Huub Rm schreef:het is als man zijnde geen fijn gevoel om door een vrouw voorbij gereden te worden!

En waarom dan?
Het is nu wel zo dat mannen op veel punten bevoordeeld zijn tegenover vrouwen bij het endurorijden (meer kracht, langere benen, van nature meer lef en durf, gemiddeld gezien beter ruimtelijk inzicht dan vrouwen, doorgaans al van jongsafaan op brommerkes aan het rijden - ikzelf ben pas in de midlifecrisis op een enduro gekropen

)
Maar niettemin, de aanhouder wint! Als vrouw kan je evengoed de techniek onder de knie krijgen. Oefening baart kunst, ik merk bijvoorbeeld dat ik nu na drie jaar redelijk bedreven ben in het spoortjes rijden in de Belgische klei. Menig Ollander die enkel zand kent, moet even slikken bij de Belgische "tramsporen".

Het is fijn om als vrouw enduro te rijden, want je kan enkel winnen. Als het je lukt om ergens door/over te geraken ben je geweldig, en als het niet lukt is het normaal, want je bent van het "zwakke geslacht"
En als je omvalt of staat te sukkelen met de motor, staat de halve mannelijke bevolking klaar om je te "redden".
Hehe, ik vind het wel prima zo! Als ik nog de energie heb om mezelf geëmancipeerd uit de modder te krijgen doe ik dat, en als ik te moe ben laat ik mij graag dienen!