hallo,
vraagje over mn yz 125 '88
ik heb nieuwe putoline gp80 in mn carter gedaan,(rij ik altijd mee)
en nu heb ik op iets gelet ,namelijk: als ik hem laat draaien in zn vrij en ik hou gwn mn koppelingshendeling in, hoor ik een klein getik,geratel uit mn carter(rechts,waar de koppeling zit) is dit zeer erg? en nog iets,als ik hem van de grond zet,en ik smijt hem in zn 1 of 2 of.... en ik hou zn koppeling in,blijft het wiel nog draaien,iets minder hard. als ik op de grond sta,dan rijd hij niet vooruit als ik de koppelig inhoud dus dat is goed,ik zat te denken van: ik moet mn koppelingshendel strakker zetten,maar blijft mn koppeling dan niet altijd een beetje in,ik bedoel dus: als ik hem zo strak zet ,zodat mn wiel niet meer draait van de grond,dat hij zo strak staat dat als ik mn koppeling loslaat hij niet volledig los is,dus altijd een beetje ingehouden blijft. wat denken jullie
BEDANKT VOOR JULLIE LEESWERK EN HOPELIJK ANTWOORD
koppeling
Moderator: ghulst
[quote="Joop"]Zorg dat je altijd wat vrije slag in je koppelingshendel houdt , anders is er de kans dat koppeling slipt en daardoor verbrandt.[/quote]
zal ik dan doen,maar wat bedoel je precies met vrije slag???
zal ik dan doen,maar wat bedoel je precies met vrije slag???
yamaha yz 125
Op je koppelingshendel moet 1 tot 1,5 mm vrije slag zitten, voor hij de kabel aantrekt, bij het intrekken van de koppeling.
Het tikken dat je hoort kan diverse oorzaken hebben, maar waarschijnlijk zit er wat speling op het lager van het koppelingshuis.
Het tikken dat je hoort kan diverse oorzaken hebben, maar waarschijnlijk zit er wat speling op het lager van het koppelingshuis.