revisie

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Peter
Berichten: 61
Lid geworden op: di dec 17, 2002 23:26
Locatie: Alphen aan den Rijn

Afgelopen vrijdag was het dan zo ver. Op drie bouten en een voorvork na heb ik mijn big helemaal uit elkaar (ging verrassend goed eigenlijk). Klaar om verzinkt en gecoat te worden (ja, ja we gaan het goed doen 8) . Mechanische geluidjes uit het blok zijn me niet vreemd maar toch wil (nu ik toch bezig ben) zou ik graag mijn blok een "beurt" willen geven. Motor heeft circa 60.000 km gelopen.

vragen:
1. Wie weet een goed revisie bedrijf (met liefst suzuki ervaring en bij voorkeur in provincie Groningen of Zuid-Holland)?
2. Wat zijn typische 60.000 km zaken, waar je rekening moet/kunt houden?
3. Wat kan je preventief vervangen/afstellen als je dan toch lekker bezig bent?

Zelf denk ik om de cilinderkop te reviseren, de cilinder uit te laten boren en evt. koppeling en ik voel dat balans assen aandacht nodig hebben. Maar alle tips zijn erg welkom

Overig:
- hoe kan je controleren of je achtervering nog goed is?
- wie weet een achterbrug + schijfrem te koop?
- wie heef ten tip voor een goede kunststof reiniger zodat neus en overig kunststof weer als "nieuw" is (nu erg verweerd door met name zon).
- wie weet waar je zijkappen, neuzen, frontjes etc kan kopen?

Bedankt alvasst voor de moeite om vragen te beantwoorden

Groet,
Peter
Gert

Is het mogelijk om de pot van de uitlaat (deel in het midden onder de moto) ook te laten verzinken? Ik heb nl een tweedehandsuitlaat gekocht voor mijn Big en zoek een manier om ze niet direct roest te laten worden.
Plaats reactie