Twin Air biologische luchtfilterolie

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Jo VdB

Ik heb me onlangs zo'n bus biologisch afbreekbare olie aangeschaft (van dat licht groen spul van Twin Air)
Valt me dat serieus tegen !!!

a) het is erg vloeibaar (minder makkelijk dan gewone lufi-olie)

b) je kan niet zien bij het inmasseren of er nu wel dan niet voldoende olie in de TwinAir luchtfilter zit, want deze heeft een licht-oranje kleur.
En lichtgroen gemengd met licht-oranje is absoluut onduidelijk.

Ik vind dit niet goed, beter ware het dat die luchtfilters een witte kleur zouden hebben, dan zie je tenminste nog iets...
Nee, ik gebruik het niet meer...

Indien er dus iemand interesse heeft in 1.5 liter olie en 2 pakken reinigingspoeder (ook van TwinAir), hij/zij mag het hebben voor een spotprijs :wink:

Jo VdB
huskie

Is dus zelfde principe als notoil? Kleeft het ook erg aan je handen, kleren en andere dingen waar het niet aan moet kleven :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Sjokske

Ik gebruik de Putoline-versie en ben daar toch wel over te spreken. Nadeel van de oude versie vond ik dat het het zo'n gore kleretroep gaf en als het ondanks gebruik van chirurgenhandschoenen (die ongeveer drie keer zo groot werden als ze in aanraking kwamen met de luchtfilterolie en dan ook nog eens afscheurden) na vijf keer je handen wassen deze nog stonken als je schoonmoeder d'r ...........
Uitwassen in een emmer met heet (maar dan ook bloedheet) water met Putoline-zeeppoeder vind ik prettiger dan uitspoelen in die stinkcleaner.
Moet wel heel eerlijk bekennen dat na het wassen van de filters deze altijd nog wat vettig blijven (maar het vuil is er uit).
Het Putoline-spul is donkergroen en op mijn lichtgroene filters is het effect toch wel te zien. Inderdaad is het erg dunvloeibaar, maar dan kun je er ook veel overtollige olie uitknijpen (een te vet filter is ook niet jofel voor het lekker laten lopen van je brommert). :idea:
No-toil plakt volgens mij veel harder dan het Putoline-goedje (lijkt wel ranja met drie scheppen extra suiker).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
maxwr450f

Jo

Als je keer mee neemt dan wil ik het van je over nemen de filters van Twin air die ik heb zijn wit en gebruik het goedje al een tijd ben er wel content mee. Hoor het wel van je denk dat de eerste tocht Holten bij zwolle is in Feb 2005

Groeten MAX
MaxWR450F

2fast4you
Plaats reactie