een extreem klein pikkie. Of een ander genant lichamelijk of psychisch ongemak wat dient te worden gecompenseerd door dit soort acties. :lol: :P
huskie

Een tip, zorg ervoor dat je altijd een soort van escape route hebt, waar je dan, wanneer nodig, gebruik van kunt maken.
Kunnen ze wat meer moeite doen, vinden ze zelf ook veel leuker....
Jagen op de prooi, noemen ze dat.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Plaats reactie