Hallo motorsport vrienden,
Ik neem deel aan het ek shorttrack racing. En dat doe ik met een vier versnelling ktm 540cc tweetakt va n het bj 91. het zij met alle prestatie verhogende middelen die voor deze motorfiets voor handen zijn. Volgend jaar wil ik ook supermotard gaan rijden. En wil daarom de overstap naar viertakt gaan maken. Nou wil het fijt dat het type frame wat ik heb ook met een lc4 blok is uitgebracht. En ik dus zit te denken aan een ombouw van het motorblok. Vooral omdat het stuurkarakter mij wel aanstaat. (speciaal vering voor laten maken enz.)
Nu wil ik in beginsel van een 600cc uitgaan omdat daar de meeste cilinders van in de sloop zijn te vinden. (er zal zo nu en dan wel een ploffen)
Nu zijn mijn vragen:
zijn de bevestigings punten tot en met nu gelijk gebleven of wanneer is dat veranderd ?
Zijn de motorblokken inwendig anders geworden ?
Wat valt er aan op te voeren of te veranderen ?
Is er ruimte om een 600cc cilinder groter te boren ?
en hoeveel kw is er max uit te halen ?
ombouw ktm 500cc tweetakt naar lc4 600 of meer
Moderator: ghulst
Lijkt me een stevige uitdaging: een tweetakt blok/cilinder ombouwen naar een viertakt. Niet is onmogelijk, maar dit komt aardig in de buurt.
Nee, dat gaat je niet lukken. Ik zou maar kijken naar een loop/sloop LC4 blok en dat proberen op te knappen.
Nee, dat gaat je niet lukken. Ik zou maar kijken naar een loop/sloop LC4 blok en dat proberen op te knappen.
ik zit dus te denken aan een ombouw van het motorblok. tweetakt eruit en viertakt er in. en dan opvoeren .
De vroegere Husky viertakters waren ook gewoon geschoeid op de basis van de tweetakt blokken hoor. Alleen een deftige oliepomp hadden ze toen nog niet.Airhead schreef:Lijkt me een stevige uitdaging: een tweetakt blok/cilinder ombouwen naar een viertakt. Niet is onmogelijk, maar dit komt aardig in de buurt.
Nee, dat gaat je niet lukken. Ik zou maar kijken naar een loop/sloop LC4 blok en dat proberen op te knappen.
denk dat aantal pk van viertakt in verhouding tot tweetakt jou tegen zal vallen. zeker als die tweetakt die jij nu hebt ook al extra snel is gemaakt
dat klinkt op zich wel goed, dan zullen die paar extra kilos ook niet zo veel meer uit maken. want ik geloof dat die 500 tweetakt ook al op +_ 120 kilo zit en die lc4 op =_135 kilo
nou dat klinkt inderdaad niet verkeerd. heb jij daar zelf ervaring mee ?en zo ja wat heb je dan allemaal er aan gedaan ? ben erg benieuwd want ik ben zeker van plan om veel vermogen te maken. en dan wat afvlakken/tunen om een rechter koppel te krijgen/soepel te maken.
waarom een 600 opboren?.. een cilinder en kop van de 620 en 640 passen ook op het carter van de LC4 600 ook de krukas is over te zetten ..
opvoeren is te doen door de in en uitlaat poorten groter te frezen en 36 mm uitlaat bochten met open demper doen ook wonderen .. natuurlijk samen een grotere sproeier .. bij mijn KTM zijn zelfs de nokken van de nokkenas iets verhoogt .. maar we gaan natuurlijk niet alles verklappen heh
opvoeren is te doen door de in en uitlaat poorten groter te frezen en 36 mm uitlaat bochten met open demper doen ook wonderen .. natuurlijk samen een grotere sproeier .. bij mijn KTM zijn zelfs de nokken van de nokkenas iets verhoogt .. maar we gaan natuurlijk niet alles verklappen heh
4 strokes only !!
jij krijgt nog wel een keer spijt denk ik. viertakt is wel mooi maar niet om er het uiterste er uit te gaan halen.
ze willen dan wel kapot
ze willen dan wel kapot