Remklauw

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Nols
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 16:46

Heb voorwiel eruit gekregen, was eigenlijk simpel zoals jullie zeiden. :oops: Nu heb ik een vraagje, mijn remklauw past niet aangezien deze remschijf op mijn crosswiel veel kleiner is dan die sm-remschijf. Bestaat er een soort tussenstukje dat je kan kopen ofzo? Want nu komen mijn spaken tegen mijn remklauw aan & staat de remklauw tever af van de remschijf.
Foto: http://users.pandora.be/nols/IMG_0567.JPG
Zoals je kan zien op de foto, het grijze tussenstuk met het teken van Husqvarna, daar heb ik het over.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

gewoon die grijze adaptor (tussen stukje) er uit halen dan zal het wel passen :!:
JWJanssen
Berichten: 210
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 12:18

Die vierzuigerremklauw gaat nooit passen op een kleine schijf.

Dus of een grote schijf in je 21" zetten, of een andere remklauw kopen.

Nu bestaat de kans dat met een grote schijf de remklauw nog steeds tegen je spaken aan komt. Dus eerst proberen: haal de schijf uit de 21", monteer het wiel zonder schijf en bevestig de remklauw, er moet nu minstens 10 mm ruimte zitten tussen klauw en spaken. Zo niet dan moet er een andere klauw komen.

Vergeet niet de schijf weer vast te ztten met borgvloeistof aan de bouten.

Hoe, wat waar een en ander gaat met een andere klauw weet ik niet. Het wordt dan trouwens ook steeds een heel verhaal om het ding om te bouwen van SM naar enduro.
Plaats reactie