uitlaat mooi houden
Moderator: ghulst
een RVS uitlaat systeem nemen .. deze wel om de zoveel tijd schoon maken met stainlesssteel cleaner ,,, als je een stalen uitlaat hebt , kan je deze laten stralen en daarna vernikkelen , das net ff doffer dan verchromen , 5 jaar geleden laten doen met het uitlaat systeem van mijn oude KTM lc4 , en ziet er nu nog perfect uit !!!
hoewel het uitlaat systeem er nog goed uit ziet , ben ik alweer bezig om het systeem na te maken van RVS .. gewoon omdat ik dat er mooi uit vind zien , een mooi RVS uitlaat systeem krijgt een mooi donker brons kleurtje als deze een keer goed warm is geweest , een verchroomd uitlaat systeem wordt blauw (een vernikkelde uitlaat bocht doet dat niet !!)
hoewel het uitlaat systeem er nog goed uit ziet , ben ik alweer bezig om het systeem na te maken van RVS .. gewoon omdat ik dat er mooi uit vind zien , een mooi RVS uitlaat systeem krijgt een mooi donker brons kleurtje als deze een keer goed warm is geweest , een verchroomd uitlaat systeem wordt blauw (een vernikkelde uitlaat bocht doet dat niet !!)
4 strokes only !!
Ook RVS-uitlaatbochten worden na heet worden en door de bagger baggeren (vooral Belgische klei/mergelprut) net achter het voorwiel nog lelijker als mijn schoonmoeder.
Simpelste remedie is poetsen met Scotch-Brite (soort van nylon-schuurband, te verkrijgen bij de lokale schilder). Beitsen met beitspasta lukt ook, maar is vreselijke chemische troep (zit salpeterzuur in).
Simpelste remedie is poetsen met Scotch-Brite (soort van nylon-schuurband, te verkrijgen bij de lokale schilder). Beitsen met beitspasta lukt ook, maar is vreselijke chemische troep (zit salpeterzuur in).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
ik gebruik wondersteen om mijn kader en uitlaat mooi blinkend te houden.
werkt zeer goed!
werkt zeer goed!
wat ik wel eens doe om mijn uitlaat mooi (roestvrij) te houden is met een doek dat iets in olie is gedrenkt de uitlaat opwrijven. Hiermee blijft hij mooi en met een beetje geluk krijg je dan die mooie blauwe gloed over je voorbocht!
Af en toe poets ik met RVS-reiniger. Gewoon bij de Aldi te koop. Werk ook erg goed op je spaken etc.
Af en toe poets ik met RVS-reiniger. Gewoon bij de Aldi te koop. Werk ook erg goed op je spaken etc.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
ik gebruik POL voor me pro circuit pijpie, iedere keer als ik gereden heb smeer ik em meteen ff in, zo roest ie niet en verkleurd ie mooi tijdens het rijden
SX125 '04
met slijptol afbramen
verstand op nul en nadenken
GEEN slijptol op mijn uitlaatpijpkes !!!!!
stukje scotch brite of een schuursponsje ,(ik haal ook vaak het hele systeem los om deze goed schoon te krijgen ) daarna siliconen spray dr op en glimmen maar !! ...
een uitlaat pijp heeft vaak een wanddikte van minder dan een milimeter , poetsen en schuren etc maakt die wand steeds dunner , maar met een slijptol (met afbramer) gaat dat wel heel erg vlug ... een rvs pijp moet je ook nooit schoonmaken met een staalborstel !! hierdoor gaat het RVS juist roesten ..
stukje scotch brite of een schuursponsje ,(ik haal ook vaak het hele systeem los om deze goed schoon te krijgen ) daarna siliconen spray dr op en glimmen maar !! ...
een uitlaat pijp heeft vaak een wanddikte van minder dan een milimeter , poetsen en schuren etc maakt die wand steeds dunner , maar met een slijptol (met afbramer) gaat dat wel heel erg vlug ... een rvs pijp moet je ook nooit schoonmaken met een staalborstel !! hierdoor gaat het RVS juist roesten ..
4 strokes only !!
dat zeg ik, POL
nix geen staalborstel oid gewoon een btje op je doek en poetsen maar
nix geen staalborstel oid gewoon een btje op je doek en poetsen maar
SX125 '04
Niet als je een roestvrijstaalborstel gebruikt dus (zijn wel wat duurder, maar toch).JoeBaR schreef: ... een rvs pijp moet je ook nooit schoonmaken met een staalborstel !! hierdoor gaat het RVS juist roesten ..
Roestvrijstaal is volgens de metallurg op mijn werk een totaal verkeerde naam, moet roestvaststaal zijn (maar hij heeft dan ook een klein pikkie en neukt mieren)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Gewoon zijn verhaal laten doen en conclusie trekkenJoeBaR schreef:klopt , RVS is eigenlijk roestVASTstaal
eh , ik ga maar niet vragen hoe jij daar achter bent gekomenmoet roestvaststaal zijn (maar hij heeft dan ook een klein pikkie en neukt mieren)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik glasparel de "kalkaanslag" af en toe weg.
hierbij beschadigd de (titanium) bochten niet en worden weer als nieuw
hiervoor heb ik ooit eens een eenstraalkabientje bij de powerplustools gekocht
hierbij beschadigd de (titanium) bochten niet en worden weer als nieuw
hiervoor heb ik ooit eens een eenstraalkabientje bij de powerplustools gekocht
theresnootarlikesupemotar
Heb je dan geen problemen met die afdichtingen? Bij mijn motor zitten er zo'n soort van metaalgaas-achtige afdichtingen in (als je ze openprutst) en die moeten volgens mijn werkplaatshandboek elke keer mee vervangen worden...?JoeBaR schreef:ik haal ook vaak het hele systeem los om deze goed schoon te krijgen ) daarna siliconen spray dr op en glimmen maar !! ...
Stijn V.
Montesa Cota 315R
JoeBaR schreef:GEEN slijptol op mijn uitlaatpijpkes !!!!!
stukje scotch brite of een schuursponsje ,(ik haal ook vaak het hele systeem los om deze goed schoon te krijgen ) daarna siliconen spray dr op en glimmen maar !! ...
een uitlaat pijp heeft vaak een wanddikte van minder dan een milimeter , poetsen en schuren etc maakt die wand steeds dunner , maar met een slijptol (met afbramer) gaat dat wel heel erg vlug ... een rvs pijp moet je ook nooit schoonmaken met een staalborstel !! hierdoor gaat het RVS juist roesten ..
Jongens...... wat hoor ik?
Uitlaatbochten poetsen??
Gewoon met de hogedrukreiniger erop en afblijven verder.
Wat zullen we nou krijgen zeg? Begin daar eens aan te poetsen!!!
Mag best wat dof zijn, hindert mij niets.
je houdt wel je spul langer heel als je het roestvrij houdtGast schreef:JoeBaR schreef:GEEN slijptol op mijn uitlaatpijpkes !!!!!
stukje scotch brite of een schuursponsje ,(ik haal ook vaak het hele systeem los om deze goed schoon te krijgen ) daarna siliconen spray dr op en glimmen maar !! ...
een uitlaat pijp heeft vaak een wanddikte van minder dan een milimeter , poetsen en schuren etc maakt die wand steeds dunner , maar met een slijptol (met afbramer) gaat dat wel heel erg vlug ... een rvs pijp moet je ook nooit schoonmaken met een staalborstel !! hierdoor gaat het RVS juist roesten ..
Jongens...... wat hoor ik?
Uitlaatbochten poetsen??
Gewoon met de hogedrukreiniger erop en afblijven verder.
Wat zullen we nou krijgen zeg? Begin daar eens aan te poetsen!!!
Mag best wat dof zijn, hindert mij niets.
SX125 '04
Estivie schreef:Heb je dan geen problemen met die afdichtingen? Bij mijn motor zitten er zo'n soort van metaalgaas-achtige afdichtingen in (als je ze openprutst) en die moeten volgens mijn werkplaatshandboek elke keer mee vervangen worden...?JoeBaR schreef:ik haal ook vaak het hele systeem los om deze goed schoon te krijgen ) daarna siliconen spray dr op en glimmen maar !! ...
Stijn V.
ik heb een husaberg met een FP uitlaat systeem , alle verbindingen schuiven inelkaar (bestaat uit 4 delen) deze zitten zonder pakking in elkaar , ik gebruik hooguit een drupje vloeibare pakking tussen uitlaatbocht en cylinderkop ...
en mij hindert het wel als mijn motor niet goed schoon is , ik ben graag zuinig op mn spulletjes , ook al mag ik ze ook graag smerig maken , een motor (goed)reinigen is een deel van het onderhoud ! en dat moet gewoon goed gebeuren...
4 strokes only !!