Zit ik hier onder de Noppy zijn duiven te schieten ofzo ?
Als je in België een slecht gezinde agent tegenkomt met je enduro ben je zowiezo de pineut. Je bent strafbaar omdat je nrplaat vuil is (50 euro) omdat je nrplaat niet perfect verticaal hangt (inbeslagname en schrapping nrplaat en takelen van de motor + voor rechter komen).
Verder moet volgens de belgische wetgeving een motor ook vooraan een nrplaat hebben. Wie heeft er hier een nrplaat vooraan op zijn enduro ? (zelfs de zwaantjes ofte motorpolitie heeft geen nrplaat vooraan, toch zijn hiervoor reeds 2 pv's uitgeschreven)
Ook een achteruitkijkspiegel is verplicht. Wie heeft die op zijn enduro ?
Bron :
www.wegcode.be en forum.wegcode.Be, info gegeven door politiemensen, juristen MET kennis van de Belgische wetgeving.
Ik benadruk hier dus nogmaals dat ik gewoon wat volk zoek om es samen te rijden. Ik rijdt voorop en ik zal op tijd en stond es om kijken om te zien of ge nog volgt

Meer heeft het niet om het lijf.
Ik zoek bij voorkeur belgen uit de buurt (Leuven, Aarschot, Halen, Diest,...) die de risico's kennen om in België enduro te rijden en zich weten te gedragen om deze risico's te minimaliseren. (NIET met open pijp volgas tussen de boer zijn koeien doorrijden en vervolgens zijn bieten of aardappelen es tot moes malen, niet in het bos de stroppen van de stropende boswachter kapot rijden of zijn illegale vogelvangnetten verkloten, niet met hoge snelheid door de modderplas naast die wandelaar rijden zodat de stakker een zuidafrikaan wordt enz)
De rit die ik zal rijden heb ik al vele malen gedaan (meestal wel in stukjes) en ik ben nog maar 1 keer aangehouden door de politie : toen ik net thuis kwam en mijn oprit indraaide. Ze hadden me de laatste 100m over straat zien rijden en vonden dat mijn nrplaat te horizontaal hing. Preek gehad, gegevens genoteerd, nooit meer iets van vernomen. ('t was toen trouwens nog met de plaat van mijn baanmachine dat ik rondreed, wat niet mag, bovendien was mijn enduro toen niet verzekerd, maar daar heb ik me allemaal uitgepraat

)
Tijdens de rit rijden we enkele korte stukjes door kleine bosjes. Als je daar gewoon rustig doorheenrijdt geen probleem. Als je daar een uur voluit blijft rondcrossen, ja dan kan ik me wel voorstellen dat je zwaailichtjes achter je krijgt omdat een of andere natuurliefhebber/jager uit de buurt bang is dat "zijn" vogeltjes hun eitjes niet meer gaan uitbroeden of konijntjes hun jongen gaan laten sterven zodat hij ze niet meer kan afschieten.
Ik weet niet hoeveel km het is (geen kmteller op machine) maar de rit duurt toch wel een uur of 2 denk ik. Het overgrote deel zijn veldwegen (gebruikt door tractoren om op hun veld te geraken) de ene al in betere staat dan de andere (diepe tractorsporen, gaten). Eens een beekje dwarsen, paar wegkanten oprijden.