KNMV Dieven

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Rot op met de KNMV.

Peiling eindigde op do dec 15, 2005 13:07

Liever gisteren als vandaag
7
50%
Prima club zakkenvullers.
7
50%
 
Totaal aantal stemmen: 14
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Ik moet het weer even kwijt.

Bij de O.T.R.R. in Varsseveld weer € 23 aan die klootzakken van de KNMV moeten betalen. Niets, maar dan helemaal niets doet de KNMV als tegenprestatie voor dat geld. Klootzakken, dieven, oplichters, ratten. Wat een absolute kutorganisatie is dat toch.
ntx650
Berichten: 94
Lid geworden op: do sep 29, 2005 11:14
Locatie: oostzaan

simpel.geen knmv ritten meer rijden :twisted:
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ik heb maar een offroad licentie genomen met beperkt lidmaatschap. Betaal je in ieder geval zo weinig mogelijk.

Hoeveel ze voor dat geld doen kan ik niet beoordelen omdat ik daar geen volledig zicht op heb maar ik geef toe dat het bar weinig lijkt te zijn.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

ntx650 schreef:simpel.geen knmv ritten meer rijden :twisted:
Ik rij geen "KNMV ritten", ik rij door enthousiaste motorclubs georganiseerde off-de-road ritten. De KNMV heeft zich bij die verenigingen opgedrongen als verplicht nummer. De KNMV heeft niets met de organisatie van de ritten te maken.

En een off-road licentie is al net zo'n onzin. Wat levert de KNMV nu eigenlijk voor die € 73, niets dus, pure geldklopperij. En dan moet je nog verplicht lid worden ook. Bah!
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Eigenlijk wil ik dat mannetje achter de dag-licentie tafel verrot schelden. Maar dat is een vrijwilliger die er ook niets aan kan doen, dus laat ik dat maar.
Anderzijds, als je dan toch moet betalen, kan dat dus wel efficienter georganiseerd worden voor die niet zo louzy € 23, en dus niet een fossiel in schoonschrift 300 bonnetjes laten neerpennen. (verder alle respect voor de persoon in kwestie).
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Nou kijk eens even op de site van henkzelf www.enduro.nl is een hele discussie aan de gang omtrend de KNMV verzekingen en licenties,

Mark
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

exc 380 schreef:Nou kijk eens even op de site van henkzelf www.enduro.nl is een hele discussie aan de gang omtrend de KNMV verzekingen en licenties,

Mark
Die discussie gaat ervan uit dat zo'n (dag)licentie nog enig nut heeft. Dat heeft het dus niet, een o.t.r.r. gebeurt op de openbare weg, daarvoor heb je een W.A. verzekering op je endurofiets. Indien het parcours over afgesloten terrein gaat (cross-terrein, erf) gaat dat op eigen risico voor de bezoekers en deelnemers. Hoewel rechters daar nog wel eens anders over kunnen oordelen, maar daar heb je de W.A. verzekering weer voor. In de polisvoorwaarden moet dus wel staan dat off-road rijden meeverzekerd is.

Crossen is een andere zaak; indien een crosser het circuit verlaat, door een crash, en schade aanricht aan derden buiten het circuit dan moet dat gedekt zijn door een circuitverzekering.

Enduro wedstrijden is weer anders, de snelheidsproeven gebeuren op afgesloten terreinen, de verbindingsroutes zijn openbare weg.
[/u]
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik heb een off-road licentie gepakt omdat je hier ook mee kan deelnemen aan district cross wedstrijden en club cross wedstrijden dus heb je twee vliegen in 1 klap.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

adje schreef:Ik heb een off-road licentie gepakt omdat je hier ook mee kan deelnemen aan district cross wedstrijden en club cross wedstrijden dus heb je twee vliegen in 1 klap.
Dat wil ik niet (en zoveel anderen) dus moet ik betalen voor dingen die ik niet wil.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik moet toegeven, deze enquete heeft een hoog "Maurice de Hond" gehalte :) :P :D :P

Ik heb vorig seizoen een off-road licentie genomen, enthousiast als ik was. Maar uiteindelijk maak ik er te weinig gebruik van om 't er uit te halen; ik ga nu over naar daglicenties.

Wel heb ik een ander stel oplichters d'r uit gegooid: de ANWB. Wat bleek? Ik was driedubbel verzekerd tegen pech onderweg:

1) ANWB, 2) KNMV, 3) Leasemaatschappij, 4) Ford Assistance, die het weer uitbesteed hebben aan de ANWB aangezien ik een jonge Ford rijd.

3 & 4 kon ik er niet uittrappen, toen maar voor 1) gekozen, scheelt me weer een hoop centjes.

KNMV heeft tenminste een enduroclausule in haar verzekering en 'gratis' pechhulp door heel Europa, incl repatrouillering, daar waar je bij de ANWB telkens een reis- en kredietbrief moet afsluiten.

ANWB is dus exit!

Noppy
:toost:
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Wanneer je de reglementen leest voor offroadrijden van de knmv,zie je dat deze gewijzigd is met betrekking tot die enduroclausule. Wat is nu exact het verschil ?
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Noppy schreef:Ik was driedubbel verzekerd tegen pech onderweg:

1) ANWB, 2) KNMV, 3) Leasemaatschappij, 4) Ford Assistance, die het weer uitbesteed hebben aan de ANWB aangezien ik een jonge Ford rijd.

Noppy
Dit topic gaat niet over de ANWB, maar toch even reageren. Het is maar waar en wat voor een pech je krijgt. Krijg je bijvoorbeeld met je auto en aanhanger in het buitenland terminale pech dan helpen de KNMV, Lease en Ford je niet. Geen vervangend vervoer, geen afsleephulp voor de aanhanger. Daar kan je bij de ANWB voor kiezen, reis en kredietbrief met aanhanger supp. Wordt het hele zooitje voor de deur afgeleverd met jij in een vervangend vervoer. De prijs die de ANWB voor die verzekering rekent is minder als een off-road daglicentie van de fucking KNMV.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

exc 380 schreef:Nou kijk eens even op de site van henkzelf www.enduro.nl is een hele discussie aan de gang omtrend de KNMV verzekingen en licenties,

Mark
Waar kan ik die discussie vinden.?Ik heb gekeken op die site maar kan geen discussie vinden.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

AdventureRider schreef:Eigenlijk wil ik dat mannetje achter de dag-licentie tafel verrot schelden. Maar dat is een vrijwilliger die er ook niets aan kan doen, dus laat ik dat maar.
Anderzijds, als je dan toch moet betalen, kan dat dus wel efficienter georganiseerd worden voor die niet zo louzy € 23, en dus niet een fossiel in schoonschrift 300 bonnetjes laten neerpennen. (verder alle respect voor de persoon in kwestie).
Adventurerider,
een beetje triest om anoniem zo tekeer te gaan over de oude Jan Melssen, zeker de hardst werkende vrijwilliger voor de KNMV en dan nog een draai er aan geven met je opmerking tussen haakjes.

Klaas, die discussie loopt in het Gastenboek.

Henk van der Spek
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

henkzelf schreef:
AdventureRider schreef:
Adventurerider,
een beetje triest om anoniem zo tekeer te gaan over de oude Jan Melssen, zeker de hardst werkende vrijwilliger voor de KNMV en dan nog een draai er aan geven met je opmerking tussen haakjes.

Klaas, die discussie loopt in het Gastenboek.

Henk van der Spek
Dit is niet anoniem, mijn e-mail adres staat gewoon in mijn profiel, in woon in Dordrecht en heet John Janssen, 078-6137546. En als je goed leest dan lees je dat ik het waardeer dat die man vrijwillig zo zijn best doet, maar dat:
- Hij de vertegenwoordiger is van de KNMV en dus de gebeten hond is, moet je daar maar niet gaan zitten.
- Het niet snel en efficient gaat.
- Dat hij 325 jaar oud is en een lijst van verdienste heeft doet niet ter zake, er staan 200 hijgende off-roaders te trappelen van ongeduld aan zijn tafeltje. Moet het wel een beetje opschieten. Waarom zitten daar niet 3 of 4 man KNMV. (waarom is er eigenlijk helemaal geen KNMV?).

Goed zo?
Laatst gewijzigd door AdventureRider op wo nov 16, 2005 13:38, 3 keer totaal gewijzigd.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Houten Klaas schreef:
exc 380 schreef:Nou kijk eens even op de site van henkzelf www.enduro.nl is een hele discussie aan de gang omtrend de KNMV verzekingen en licenties,

Mark
Waar kan ik die discussie vinden.?Ik heb gekeken op die site maar kan geen discussie vinden.
Hier dus:
http://www.enduro.nl/book/guestbook.html
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Voor het eerst dat ik dat gastenboek zie. :oops:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Houtenklaas, zo zie je maar weer, elke dag op noppenforum is goed besteed :wink:

En aan Adventurerider: dapper dat je je naam en toenaam op het internet zet, maar hou toch maar wat beschaafdheid in je opmerkingen, omdat het toch wel erg persoonlijk overkwam, op mij en dus zeer waarschijnlijk ook bij de met naam genoemde.
Verder ga aub je gang met spuien van kritiek(onderbouwd) want daar is een forum voor o.a.
Ook ik denk dat de knmv een machtspositie misbruikt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

De knmv is een orgaan dat ons als motorrijder vertegenwoordigt op diverse vlakken, maatschappelijk en politiek. De afzetters zijn de grote verzekeringsmaatschappijen. Ik stond er ook bij in Varseveld en vond het allesbehalve plezant. Maar volgend jaar koop ik maar weer die offroadlicentie ook al vindt ik hem eigenlijk te duur want dan kun je rechtstreeks naar de tafel van de club en tschakka, knallen. Die clubs hoeven echt niet bij de gemeentes aan te komen zonder bond, krijgen ze geen vergunning. Zonder bond zijn we allemaal een stel wildcrossers en dan is het gauw afgelopen met de gein. Dus niet zeuren, dokken. Al is het tandenknarsend!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

pruus schreef:De knmv is een orgaan dat ons als motorrijder vertegenwoordigt op diverse vlakken, maatschappelijk en politiek. De afzetters zijn de grote verzekeringsmaatschappijen. Ik stond er ook bij in Varseveld en vond het allesbehalve plezant. Maar volgend jaar koop ik maar weer die offroadlicentie ook al vindt ik hem eigenlijk te duur want dan kun je rechtstreeks naar de tafel van de club en tschakka, knallen. Die clubs hoeven echt niet bij de gemeentes aan te komen zonder bond, krijgen ze geen vergunning. Zonder bond zijn we allemaal een stel wildcrossers en dan is het gauw afgelopen met de gein. Dus niet zeuren, dokken. Al is het tandenknarsend!
Dit is geen zeuren, dit is gerichte kritiek op een vereniging die geen openheid van zaken geeft en ons sporters belazerd en in de kou zet. Het is het voordurende excuus van de KNMV dat verzekeringen steeds duurder worden en dat die off-road licentie een verzekering is. Dat is dus allemaal onzin:
- op de vraag wat die verzekering dan dekt wordt door de KNMV geen antwoord gegeven.
- enduro fietsen hebben allemaal al een WA verzekering dus een off-road verzekering is onzin.
- Voor twee personen heb ik een jaar lang een doorlopende reisverzekering die minder kost als een off-road licentie, weet mijn WA op de KTM kost nog minder (met aftrekt no-claim). Nu dekt die off-road licentie niets dus hoeft het ook niets te kosten.
- Een Europese wegrace licentie kost in Nederland € 1200, diezelfde licentie kost in Tsjechië € 200. Op vragen waar die 1000 euro verschil in zit wil de KNMV niet antwoorden.

Ik ben niet het type dat zomaar op zijn rug gaat liggen.

Nog een ding duidelijk: ik betaal liever 50 euro aan de organiseerde vereniging dan 1 euro aan de KNMV. De vereniging werkt zich in het zweet om een en ander mogelijk te maken en de KNMV doet geen ene ruk.

In de wegrace bestaan dezelfde problemen met de KNMV.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

pruus schreef:Die clubs hoeven echt niet bij de gemeentes aan te komen zonder bond, krijgen ze geen vergunning. Zonder bond zijn we allemaal een stel wildcrossers en dan is het gauw afgelopen met de gein. Dus niet zeuren, dokken. Al is het tandenknarsend!
Volgens mij is dat het enige argument wat voor de KNMV spreekt. Met de KNMV achter je krijg je als club meer gedaan, ook al is het slechts uiterlijke schijn.
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

@ AdventureRider, you made your point, man. Alles is te duur, eten drinken, neuken en over de belasting zullen we het maar niet hebben. Ik benijd je dat je europees kunt rijden: ik doe het met ZAC en club MET, is voordeliger. Vergeleken bij het wegracen zijn de kosten van offroad nihiel, daar zullen we het hopelijk over eens zijn. De knmv heeft misschien een waterkop maar is gewoon broodnodig voor het grotere geheel. Die K is van konijklijk en daarvoor alleen betaal je al lengte maal breedte...Blijven :D :D :D :D :D :D
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Het lijkt inderdaad dat je dubbel verzekerd bent als je e.e.a. ook nog eens bij de KNMV moet onderbrengen. Maar reken er op dat de verzekeringsmaatschappijen ook niet al te makkelijk tot uitkeren overgaan als je deelneemt een een evenement met je motor en je een klappertje maakt. Ik ken de polis met al haar voorwaarden niet op de letter, maar het zal me niet verbazen als er in wat moeilijke volzinnen vervelende ontbindende voorwaarden zijn opgenomen.

Wel vind ik dat de clubs wat meer moeten meeprofiteren van die opbrengsten die de KNMV kan opstrijken.

Voor mijn part betaalt de knmv tafelhuur als ze in de hoek van het clubhuis aan het cashen zijn.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Fox-kid schreef:Het lijkt inderdaad dat je dubbel verzekerd bent als je e.e.a. ook nog eens bij de KNMV moet onderbrengen. Maar reken er op dat de verzekeringsmaatschappijen ook niet al te makkelijk tot uitkeren overgaan als je deelneemt een een evenement met je motor en je een klappertje maakt. Ik ken de polis met al haar voorwaarden niet op de letter, maar het zal me niet verbazen als er in wat moeilijke volzinnen vervelende ontbindende voorwaarden zijn opgenomen.

Wel vind ik dat de clubs wat meer moeten meeprofiteren van die opbrengsten die de KNMV kan opstrijken.

Voor mijn part betaalt de knmv tafelhuur als ze in de hoek van het clubhuis aan het cashen zijn.
Daarvoor is de enduro clausule in de W.A., kan je naar vragen bij het afsluiten van de verzekering. Bij mijn Unive verzekering was het gratis maar ik moest er wel specifiek naar vragen.
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

pruus schreef:@ AdventureRider, you made your point, man. Alles is te duur, eten drinken, neuken en over de belasting zullen we het maar niet hebben. Ik benijd je dat je europees kunt rijden: ik doe het met ZAC en club MET, is voordeliger. Vergeleken bij het wegracen zijn de kosten van offroad nihiel, daar zullen we het hopelijk over eens zijn. De knmv heeft misschien een waterkop maar is gewoon broodnodig voor het grotere geheel. Die K is van konijklijk en daarvoor alleen betaal je al lengte maal breedte...Blijven :D :D :D :D :D :D
Het gaat hier ook niet om of iets duur is of niet. Het gaat erom of iets rechtvaardig is.
En ik blijf niet lachen als ik besodemietert wordt. Wie wel?

Dit weekend doe ik nog eenmaal iets met de KNMV (otrr lichtenvoorde), en daarna wil ik nooit meer iets met KNMV te maken hebben.
Ik ga lekker MON'en.
Plaats reactie