

Ik hoor het graag van jullie voor de zekerheid
Moderator: ghulst
hangt er van af of je ketting links of rechts zitmudface schreef:Uhh ehhh pffftt hahaha ik ben vergeten hoe het visje van de ketting nou moet zittenik dacht de opening als hij boven de brug hangt naar rechts
moest zitten toch??
Ik hoor het graag van jullie voor de zekerheid
Klinken is in theorie sterker, maar... bij een off-road haal je toch enkele keren per maand je achterwiel eraf. Is dan niet erg praktisch.tygercoene schreef:Beste,
gebruiken jullie eigenlijk nog een "visje".
Mij is aangeraden altijd te klinken.
Met tweehamers ; ééntje als "aambeeld" en ééntje om de pinnen lichtjes te klinken (over te slaan in de volksmond)
Waar heb jij dat over Everts gelezen?tygercoene schreef:Ja Jo, ik sluit me aan bij erwindob: "Open jij idd je ketting om het wiel uit te halen?"
Ik heb speling voldoende om m'n wiel iets naar voor te halen zodat ik de ketting kan afleggen.
Mijn ervaring leert me ook, dat je best je achterwiel zo ver mogelijk in de achterbrug steekt, zodat je maximaal gebruik maakt van je wielbasislengte.
Zie maar naar Stephan Everts, die rijdt zelfs met verlengde achterbrug en een andere hoek van het balhoofd (voorwiel meer voorwaarst) om z'n wielen zover mogelijk uitéén te houden.
Betere stabiliteit in het rechtdoor blijven van de motor, dus beter gevoel bij landwegen met spoorvorming enz...
Heb et ook gelezen, staat in de laatste noppennieuw geloof ik.mxrider#28 schreef:Waar heb jij dat over Everts gelezen?tygercoene schreef:Ja Jo, ik sluit me aan bij erwindob: "Open jij idd je ketting om het wiel uit te halen?"
Ik heb speling voldoende om m'n wiel iets naar voor te halen zodat ik de ketting kan afleggen.
Mijn ervaring leert me ook, dat je best je achterwiel zo ver mogelijk in de achterbrug steekt, zodat je maximaal gebruik maakt van je wielbasislengte.
Zie maar naar Stephan Everts, die rijdt zelfs met verlengde achterbrug en een andere hoek van het balhoofd (voorwiel meer voorwaarst) om z'n wielen zover mogelijk uitéén te houden.
Betere stabiliteit in het rechtdoor blijven van de motor, dus beter gevoel bij landwegen met spoorvorming enz...
Kan me niet voorstellen dat dat de reden is geweest waarom die aanpassingen zijn gedaan.
Natuurlijk. Is toch geen werk. En zo blijft mijn kettinglengte en de "recht-uit-loop" van mijn ketting perfect !erwindob schreef:Jo, haal jij je ketting uit elkaar als je je wiel eruit haalt?
Hij stuurt waarschijnlijk al zodanig scherp.....tygercoene schreef:Inderdaad,
Ik heb dit gelezen in de laatste 2x2 noppennieuws.
Daarin staat de volledige beschrijving van de Everts Machine.
Was eens de moeite om te lezen, wat die mannen van details veranderen aan hun standaards machine.
je moet het visje bovenaan de kettingmet de rug naar voren doen..ma wat ook heel belangrijk is dat als je de ketting insmeert of schoonmaalt dat je het wiel met de draairichting meedraait.. anders kan hij alsnog iets los springen zonder je het in de gaten hebt.mudface schreef:Uhh ehhh pffftt hahaha ik ben vergeten hoe het visje van de ketting nou moet zittenik dacht de opening als hij boven de brug hangt naar rechts
moest zitten toch??
Ik hoor het graag van jullie voor de zekerheid