methode om zelf een tank te maken

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gsser
Berichten: 11
Lid geworden op: di sep 14, 2004 20:23

Heeft er iemand al zelf een extra tank gemaakt op mat in polyester
ik heb een gs 650 vroeger 2 uitlaten nu 1 , ik zou graag aan de andere kant een tank plaatsen :?:
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

In dat geval kan je even kijken bij www.touratech.de. Die hebben samen met een tankfabrikant zowel hoofdtanks als hektanks gefabriceerd. Ik dacht dat ze iets als "Elmer" of "Elmau" heetten.

Misschien weet GJ daar wel iets van?

Voor universele hektanks kan je eens kijken bij www.off-the-road.de.

Voor KTM weet ik dat er een schattig eenzijdig hektankje gemaakt is, maar die hangt uit de linkerzijde, wellicht kan je je uitlaat aan de rechterzijde bevestigen?

Wat ga je doen dat je zoveel benzine nodig hebt?

Noppy
:toost:
Gsser
Berichten: 11
Lid geworden op: di sep 14, 2004 20:23

Bij touratech al gekeken maar dat is een volledig set dat nogal prijzig is
ik denk eraan om mee te doen dit jaar aan trans tunisia en veel benzine dit tankje heeft inhoud van 11 liter dat is toch ni veel
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Bij Bert Duursma kan je, buiten de set om, ook de individuele delen los bestellen.

Laatst hadden ze een aanbieding van een 30L tank voor 'maar' 1200 Teuro's, waarbij de tank dus los aangeboden werd, zonder de hektanks, of de rest van de rallykit.

Als ik jou was zou ik Bert gewoon bellen.

Heb jij nog een carburatie GS of een injectiemodel?

Grx,

Noppy
:toost:
Gsser
Berichten: 11
Lid geworden op: di sep 14, 2004 20:23

een injectiemodel ik ga eens proberen met een rechtse tank voor de oudere ktm's
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

OK, veel sterkte dan!

Mijn injectiemodel, model 2003, heeft 's ochtends tot 2 x aan toe met een lege accu gestaan. De computer had 's nachts blijkbaar doorgewerkt. Eénmaal was het resultaat een diepontladen accu (kaduuk dus), welke keurig onder garantie van BMW vervangen werd.

We hebben bij het tweede pechgeval, samen met de ANWB, de F650 noch kunnen aanduwen, noch kunnen jumpstarten.

We hebben nooit kunnen achterhalen (of het is ons nooit medegedeeld) wat nu precies de oorzaak was!

Alhowel ik off-road ongelovelijk veel plezier met de Beamer beleeft heb was dat voor mij het moment om hem in te ruilen tegen de Suzuki DRZ400. Deze motor was nog één van de laatste Dual Sportmodellen, mét ongeregelde kat, maar mét carburateur, die in Nederland gehomologeerd toegelaten is.

Vooral een carburatiemotor is in de woestijn of op verre reis beter te repareren dan een voorzien van een in hars gegoten computertje. Ik zou zeggen, neem in ieder geval een gedetailleerde garagehandleiding mee, voorzien van een hoop onderdeelnummers. Mocht je dan stranden, dan kan je i.i.g. nog onderdelen laten opsturen vanuit Europa!

Veel plezier!!!

Noppy
:toost:
Gsser
Berichten: 11
Lid geworden op: di sep 14, 2004 20:23

zo'n handleiding die zou me wel kunnen bekoren weet iemand waar die men kan aanvragen of kopen ik denk wel dat er niet veel zelf aan te regelen valt . Van die batterij, tweede jaar op rij dat ze stuk is als hij 2 weken niet gestart geweest is en koud is batterij stuk . Ik zou een droge batterij willen steken op touratech zo'n hawker batterij heeft er iemand dit
al geprobeerd
Plaats reactie