Met welke enduro motor rij jij nu mee rond? poging 2

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Met welke enduro motor rij jij op dit moment mee rond?

Honda
8
12%
Suzuki
5
7%
Husqvarna
9
13%
Husaberg
0
Geen stemmen
Kawasaki
5
7%
Gasgas
1
1%
KTM
24
35%
Yamaha
15
22%
Overige
2
3%
 
Totaal aantal stemmen: 69
Firestorm
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 08, 2004 22:57
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Dit is de 2é poging om een poll te maken.
barry!!

ha dna ook meteen een vraag van mijn kant. afgelopen zondag was er een off road rit in manderveen met ong 600deelnemers...

wat mij opviel was dat er zeeeer veel ktm en yamaha rijders waren.

zijn die 2 merken dan zo goed?

en de goede verhalen die ik hoor over husqvarna was daar niet echt te merken. in verhouding weinig husqvarna rijders...
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

barry!! schreef:
wat mij opviel was dat er zeeeer veel ktm en yamaha rijders waren.

zijn die 2 merken dan zo goed?
Ze zijn over het algemeen zo goed als de andere merken, maar beiden scoren VEEL beter op vlak van marketinginspanningen en dealernet.
Vandaar...

Jo VdB
Ivan #12

Inderdaad Jo!!!

KTM 's en yamaha's zijn op elke hoek van de straat verkrijgbaar ... Maar het aantal husky dealers is beperkt ...

Kom maar eens in mijn buurt enduro rijden dan zal je zien dat je hier voor 75 % tevreden huskyrijders hebt, in tegenstelling tot 3 jaar geleden toen er 75 % yamaharijders waren ...
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Dus 25% niet tevreden huskie rijders :lol:
Ach, merken zijn wat aantallen betreft onderheving aan de marktwerking "Zien en gezien worden" index. Als je bevoorbeeld rond Markelo op een Ktm rijdt, krijg je een .... in je nek. Dus rij je op een Huskie, is veiliger :wink:
Rond eindhoven kun je beter op een Ktm rijden, en in Amsterdam maakt het niet uit, en kun je gewoon de beste motor kiezen :lol:
Dus ik kies voor een ....... juistem :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

A'dam............., is toch Harry Davidson :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Er is al veel gestemd, maar weinig commentaar. Kom op iedereen, dit is een forum dus reageren waarom je in hemelsnaam die motor hebt gekocht? Wel kort en zakelijk houden natuurlijk.
We zouden ook een poll kunnen houden met 10 jaren terug en 20 jaren terug, kijken of daar nog intressante verschillen in naar voren komen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Ik rij Yamaha, omdat ...... geen idee eigenlijk, het merk spreekt me het meest aan, vanaf de XT500 af aan al, en ik blijf nogal aan iets hangen als t me bevalt...Honda XR400 en KTM EXC400 heb ik wel eens een dag meegehad, niks mis mee, maar mijn TTR doet alles wat ik wil, en blauw past beter bij me dan oranje of rood, of geel ef groen ....
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

ik rij ook met yamaha (TT350)
waarom ? geen idee
had hem gevonden op internet en zocht zo iets we waren gaan kijken en hij was nog goed onderhoudenen zo en hebben we hem gekocht
dit is hij trouwens :
Afbeelding
Laatst gewijzigd door stimpie op wo okt 27, 2004 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Even mijn motorverleden opdiepen, bij iedere motor tik ik er en G(goed) of S(slecht) bij naargelang mijn ervaring : begonnen met een Suzuki PE 250(G), dan een XR 500 (G), een Honda CR250 JMB replica (G), Honda xr 600 (S), Honda cr 500 (G), Honda xr 250 (G) die later een Amerikaanse kit kreeg (zeer G), Husky TE 610(zeeeer S), Honda cr 250 '93(zeer G),Honda cr250 '96(G), KTM 250 '96 (S), Honda 250 '97(S), KTM 250 '99(G), gekittelde KTM 520 2002 (zeer G), KTM 450 2003 (G), en nu hopelijk een KTM 525 2005. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik heel graag reed met de Husky 610, maar ik kon die motor niet heel houden. De krachtigste motor was de honda cr 500 en de ktm 520, de zwakste was de ktm 250 '96. De meest betrouwbare was de honda cr 250 '93, en die was ook enorm soepel en sterk voor een 250. Van de huidige motoren vind ik de Honda crf450 x de mooiste, maar ook overdreven duur. Vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar ktm, omdat die naar mijn mening zeer bedrijfszeker is, en wat portemonnee betreft vind ik die nog te doen. En het liefst een 525 tov een 450, omdat ik na een testrit helemaal overtuigd ben. Het wordt trouwens mijn eerste echte enduro, want de anderen waren allemaal omgebouwde crossers(behalve de PE en XR's). Yamaha's heb ik nooit gehad, en heb ik dus geen mening over. Wat me wel altijd opvalt is dat er niet zoveel Husky rijders zijn, maar die zijn bijna altijd zeer fanatiek over hun eigen motor. Kawasaki's zeggen me ook helemaal niets, net zoals de huidige Suzuki's, hoewel, als die 450 in enduroversie te krijgen is.... Die zou ik toch graag eens proberen.
Gebruikersavatar
Husky 100
Berichten: 15
Lid geworden op: do jan 09, 2003 11:12
Locatie: Elversele Belgium

Na een wegverleden was mijn eerste enduroervaring een 2 e hands Maico 500 tweetakt in 1982. Deze rammelde telkemale uit elkaar waarna ik een nieuwe XR 600 heb gekocht . Deze waren zeer betrouwbaar maar log . Ik heb er zo 3 gehad.Ik wissel om de 2 jaar voor een nieuwe. Dan een Quad Banshee als folie en sinds 91 Husqvarna. Tot op heden 5 x 610 TE met alle evoluties gedurende de tijd. Betrouwbaarheid steeg telkens met elke modelwissel. Tussendoor 2 X 360 Enduro tweetakt doch terug naar 4 takt . Laatste was een 570 model 2003 die deze avond wordt vervangen door een TE 510 005.Deze is dus mijn 8 e Husqvarna die is geleverd door Joramo te Liezele.Mijn inziens zit daar de sleutel tot tevredenheid over een merk. Is de dealer Ok dan is meestal de moto ook Ok omdat eventuele problemen worden opgelost zonder al te veel gemor....
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Op dit moment rijdt ik een KTM 300EXC 2004, voor mij een perfecte motor. :D Het allerbeste dat ik ooit had is mijn '93 honda Cr250 geweest. Eerst 3 jaar crossen, daarna gekeurd en vrolijk off road doorgereden. Nooit stuk (echt niet), werkelijk een onwaarschijnlijk goede fiets. :!: .
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Na een suzuki rm80 , 2 cr 125jes een yamaha yz250... Waarom? , omdat ie goed uit de testen kwam, ik wel van blauw hou en hij tekoop stond voor een redelijke prijs :lol:.
Firestorm
Berichten: 39
Lid geworden op: do jul 08, 2004 22:57
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Als jong broekje ben ik begonnen op een Suzuki rm 50.
Daarna een Suzuki rm 80 deze weer ingeruid voor een yz 80.
Toen een paar jaartjes niets en weer een crosser aangeschaft een cr 250 die weer verkocht en een Honda vtr 1000f weg motor gekocht,deze heb ik weer verkocht en een YZ 426F van 2001 gekocht waar ik nu op rij.
Waarom de Yamaha,
Ik zat naar advertentie's te zoeken en wat mijn opviel is dat er meest van KTM's advertentie's stond dat er van alles aan vervangen was.
En bij Yamaha's over het algemeen niet het geval was.
:idea:

Firestorm
jofa
Berichten: 178
Lid geworden op: za aug 16, 2003 16:17
Locatie: Berghem (NB)
Contacteer:

Grappige overeenkomsten hebben Rudy en Firestorm. :lol:
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Noppen motoren:
gestart lang geleden met 250 ktm model 1978; waren toen de enige types te koop in mijn buurt.
Daarna in dienst dus een zuinige 4takt (honda 250 wederom 1978) behoorlijk om(ver)gebouwd om er ook enduros mee te kunnen rijden.
Uit dienst een 500XL om(ver)gebouwd tot Endurofiets.
In 1983 overgestapt op Honda CR 250 '82 , geweldige motor, cilinder stuk uitgebroken en toch nog de tweedaagse van Neede85 gefinished.
Hierna de KTM280 aangeschaft (250 op kenteken) omdat er normale verlichting opzat. Soepele motor , sturen kon iets beter (korte werk).
Het liefst had ik een suzuki van 85 gehad , maar die waren erg zeldzaam of een KTM350 van 85 of 86. Dat is mooiste model wat ik ken en nog steeds vind en ook nog betrouwbaar (persoonlijke smaak).
Achteraf blijkt deze KTM niet zo'n slechte keuze ik rijdt er alweer zo'n dikke 16 jaar mee zonder noemenswaardige problemen (knock, knock on wood ,unpainted) :roll: .
Ik heb in de tussentijd wel een arsenaaltje met "spareparts" aangelegd want ik wil toch ook wel blijven rijden.
En ik neem nog steeds geen genoegen met alleen maar uitrijden; had tie maar geen motor moeten worden. 8)
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Gebruikersavatar
JBassie
Berichten: 683
Lid geworden op: ma mar 22, 2004 15:54
Locatie: Velp
Contacteer:

Toen ik 5/6 jaar was hoorde ik ergens in de buurt een motor jakkeren. Dat klonk heeeel interessant en ben met mijn (cross)fietsje het geluid gevolgd, tot ik op een weiland stond waar 2 honda's aan het crossen waren.
Ik heb mijn ogen uitgekeken, en als klap op de vuurpijl vroeg een van die jongens of ik voorop wou zitten. Tuuuurlijk wou ik dat en sinds dien ben ik gek van (noppen)motoren.
Toen ik 16 was mijn eerste motor bijelkaar gespaard. Een Cagiva wmx 125 (89'). Daar wat rondjes mee gereden bij een boer waar ik mijn geld had verdiend. 1,5 jaar geleden verkocht, want ik wou wat snellers.
Dat is er ook gekomen, namelijk een KTM 525sx (03') :lol: 8) vorig jaar december. Dat was even iets anders.
En nu sinds een week een HONDA 250 2003. :P

Het liefste zou ik een endurootje rijden maar dat is me nu nog wat te duur.

Gr Jan Bas
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Als ik kind stond ik natuurlijk altijd al motoren, die geparkeerd stonden, te bewonderen. Mijn vader bezat vroeger DKW etc en vertelde graag over die mooie tijd. Maar naarmate ik ouder werd, raakte ik dat motor gevoel een beetje kwijt, totdat een vriend een XR kocht en mij daar eens op liet rijden. Ik was toen al 30 jaar, of zo.
Ik besloot daarop om maar mijn rijbewijs te gaan halen, maar kocht alvast een Yamaha DT125 die voor geen meter reed :cry: . Ik weet nu nog steeds niet wat het was :lol: Toen ik uiteindelijk mijn rijbewijs had gehaald(in 2 keer :wink: , mijn remproef was louzy) ook een XR250 gekocht, en zo kon ik met mijn vriend gaan crossen. Ik crosde elk weekend door de plaatselijke bosjes(op mijn 32 ste dus) en na 4 of 5 jaar wilde ik wel eens iets snellers. Ik had toen al eens op een CR125 gereden en dat was toch wel schrikken, wat een power.
Toen kwam dus mijn 2 takt Huskie 250cc en daar rij ik nu nog steeds op(al 5 jaar dus). Een jaar geleden heb ik daar een 125cc huskie uit 99 bijgekocht, eigenlijk voor de onderdelen, zoals voorvork, achterbrug, wielen etc, maar hedendagen rijd ik daar het meeste op.
Binnenkort ga ik hem eens uit proberen hoe die hillclimbs doet. Zal mij benieuwen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

MET noppen: suzuki DR 350 (een echte "die-hard" moto die perfect was om mee te beginnen), montesa 314R sjiek machien waar in niet mee kon rijden... :oops: nu: yamaha TTR die voor mij véél te zwaar is in het veld!! De DR was eigenlijk veel beter voor het veld!! Maar waar ik zo verliefd op ben dat hij nooit zal verkocht worden!!!! en rm die razend snel vooruit gaat en eindelijk eens een motor die zich niet als een kopschudder gedraagt in sporen!! gaaaaaaazzzzzz........
dick van doodeweerd
Berichten: 27
Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
Locatie: kesteren

ach wat maak het uit waar je op rij , we rijden toch allemaal voor ons plezier .
of het nou een ktm is , yamaha of honda het ga toch om de fun.
moet wel toegeven je heb wel de juiste woorden gekozen huski :D :D :D
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Je hebt gelijk Dick, het maakt niet uit waar je op rijdt, als je maar plezier hebt.
Maar er zijn momenten in je offroad-leven dat je denkt!! :wink: dat het merk wel uitmaakt.
Ik weet nog goed hoe ik die eerste maanden liep te knoeien met mijn 2takt. Als ik mijn tempo reed(langzaam, want beginneling) dan kon ik er na een uur een nieuwe bougie indraaien. Een keer zelfs een roadboekrit na 5 km moeten opgeven ivm carburatie problemen.
Toen had ik hem zo willen ruilen voor mijn XR250 want een motor moet het wel doen op het moment supreme.
Achteraf was het mijn eigen schuld, maar die eerste maanden hebben mij heel wat ergenis bezorgt.
Had je me toen gevraagd wat ik van mijn motor vond, had ik misschien een niet zo positief antwoord gegeven.
De allerslechtse ervaringen zijn dan ook die momenten dat je motor je in de steek laat, tijdens dat schitterende tochtje door de natuur.
De beste momenten voor je motor zijn die momenten dat je door je eigen schuld, bevoorbeeld na een val partij, je motor zwaar beschadigt maar dat hij je toch gehavend en wel thuis brengt.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
dick van doodeweerd
Berichten: 27
Lid geworden op: za feb 14, 2004 22:58
Locatie: kesteren

ja huski weer moet ik je gelijk geven:
je kiest voor iets en dat kan je duizend tranen geven of een grote duim.
het blijft meganisch en een " ontrouwbare vriend "
maar als je poepie kapot is, kun je hem wel wat aandoen,maar als alles is opgelost ben je het zo weer vergeten toch. :lol: :lol: :lol:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Inderdaad Dick, wat zijn we het met elkaar eens. Komt zeker omdat we een huskie rijden whahaaaaa ha ha :lol: Lotgenoten.
Straks Dick, is die Huskie van jouw ook weer als nieuw en denk je niet meer terug aan al dat extra geld dat je kwijt bent :lol:
Is zelfs H.B. weer je beste vriend :twisted:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
JeeWee
Berichten: 64
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 12:59
Locatie: Elst (gelderland)
Contacteer:

Met een Suzuki DR350, hoewel je dit nu niet echt een enduromotor kan noemen.
Maar na wat modificaties aan de vering ben ik er heel tevreden mee.
En aangezien dit mijn eerste ECHTE noppenfiets is moet ik nog veel leren.
Verder heb ik nog voor woon/werk verkeer een BMW F650gs maar na een paar pogingen ga ik daar maar niet het terrein mee in.
Afgezien op vakantie wat onverharde wegen enzo.

Hee dit was mijn eerste post! :lol:
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Plaats reactie