weeral een parcour minder in de buurt

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
stimpie

Verscherpt politietoezicht op wildcrossen in Kaulille.

De politie gaat verscherpt toezien en optreden tegen wildcrossers in
Kaulille. ''Wildcrossers in natuurgebied worden geverbaliseerd.De gemeente plaatst nog eens twee infoborden om crossers erop attent te maken dat ze er niet mogen komen,zegt burgemeester Stijn van Baelen.
Het natuurgebied is volledig afgesloten met prikkeldraadomheining-->
In Limburg werkt de provincie al enkele jaren aan een oplossing om de crossmotors oefenfaciliteiten aan te bieden.Het crossterein in Kaulille ligt
in een natuurgebied dat aansluit op het vliegveld kleine brogel.''Het lawaai en de overlast van crossers die in Kaulille te pas en te onpas komen oefenen wordt door de buurt als zeer hinderlijk ervaren,vooral
s' avonds en in de weekends. De gemeente kent het probleemen werkt samen met de provincie an een oplossing,aldus Stijn van Baelen. Momenteel is er GEEN vergunning om te crossen in dit gebied.
Hierdoor is er enige verwarring bij de crossers.Aan de hand van de berichtgeving terake gaan ze er van uti dat crossen in dit gebied al kan.Dat is niet zo. Er staan infoborden die je er op attent maken dat crossen verboden is.
Een aantal motorcrossers reageerde gisteren boos op de beslissing van het gemeentebestuur om het terrein af te sluiten.De crosssers kondigen alvast acties aan tijdens het weekend :twisted:

hier ging bijan :( elk weekend rijden dus moet ik nu weer iets anders zoeken
honda13

ja spijtige zaak, maar hier in de limburg hebben we gelukkig nog het hondapark in balen, het crossterrein in lommel en neeroeteren.
Jo VdB

a) HondaPark ligt niet in Limburg, maar in provincie Antwerpen ...

b) Lommel is heel specifiek, daar het een zeer zwaar zandparcours is

c) Neeroeteren is jaarlijks MAANDEN dicht in voorbereiding op wedstrijden terplekke

Conclusie : voor crossers is het klote in provincie Limburg...

Jo VdB
stimpie

Jo VdB schreef:a) HondaPark ligt niet in Limburg, maar in provincie Antwerpen ...

b) Lommel is heel specifiek, daar het een zeer zwaar zandparcours is ,

c) Neeroeteren is jaarlijks MAANDEN dicht in voorbereiding op wedstrijden terplekke

Conclusie : voor crossers is het klote in provincie Limburg...

Jo VdB
he tklopt dat honda park in provincie antwerpen ligt maar voor mij is eht niet veel verder om naar honda park te rijden dan naar lommel

en neeroeteren vind ik geen fijn parcour ,veel te veel steenen : banden slijten vluger enz

en lommel ben ik nog niet geweest en honda park ook niet
honda13

yep hondapark ligt idd in de provincie antwerpen maar grenst wel aan de provincie limburg. Wil nog wel zeggen dat het niet alleen in limburg slecht gesteld is met het aantal terreinen maar in gans belgie. Ps ik heb nog een slechte mededeling : ook het hondapark is met sluiting bedreigd en het zou in augustus dit jaar wel eens defenitief gesloten kunnen zijn. Wat hebben we dan nog ??? alleen neeroeteren lommel , lille en helecine :-(

@stimpie kom eens naar het hondapark man is een mooi parcour. ( nu het nog kan)

http://www.hondapark.be
Estivie
Contacteer:

honda13 schreef: ook het hondapark is met sluiting bedreigd en het zou in augustus dit jaar wel eens defenitief gesloten kunnen zijn.
http://www.hondapark.be
We zijn er zondag met de enduro club nog geweest voor de jaarlijkse triathlon (lopen, fietsen & crossen). Uiteraard met veel ijver de petitie voor het behoud van het terrein getekend, maar als ik die openingsfoto zie op de site, vraag ik me echt af wat de argumenten zijn om dat circuit te sluiten. Er ligt in de hele buurt gewoon niks rond het circuit, behalve weilanden. Wie kan daar nu überhaubt last van hebben??? :evil:
Montesa Cota 315R
Plaats reactie