DRYZONE

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Gast

Onlangs deze DRYZONE gekocht en moet zeggen dat ik er wreed content van ben!! Deze "zuigen" als het ware het vocht uit je jas, helm, (hand)schoenen, ......

Wanneer je jouw kledij de tijd kan geven om te drogen niet zo nuttig, maar als je 's anderendaags je schoenen-kleding DROOG nodig hebt: SUPER!!!!

http://www.7zg.com/dzactive/default.php
Ad Ketelaars
Contacteer:

Kun je toelichten hoe het werkt :?: Moet je het over je jas hangen en in je laarzen................
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Jo VdB

Ad, zo werkt het...

Gewoon in je laarzen leggen bv.

Dryzone™ dryers are manufactured using Dampire® technology, and contain thousands of powerful, hygroscopic crystals. When placed in damp or wet sports kit, moisture is absorbed and "locked" into the Dampire® crystals, preventing mould, rot and unpleasant odours. Thorough drying improves insulation and also kills bacteria and fungal spores, reducing the risk of infections. Dryzones™ are easily regenerated using heat, which "unlocks" the moisture from the Dampire® crystals. With correct use, your Dryzones™ will give years of protection. Dryzones™ are effective without heat and are therefore strongly recommended for drying leather and other heat-sensitive materials.

Jo VdB
Gast

SIMPELE EN NEDERLANDSTALIGE UITLEG :wink:

De twee cilindervormige zakken zijn gevuld met een soort (micro)korrels die het vocht opnemen. Dus je steekt deze in je schoenen, helm,.....of hangt deze in/op je natte kledij en na een paar uur hebben de korrels hun werk gedaan en zijn je te drogen stukken droog, werkt echt!!

Deze winter zullen ze mogen werken op skireis......Niks zo voos als 's morgens in een paar natte skibotten kruipen :cry: :lol:
Ad Ketelaars
Contacteer:

Hoe raken ze dan vervolgens het vocht weer kwijt dat ze opgenomen hebben. Waar verkopen ze dit.
Jo VdB

Dryzones™ are easily regenerated using heat, dus

ofwel in de zon leggen
ofwel op de radiator leggen
ofwel .... iets anders wat warm is gebruiken

Zo "ontsnapt" het geabsorbeerde vocht in de kristallen.

Jo VdB
Gast

Ad Ketelaars schreef:Hoe raken ze dan vervolgens het vocht weer kwijt dat ze opgenomen hebben. Waar verkopen ze dit.
Als ze niet echt nat zijn, gewoon in de bijgeleverde zak stoppen. Als ze echt nat zijn: met warmte, zoals hierboven uitgelegd......

Waar te vinden in NL......ik zou het niet weten, maar in een goede outdoor winkel en in sommige motorfietswinkels moet je dat zeker vinden....

Als ik me niet vergis heb ik er 30 EUROS voor betaald....
Sjokske

Ad Ketelaars schreef: Waar te vinden in NL......ik zou het niet weten, maar in een goede outdoor winkel en in sommige motorfietswinkels moet je dat zeker vinden...
Pas geleden voorbij zien flitsen in een advertentie van Bever zwerfsport (ook in Tliburg gevestigd, op het Koningsplein)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Robje

€30,-- ?
Aardig wat geld voor een zakje zout!
Bison vochtvreter doet het ook.
Ad Ketelaars
Contacteer:

Maar hang zo'n bak geurvreter maar eens in je stiefel :roll: . Misschien heb jij maat 48 ofzo. Dan maak je een kansje :lol:
Estivie
Contacteer:

Als ik mijn bottekes heb gekuist hebben ze toch een paar dagen nodig om te drogen, zelfs als ik ze op de radiator zet.

Ondertussen komt er al zo'n rare geur uit, al weet ik niet of dat aan het trage drogen of aan mijn voetjes ligt... :D

Toch maar eens proberen... Lijkt me inderdaad handig voor de meerdaagse evenementen van onze club...
Montesa Cota 315R
Gast

Estivie schreef:Als ik mijn bottekes heb gekuist hebben ze toch een paar dagen nodig om te drogen, zelfs als ik ze op de radiator zet.

Ondertussen komt er al zo'n rare geur uit, al weet ik niet of dat aan het trage drogen of aan mijn voetjes ligt... :D

Toch maar eens proberen... Lijkt me inderdaad handig voor de meerdaagse evenementen van onze club...
Het gaat idd. nare geurtjes en andere narigheden tegen..... Vochtigheid in een donkere plaats is een voedingsbodem voor bacteriën en schimmels........Zeker als je weet dat de meeste kleding in een (koude) garage of schuur worden gestockeerd......
Plaats reactie