verzekering bij offroad rit

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
mxbarry

Hallo,

Tijdens een offroadrit is iemand achterop mijn motor gereden. Ikzelf stond stil en hij knalde zonder aanleiding achterop. Nu vraag ik mij af hoe zoiets met de verzekering geregeld wordt.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Gast

europees aanrijdingsformulier invullen en elk een exemplaar afgeven bij de verzekeringsmakelaar.

Of onderling regelen en als de kosten van de reparatie te hoog blijken voor de tegenpartij handelen zoals hierboven......

Ik spreek spijtig genoeg uit ervaring. Maar niet met de moto hé.... :D
stimpie

hbe je stukken aan je motor of je eigen en heeft dei andere stukken ?
mxbarry

mijn motor heeft nogal wat schade
Freek
Site Admin
Contacteer:

In feite moet je degene die je aangereden heeft, aansprakelijk stellen.
Hoe hij verzekerd is, is jouw zorg niet.

Overigens meen ik mij te herrinneren, dat je bij het aanvragen van een off-road licentie bij de KNMV, er voor tekent, dat deelnemers onderling elkaar niet aansprakelijk mogen stellen :?

Als dat nog zo is, ben je afhankelijk van de goodwill van de tegenpartij.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
stimpie

wat is er aan je motor :?:
henkzelf
Contacteer:

Freek heeft gelijk. Ik citeer uit het licentie boekje 2005:
Door ondertekening van dit aanvraagformulier verklaart de licentiehouder dat hij/zij de KNMV, .....noch de andere wedstrijddeelnemers aan wedstrijden of trainingen aansprakelijk zal stellen voor personenschade en/of zaakschade, incl. gevolgschade .....
Maar een offroad rit is zeker geen wedstrijd en en het een training is? Vergeet niet dat een KNMV offroad-licentie ook geldig is als districts-licentie bij club en districtswedstrijden en trainingen op de KNMV crossbanen.
Beter even de KNMV bellen 026-3528522 en het antwoord hier vermelden.
mxbarry

ik heb die offroadrit geen offroadlicentie gehad, ik heb mijn deelnameformulier zo ingeleverd. Later kwam ik er achter dat ik vergeten was een daglicentie te kopen. Maar ik had van de organisatie al wel mijn deelnamebewijs gekregen. Ik had dus 20euro bespaart en heb zonder licentie gereden. Dus ik heb ook niet getekend voor een licentie die rit.
JWJanssen

Misschien is het hier ook van belang of je op de openbare weg aangereden werd of dat het gebeurde in het veld of bos. Op de openbare weg (verhard of onverhard) kan je in ieder geval de ander aansprakelijk stellen, je heb dan een straatnaam en tijd. Buiten de openbare weg kan het wel eens eigen risico zijn. Maar ik ben van dat laatste niet zeker, je hebt off-road ook te maken met de eigenaar van de grond waar je op rijdt.

Rottig dat zoiets gebeurd, altijd een hoop gezeik aan je hoofd.

Anderzijds, ik ben van mening dat als je aan een off-roadrit, enduro, cross, wegrace, enz. deelneemt, dat de motor direct al 100% afgeschreven is, alles wat je er later voor terugkrijgt is een bonus. Waar je dus mee rijdt is niets waard, onbezorgt knallen dan.
Gast

Waarom zou een motor als je aan offroadrits meedoet direkt al afgeschreven zijn.
Hier zijn motoren toch voor?!?
Als je je motor goed onderhoud en niet door een knooibedrijf laat doen, gaan ze heeel lang mee en krijg je er ook nog heel wat voor terug. Ik zou niet weten waarom dat niet zo zou zijn. Mijn motor is nu bijna 10 jaar oud een TM250 en loopt nog perfect. Heb nog geen enkel probleem om mee te komen. Alleen het vermogen onderin is minder als de nieuwe motoren. Maar zelfs met SuMo-trainingen hou ik hiermee dikke viertaken goed bij, zeker met aanremmen en in de bochten. Op het lange rechte eind halen ze je wel in, maar je knalt ze soms net zo hard weer onderlangs de volgende bocht, of zelfs buitenlangs.
JBassie
Contacteer:

Anderzijds, ik ben van mening dat als je aan een off-roadrit, enduro, cross, wegrace, enz. deelneemt, dat de motor direct al 100% afgeschreven is, alles wat je er later voor terugkrijgt is een bonus. Waar je dus mee rijdt is niets waard, onbezorgt knallen dan.
hier kan ik mij ook niet in vinden :?: :roll:

JB
Plaats reactie