Betaalbare originele KTM onderdelen

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Door te vertellen dat onze sport veel geld kost zal ik hier wel niets nieuws openbaren. Vooral in het slijtige winterseizoen zijn er wel iedere week wat kosten. Dan weer banden, dan weer remmen, volgende week een tandwielsetje, enz.
Wat banden betreft heb ik al kunnen vast stellen dat de prijzen wel wat kunnen schelen naar gelang waar je koopt.
Ook in clubverband (met aanzienlijke aantallen kan je een leuke prijs krijgen). Maar weet er iemand waar ik betaalbaar KTM onderdelen kan kopen ?
ktm_gs300
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 06, 2004 14:00
Locatie: NB

Wat noem je precies betaalbaar? geef een indicatie van wat je bijvoorbeeld voor banden wil betalen. Heb je geen vaste motor dealer waar je alles koopt? Ik wel en dat helpt. Hij weet dat ik al mijn onderdelen bij hem haal waardoor ik korting krijg omdat ik toch weer meer kom kopen.
Voor de rest hangt het er natuurlijk ook van af of je onderdelen makkenlijk te verkrijgen zijn of niet.
Wat je wel kunt proberen is een groothandel opzoeken en met meerdere mensen een compromie proberen te sluiten en de onderdelen dus goedkopen krijgen
suc6
Honda crf 250
exc 380
Berichten: 95
Lid geworden op: vr jun 18, 2004 17:21

Ik haal altijd mijn onderdelen bij WPM motoren in Lochem. Hij heeft bijna alles op voorraad en hij is heel schappelijk in omgang en met de prijs van de onderdelen. En het 10 minuten rijden en dan ben ik er. En mocht hij eens een iets niet op voorraad hebben dan heeft die het meestal de andere wel.
En wat van onderdelen gebruik je stalen of aluminium tandwielen. Een gewone ketting of een o of x ring ketting. Daar zit ook veel prijs verschil in maar voor kwaliteit betaal je gewoon wat meer maar het gaat ook langer mee. :)

Trouwens er zijn gistermiddag bij WPM 2 motoren gejat een Yamaha 450 en een KTM 50 cctje van een jongetje van 6 jaar !!! Voor framenummers kijk even op de site www.wpmmotors.nl
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Vanochtend bij WPM geweest,precies op dat moment kreeg dat ventje een nieuwe fiets van André.Zo trots als een aap met zeven........
husky 610

betaalbare onderdelen voor een ktm zijn er niet.
ZZZeker niet bij bbbbrrrrouwer motors
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

husky 610 schreef:betaalbare onderdelen voor een ktm zijn er niet.
Quatsch in het kwadraat :!:
Vaak is KTM zelfs stukken goedkoper dan de anderen

Jo VdB
KeTenMaar
Berichten: 11
Lid geworden op: wo dec 15, 2004 16:56
Locatie: Almere

Jo vdB, waar haal jij je onderdelen dan vandaan? Als ik bij Brouwer ben geweest dan heb ik altijd een rot gevoel. Ik haal nooit bij andere zaken onderdelen, want in de regio Amsterdam is er alleen Doelenmotor in Zaandam. Die plaatst de komma helemaal verkeerd.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Tis typisch, maar dat gevoel ken ik ook (jammer genoeg). :(
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Jo VdB schreef:
Vaak is KTM zelfs stukken goedkoper dan de anderen

Jo VdB
Dat hoor je wel vaker maar ik vraag me dan af welke delen dan vaak goedkoper zijn. Ik ben ze nog niet echt tegengekomen.

Ok, als je de prijs van XR plastic bekijkt dan schrik je wel even maar dat koop je ook niet zo vaak.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Na een 5-tal jaren dat ik nu KTM rijd, vind ik niet dat KTM-onderdelen duur zijn. In vergelijking met Honda iets goedkoper, in vergelijking met Huskies veel goedkoper. Hondas zijn naar mijn mening vrij betrouwbaar, net als KTM's. Aan mijn husky 610 heb ik mij destijds werkelijk blauw betaald. Als je vaak onderdelen nodig hebt en die onderdelen zijn dan ook nog eens duur, dan is de rekening snel gemaakt. Met Honda's en KTM's zijn de onderdelen (vanuit mijn ervaring) minder prijzig (dan Husky) en je hebt ze ook niet zo dikwijls nodig. Veel zal natuurlijk afhangen van de plaatselijke dealer. Bij mijn huidige dealer krijgen trouwe klanten probleemloos kortingen (soms tot 20 % !), bij een andere 25 km verder is dat dan weer niet het geval en betaal je de volle pot. En die Husky dealer heeft niet alleen mijne portemonnee leeggemaakt, ik ken misschien wel 20 lotgenoten. Maar zijn huskies daarom slecht/duur en KTM's en Honda's daarom goed(koop) ? Zo simpel ligt het niet omdat zo maar te stellen.
KeTenMaar
Berichten: 11
Lid geworden op: wo dec 15, 2004 16:56
Locatie: Almere

Eric V.

waar zit jouw huidige lokale dealer dan?
Ik ben voor mijn werk regelmatig "on tour" en kan zo shoppen voor onderdelen.
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Wat duur is en niet duur is nogal persoonlijk.

Daarom;
Zet hier eens neer , hoeveel je voor welk onderdeel betaald hebt, en bij wie. (+merk)
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

KeTenMaar schreef:Eric V.

waar zit jouw huidige lokale dealer dan?
Ik ben voor mijn werk regelmatig "on tour" en kan zo shoppen voor onderdelen.
Ik ben klant bij DAM-RACING (Dirk Damiaens) in Hoeselt, vlakbij de autosnelweg Antwerpen-Luik, even het industriepark op, 500 meter rechtdoor, aan de linkerkant.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Eddy Lemmens, KTM: spatbord voor: 27 euro, kentekenplaathouder 10 euro
3 keer een boutje : gratis

Banden haal ik meestal bij Quickly in Beveren (o.a. MT31 18-140, 50 euro) Wel zelf even omleggen

Laatst bij KTM Sommer een ketting + stealth 50T + 2 x 14T tandwiel gekocht voor ...? Vergeten. Maar het was een aanbieding :). Prijzen kan je op hun website vinden. (catalogus downloaden) Heb je meteen een referentie.

In vergelijk met BMW onderdelen vind ik het allemaal goedkoop :D
smurf.
fk

KeTenMaar schreef:Jo vdB, waar haal jij je onderdelen dan vandaan? Als ik bij Brouwer ben geweest dan heb ik altijd een rot gevoel.
Is die koffie daar niet goed?
ktm_gs300
Berichten: 274
Lid geworden op: ma dec 06, 2004 14:00
Locatie: NB

Nou dat rotgevoel is anders best iritant. Soms als ik by Lemmens kom dan duurt het 5 minuten voordat ze hallo zeggen, en dan sta je daar maar zo'n beetje.
vaak zijn ze ook nog zo kort af.
jammer, zodra ik mijn auto rijbewijs heb ga ik naar een andere zaak.
Honda crf 250
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

KeTenMaar schreef:Jo vdB, waar haal jij je onderdelen dan vandaan? .
Ofwel bij de lokale dealers, maar ik spring ook wel in de wagen om naar Sommer in Oberhausen te rijden (onlangs nog voor zo'n 1.000 € aan onderdelen, hebbedingetjes, enz. gekocht)

Bij Sommer krijg ik op hun prijzen dan ook nog 10 % korting, dat is altijd meegenomen :D (en de prijzen zijn vaak goedkoper in Duitsland omdat de BTW daar lager is)

Sommer is ook op en top professioneel, heeft meestal "alles" op stock. Dat is bij de lokale dealers vaker niet dan wel...

Enne soms wordt er ook wel eens iets besteld via Internet.
Noppenforum ook niet vergeten als betaalbare bron van onderdelen !! Zo onlangs nog een nieuwe einddemper voor 100 € kunnen kopen !!

Jo VdB
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

ja lap, ik ben weer in 't zak gezet :(

ik heb die einddemper dus veel te goedkoop aan Jo verkocht :wink:
content dat ik iemand er een plezier mee kon doen

ik haal mijn onderdelen ook bij Dam Racing in Hoeselt
vaste klanten krijgen daar ook hun percentje, en in vergelijking met andere merken vind ik KTM alles behalve duur
De stock bij Dam is soms nogal eens chaotisch, maar meestal zijn de meest "kritische" onderdelen wel in voorraad.
En voor de rest moet je bestellen en telefoneren vooraleer je naar Hoeselt trekt...

En last but not least,
Dirk heeft zonet een Bankcontact/Mister Cash apparaatje geïnstalleerd
(we hadden het er vorige week nog over, Jo, remember?)

voilà, weer een extra percentje bij Dam Racing bijverdiend :D

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Gast

Heb net even gemeten, maar dan is KTM Sommer voor mij 40 km dichterbij. Kijk als iets niet te krijgen is wil ik best rijden, maar vaak weet ik de juiste adressen niet en dan is het echt zoeken. Mijn oude KTM uit 88 daar liggen niet overal meer de onderdelen voor in de schappen.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

En last but not least,
Dirk heeft zonet een Bankcontact/Mister Cash apparaatje geïnstalleerd
(we hadden het er vorige week nog over, Jo, remember?)

en voor nederlanders is dat een ramp want ook tanken op zondag gaat daarmee alleen in nederland kennen ze het niet :evil:
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Ofwel bij de lokale dealers, maar ik spring ook wel in de wagen om naar Sommer in Oberhausen te rijden (onlangs nog voor zo'n 1.000 € aan onderdelen, hebbedingetjes, enz. gekocht)


jo laat ons eens meegenieten waar jij je geld laat :P
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bwah, daar ben je toch relatief snel aan, hoor.

* nieuwe DID X ring ketting + Stealth Kettingwiel + 2x voortandwiel
* nieuw Magura stuur (het vorige stond 10 cm hoger aan de linkerkant :oops: )
* nieuwe koppelingsplaten + nieuwe binnenste koppelingshuis
(ineens mijn 2001 omgebouwd naar 2005 model)
* 6 x kettinggeleider (want bij KTM is dit van slechte kwaliteit ! )
* bougie
* 4 remblokjes
* 6 oliefilters
* vliegwieltrekker
* nieuwe O-ringen voor de courante toepassingen
* 6 pakjes met tear-offs
* 6 nieuwe "glazen" voor crossbril
* dichtingen
* enzovoort

Een hobby mag geld kosten, nietwaar :wink:

Jo VdB (die er nu ook weer een tijdje tegen kan...)
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

krijg je bij Sommer dan betere kettinggeleiders of haal je er zoveel omdat de kwaliteit slecht is (en je er dus meer nodig hebt)?

Nu ik er eens over nadenk, mijn laatste bezoekje :

* nieuwe DID X ring ketting + Stealth Kettingwiel + 2x voortandwiel
* 1 x kettinggeleider set
* remblokjes (1x voor 2x achter)
* 1 pakjes met tear-offs
* 1 dubbelwandig glaasje voor crossbril.

Vertel is wat van de O-ringen. Afgezien van een paar keer klepspeling controleren en de inbouw van de rekluse (en controle) en uiteraard olie en filtertjes heb ik nog niet veel onderhoud aan het blokje hoeven plegen. Zijn dit de ringen voor de oliefilter deksels? Als dit nodig is vervang ik ze ook liever voordat ze gaan lekken.
smurf.
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

waarschijnlijk de O-ring en bus die achter het voorste tandwiel zit,
ook durft de O-ring op de electrische starter al eens lekken

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Plaats reactie