Helm schilderen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
69
Berichten: 21
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 04:11
Locatie: Hoeselt

Ik heb een Acerbis helm die drie jaar oud is :lol: . Ik zou deze graag een ander kleurtje geven, iets creatiefs. Kan dat :?: Welk soort verf mag hiervoor gebruikt worden :?: :?
KTM simply the best
ktm_gs300
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 06, 2004 14:00
Locatie: NB

69 schreef:Ik heb een Acerbis helm die drie jaar oud is :lol: . Ik zou deze graag een ander kleurtje geven, iets creatiefs. Kan dat :?: Welk soort verf mag hiervoor gebruikt worden :?: :?
Moet je goed mee oppassen want ik heb eens gehoord dat je verzekerings maatschappij dat niet grappig vind :!:
Honda crf 250
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

helm spuiten zou ik niet doen, hij is tenslotte al 3jaar,gun hem zijn rust heeft waarschijnlijk al heel veel te verduren gehad, je gaat er meer geld in steken als een nieuwe kost en de plastiek wordt er niet beter op.
Heb anders hier nog een spiksplinternieuwe in de verpakking liggen, mat zwarte met vlammen en doodskop, mail me voor foto
robbyken85@hotmail.com
voor 150+verzending mag hij weg, is maat M
groetjes
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Als het geen glasvezel helm is dan zou ik hem niet spuiten. De oplosmiddelen in de verf kunnen heel goed het plastic aantasten en verzwakken.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

69 schreef:Ik heb een Acerbis helm die drie jaar oud is :lol: . Ik zou deze graag een ander kleurtje geven, iets creatiefs. Kan dat :?: Welk soort verf mag hiervoor gebruikt worden :?: :?
Een polycarbonaat helm moet je nooit spuiten, omdat de kwaliteit van de helm in de meeste gevallen sterk zal verminderen, dus veel minder veilig. :( Een polyester/ glasfiber of een polyester/kevlar helm kun je rustig spuiten en dit wordt ook veel gedaan, maar met een 3 jaar oude helm is het geen goede investering.
Plaats reactie