ik ben nieuw hier op het forum
ik heb namelijk jullie hulp nodig
ik zou graag beginnen met crossen(amatuer dan wel)
graag had ik van jullie wat info gekregen
vb:welke motor,welke kledij moet ik zeker hebben,2 of 4 takt,
waar zeker op letten,enz enz
ik ben van regio west vlaanderen
mijn gadacht:
een 250 4takt(+-rond 2000 euro),en natuurlijk een aanhangwagentje
ps hiervoor verkoop ik mijn ducati monster 900
alle hulp welkom
hallo (hulp nodig)
Moderator: ghulst
Wat betreft de motor. Aangezien je al een zware 900 ducati rijdt is het (lijkt mij) niet perse nodig om op een 125 te beginnen. Een 250 lijkt mij ook wel goed. Maar een 250 4takt voor 2000 euro is erg moeilijk te vinden denk ik. Want 250 4takt crossers zijn niet zo oud.
Ik zou toch voor een 2takt machine gaan, want als er iets kapot gaat bij een 4takt en je nog weinig ervaring hebt, kun je makkelijker aan een 2takt sleutelen dan aan een 4takt. En als een 4takt stuk loopt (omdat je een 2de hans wil is er de kans) zijn het vaak hele grote bedragen.
Aan te raden kledij: een goede crosshelm, goede (cross)stofbril, bodyprotector, handschoenen, niergordel, cross shirt, crossbroek, crosslaarzen. Er zijn nog veel meer dingen, maar begin hier maar eens mee
Tip: lees dit Forum eens goed door dan kom je al een heel end.
JB
Ik zou toch voor een 2takt machine gaan, want als er iets kapot gaat bij een 4takt en je nog weinig ervaring hebt, kun je makkelijker aan een 2takt sleutelen dan aan een 4takt. En als een 4takt stuk loopt (omdat je een 2de hans wil is er de kans) zijn het vaak hele grote bedragen.
Aan te raden kledij: een goede crosshelm, goede (cross)stofbril, bodyprotector, handschoenen, niergordel, cross shirt, crossbroek, crosslaarzen. Er zijn nog veel meer dingen, maar begin hier maar eens mee
Tip: lees dit Forum eens goed door dan kom je al een heel end.
JB
Kan ik me bijna geheel bij aansluiten.
Als je een Duc hebt gereden dan ben je al wat koppel gewend, zoek dan ook een motor met behoorlijk koppel (250 - 300cc 2 takt) hierbij wordt het misschakelen niet zo snel afgestraft.
Ga AUB geen 2 takt 500 cc ("PK-Pakhuis") kopen, dit is echt veel te hoog gegrepen, je houd er geen armen aan over.
Een viertakt wordt meteen een stukje zwaarder of je moet het in de richting van 400cc gaan zoeken (Husaberg oid) Lekker licht , sturen goed en zijn prijzig in aanschaf en onderdelen , maar wel VRESELIJK mooi.
Als je toch motor rijdt, is een Off Road/Enduro motor niets
Als je een Duc hebt gereden dan ben je al wat koppel gewend, zoek dan ook een motor met behoorlijk koppel (250 - 300cc 2 takt) hierbij wordt het misschakelen niet zo snel afgestraft.
Ga AUB geen 2 takt 500 cc ("PK-Pakhuis") kopen, dit is echt veel te hoog gegrepen, je houd er geen armen aan over.
Een viertakt wordt meteen een stukje zwaarder of je moet het in de richting van 400cc gaan zoeken (Husaberg oid) Lekker licht , sturen goed en zijn prijzig in aanschaf en onderdelen , maar wel VRESELIJK mooi.
Als je toch motor rijdt, is een Off Road/Enduro motor niets
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250